2025-07-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Jo tjena. Att han gillar bolaget gör det oköpbart.

Har du kollat rymdsektorn .Satelliter osv .Allt med Space i namnet går som tåget.Roligare att tjäna pengar än att försöka fånga fallande knivar.
Citera
2025-07-09, 13:41
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jag tittade på Hexatronic i slutet av augusti förra året och kom fram till att det inte var köpläge. Då var kursen 59,80 kr. Efter det har det gått utför med tapp i försäljning men med en liten återhämtning i Q1 2025. Jag funderar inte på köp förrän kursen kommer över 42 kr. En bra bit dit.
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Har du kollat rymdsektorn .Satelliter osv .Allt med Space i namnet går som tåget.Roligare att tjäna pengar än att försöka fånga fallande knivar.

Faktum är att jag har en förkärlek för fallande knivar och att bada i skiten. Men verkligen aldrig med lånade pengar. Har tvärt om en överdimensionerad andel räntesparande.
Citera
2025-07-09, 13:41
Medlem
Citat:

Vilka bolag är du investera i?
Citera
2025-07-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zader
Vilka bolag är du investera i?

Bla :AAclyde space ,ovzon ,GomSpace group alla går som tåget .Helt sjukt aldrig tjänat så mycket pengar .Vi får vad vi hamnar till slut🙂
Citera
2025-07-09, 14:20
Medlem
Citat:
Bla :AAclyde space ,ovzon ,GomSpace group alla går som tåget .Helt sjukt aldrig tjänat så mycket pengar .Vi får vad vi hamnar till slut🙂

Inget i Rocket Lab?
Citera
2025-07-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zader
Inget i Rocket Lab?

Nej .Inget där.
Citera
2025-07-09, 20:24
Medlem
AA använder inte stoploss, inte heller tror han på tramsanalys, och det har stått han dyrt i hexatronics fall den sista veckan, det har nog stått överbelånad med stora bokstäver.
Själv såg jag till så köparna stod upp innan jag tog position idag, lyckades pricka dagsbotten med några ören, likaså sålde jag av allt i uppgången förra veckan när det var överköpt, blev en fin vinst.
Omöjligt att säga hur det går på kort sikt men jag har tagit en position i hopp om en liten rekyl, givetvis med stoploss.
Då jag tror det är en överreaktion, och att många verka glömma att BEAD ska börja leverera på höstkanten, visst man har hört det ett tag..
Det har ju varit totalt kaos i världen med Trump vid rodret så jag tror att det har påverkat marknaden i stort, sedan är det såklart besvärande att dom inte tagit andelar i en växande marknad.
Men, å andra sidan så har dom två ben som växer desto bättre.
Kommer europa igång också så kanske vi ser tillväxt igen och då ser värderingen snabbt billig ut. Europa har ju gått SKIT sista tiden, så botten bör ju verkligen vara nu.
Hexatronic tjänar ju trots allt pengar fortfarande, det är ju inte så att konkursen är nära.
Var girig när andra är rädda och var rädd när andra är giriga...

Jag tycker personligen AA är en skojjig figur bitvis och det är lite sorgligt att läsa hur ni njuter när han förlorar pengar, tycker nog att han hanterar upp och nedgångarna med bravur, hade han bara använt sig av tramsanalys och stoploss hade han tjänat stora pengar istället för att se innehavet åka jojo och bli överbelånad.
Hans analyser är nog inte så djupa men jag tycker han investerar i en hel del intressanta bolag där jag tror han kan få rätt, hans stora problem är att han inte köper och säljer med trenden, och att han inte använder stoploss och att han inte har tid att vänta ut vissa bolag då han går in tungt i de bolagen han investerar i.

Ibland undrar jag om ni inte fattar att han spelar en roll i sitt youtubande, men flera här verkar inte fatta det, han vill skapa rubriker för det gör så hans inkomster växer, det är uppenbart att det är youtubandet han tjänar pengar på idag, inte aktier.
Citera
2025-07-09, 23:19
Medlem
AA rapporterar att det är nytt rekord på antal medlemmar. 494st är betalande medlemmar på YT OCH Paetreon just nu.
Många verkar hängivna. Han har kört små "testlive" de senaste dagarna för att kunna göra livesändingar som kan ses av medlemmar från båda plattformarna. Varje gång han kör igång en test har det tydligen droppat in ett stort antal medlemmar.

Tidigare i veckan var det en "riktigt" livesändning. Då var det tom de som skickade gåvor som man kan via YT En sekt har bildats men jag är det svarta fåret.
Citera
2025-07-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA rapporterar att det är nytt rekord på antal medlemmar. 494st är betalande medlemmar på YT OCH Paetreon just nu.
Många verkar hängivna. Han har kört små "testlive" de senaste dagarna för att kunna göra livesändingar som kan ses av medlemmar från båda plattformarna. Varje gång han kör igång en test har det tydligen droppat in ett stort antal medlemmar.

Tidigare i veckan var det en "riktigt" livesändning. Då var det tom de som skickade gåvor som man kan via YT En sekt har bildats men jag är det svarta fåret.
😃😂 det är helt suveränt!
Citera
2025-07-10, 09:54
Medlem
Dagens Industri tycker att Hexatronic nu mest verkar inriktade på att spara pengar och avyttrar innehavet från sin småbolagsportfölj. Reaktionen på det stora kursraset är från tidningens sida alltså inte att nu är det minsann köpläge. Nej, aktierna säljs eftersom vinstvarningen visade att bolaget nu befinner sig i en helt ny situation. Vad kursen tidigare stått i och hur bolaget historiskt växt saknar betydelse.
Citera
2025-07-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Det finns ett mycket stort antal okunniga personer som håller på med aktier. En stor del är gubbar som genom sin ålder ändå lyckats samla ihop en summa pengar att placera men som inte kan något om något. En annan grupp är unga grabbar som kommit in på aktier via tiktok. Det är viktigt att skriva det rakt ut: den som betalar AA för information om aktier visar genom denna handling att han inte kan någonting om aktier, eftersom en person som kan något om aktier direkt skulle se att AA inte kan något om aktier.
Citera
2025-07-10, 12:14
Medlem
Är så tragiskt att AA sålt waystrem och hayp som han hånat men han har varit för besatt av att köpa skitbolsg som hexatronic / skvadron och Nobia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in