Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Det finns inget som har noll risk.
Dessutom går det inte ens definiera "risk" om du inte tar hänsyn till "tid". Du nämner inte ens "tid" i din kommentar så då utgår jag från att du inte ens förstår vad "risk" innebär.
Att jag inte förlorar min BTC från min wallet är inte relevant i en diskussion som gäller analys/trading. Det är något som du kan diskutera i tråd om säkerhet.
Det är
försumbar risk att förlora bitcoin som ligger på hårdvaruplånboken, för att vara mer exakt.
Om du säljer bitcoin med förhoppningen att kunna köpa tillbaka för ett lägre pris, så tar du en risk att förlora bitcoin. Spelet kan komma att gå hem, men risken att det går fel och du förlorar bitcoin på affären finns där likafullt.
Notera att jag inte har påstått att ditt trejd är felaktigt eller dumt. Bara att det är djärvt.