Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskaKnugen1
Ja, jag är etnisk svensk, född av etniskt svenska föräldrar och vi bor i en villa, det är ett uttryck lugna ner dig. Jag är bland annat kristen eller får jag inte uttrycka mig så?
Det gör en skeptisk. "Jag svär på gud" är någonting brushor i förorten säger och för bara 20 år sedan så hade folk skrattat åt en svensk som uttryckte sig så.
Du får gärna uttrycka dig precis hur du vill, för min del, det är inte så att jag försöker att jävlas med dig, jag försöker enbart förklara hur du framstår. Eftersom du har svårt att få komma på intervjuer, och ännu svårare att komma hela vägen fram till ett jobb, så skulle jag råda dig till att vända blicken inåt och fundera över vad jag skriver, istället för att direkt bli defensiv.
Jag innehar en chefstjänst i en bransch som gör att jag har med koncerninterna och utomstående transportbolag att göra i princip varje dag. Jag torde prata med hundratals trafikledare, första linjens chefer, egenföretagare och anställda chaufförer om året (grus, asfalt och betongtransporter). Jag vill påstå att jag har en viss bild av dem och hur de fungerar.