2025-07-17, 10:26
Medlem
zBr9s avatar
Kan du inte sticka utomlands då? Inte så mycket truckjobb kanske men gott om olika kundtjänstjobb som ligger i länder som åtminstone är (IMO) lite roligare att bo i som ung än vad Sverige är. Antingen åka ner och jobba några år bara för att fördriva tiden och vänta på att arbetsmarknaden i Sverige ska bli bättre, eller i bästa fall hitta nåt som du faktiskt trivs med och kan utvecklas i för att bli kvar en längre tid. Drog ett random kundtjänstjobb i Spanien som jag tänkte skulle funka i nåt halvår medans jag sökte andra jobb i Sverige, men blev kvar och kunde klättra uppåt och få bättre tjänster osv, så nu har jag bott utanför landet i 11 år. Finns ingen anledning att bara gå runt i Sverige och deppa och tro att Sverige kommer att erbjuda något bra, Sverige är ju skit numera.
Citera
2025-07-17, 17:22
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
faktumet att du är en förlorare som bor i en etta utan jobb, barn och framtid. Fattar i slutändan inte om du ens får mutta, men det spelar ingen roll ändå när inget av dig kommer finnas kvar eller minnas när du väl går bort.Som sagt. Inte direkt någon förebild att lyssna på.
Herregud! Kan man inte lika gärna säga att jag bor i en avbetald bostadsrätt med minimal hyra! Vilket gör att jag har massa pengar att spendera på mig själv. Mina "vanliga" vänner (och jag är känd för att ha många) betalar sju åtta tusen eller mer.
Var fick du iden att jag inte har ett "jobb"? Jag är stolt arbetare på ett företag för välgörenhet. Anställd, inte LAS eller ALU eller Arbetsträning. Har varit där i två år och trivs som fisken! Underbara människor på ett underbart ställe. är uppskattad av arbetskamrater och chefer! Så min "framtid" ser ganska bra ut.
Jag har en kvinna, en underbar sak som vet allt om Madeleinkakor (de som tar en till Swanns värld wink).

Minns du scenen i (den kassa) filmen Troja? Brad Pitt, Akilles, får höra att om han inte går ut i krig kommer han att finna lyckan i hemmet. Barn barnbarn. Och när de är borta, dvs har dött, kommer han att glömmas bort. Så han åker ut i krig.

Under de senaste trettio åren har mitt liv bestått av träna, dansa, kolla på Youtube.
"Bekvämt liv" säger de flesta.
Massor med fritidsintressen. Massor med hobbies. Många vänner. Tagit upp kontakt med barndomens släktingar som jag ofta träffar. Skrivit flera böcker. Skapat flera hemsidor. Mött flera gamla elever, tom föräldrar till fd elever, som allt talat om hur mycket de gillade mig. Hade min ömma moder hos mig (alltså levande och friskt, inte inneboende) tills hon var långt över nittio.

Men mest av allt: en filosofisk inställning till livet! Att vara tacksam över det jag har. Aldrig gnälla över det jag inte har. Insikten i att en otrolig mängd har det sämre. Och att alla de jag känt som inte längre finns skulle väldigt gärna bytt med mig.
När du! Här ser du en vinnare! En nöjd tiggare istället för en olycklig kung! Tjillevipp på dig!
Citera
2025-07-26, 02:21
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradslang
Det ironiska är att TS uppenbarligen använde chatgpt för att skriva trådstarten. Man ser direkt om någon använt AI om texten innehåller så kallade "em dashes" eller "långt tankstreck" på svenska.

Ja det har du i.o.f.s. rätt i! Rookie mistake av mig att inte tänka på det för det är ju no. 1 giveaway att det är AI-generat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in