Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Vad tror du själv attraherar kvinnor? Det är många saker. Är man inte speciellt social så kan man vara framgångsrik med det man sysslar med. Vi kan nog konstatera att de kvinnor som har det ihop med brottlingar och psykopater är ett fåtal procentuellt sett.
En annan sak viktig för män är att se positivt på livet "ta livet med en klackspark" och inte hålla på med hårklyvningsanalyser och älta problem i all oändlighet om någon säger något negativt till dig inte bli kränkt och indignerad av det. Man ska ge ett intryck av att man är en robust personlighet som klarar av livets problem "när det blåser" och inte kommer bryta ihop mentalt speciellt inte över småsaker.
I den erfarenheten jag har så kan jag säga att det kan vara exakt vad som helst som tjejer finner attraktivt.
Det var lite det som vad min poäng, det går inte att "bygga egenskaper som kvinnor finner attraktiva" för det kan vara exakt vad som helst och chansen kanske är otroligt liten att du träffar en sådan tjej.
Med mig själv som exempel kan sägas att jag är nu i 30 års åldern och började styrketräna redan när jag var 16 för det var kul och jag hörde då att tjejer älskade vältränade killar.
Jag byggde mig själv till en vältränad person och det funkade helt ok skulle jag säga i ung ålder för jag fick uppmärksamhet men det var inte så att jag kunde välja vilken tjej jag ville men jag fick tjejer jag tyckte var attraktiva.
Idag däremot är spelplanen en helt annan, nu är jag i mitt livs bästa form men det är knappt vatten värt för det är typ 50% av Sveriges manliga singelbefolkning i 25-35 års ålder med.
Ovanpå detta har du konkurrensfaktorn att nu har alla tjejer tillgång till oändligt med män genom appar och sociala medier samt verkliga livet så försöker du tävla ikapp dig på den egenskapen du väljer kanske du ändå hamnar efter för någon annan kille än du är bättre och har ett försprång.
Att helt krasst säga "älta inte småproblem" är en lyx för människor som inte behöver bemöta dessa problem i vardagen, saker är annorlunda och att bara "bli attraktiv" är väldigt, väldigt svårt för det kräver så mycket tur i form av att träffa en tjej som uppskattar de egenskaper du bygger på.