2025-07-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Finns massor av såna sidor på nätet, både svenska och internationella. Här är ett exempel:
https://wizzsocial.com/services/Instagram/1

Men så konstigt ändå. Galet faktiskt.

Är det fejk följare eller är det riktiga människor som följer människor de inte ens känner?
Citera
2025-07-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Enligt häktningsframställan anhölls båda två samma dag och klockslag, 2025-06-25 kl 18:07.

Häktningsframställan, sannolika skäl

Mord 2025-06-12 — 2025-06-17 Danderyd.

Från att BO anmäldes saknad kanske de som nu sitter häktade hade BO mobiltelefon och upprätthöll en viss kontakt för att dölja vad som hänt. Skickade sms etc, men dessa kanske avvek vad det gäller stavning och formulering osv.

Jasså jag trodde det skiljde någon dag på häktningarna, hon på lördagen den 28:e och han en dag tidigare?
https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2025/juni/en-person-begard-haktad-misstankt-for-mord-i-danderyd/
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-08 kl. 23:06.
Citera
2025-07-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Jepp! Jag bor nära Nora träsk och bron har varit avstängd för renovering sedan i höstas. Numera finns en ny bro på plats, kanske sedan mitten av juni.

Tack för info!
Citera
2025-07-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Jag tänker att om man har mördat någon nära/eller i sin egen bostad och lyckats få in kroppen i en bil, då borde man väl bara gasa på så långt man orkar köra och dumpa kroppen så långt från sin egen adress som möjligt, eller hur?🤔

Med ovan menade jag att jag inte tror att de hade flyttat kroppen med bil. 🙃
Citera
2025-07-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Exakt!
Nen nu vet vi ju inte om paret har tillgång till bil..och om båda två ens har körkort!

Eftersom BO hittades relativt nära MGM bostad så får man väl anta att de gått en promenad, om det är planerat eller inte kan man ju tvista om. Men om det var planerat borde de väl planerat det bättre och promenerat där ingen kan känna igen dom?

Men å andra sidan så är jag förvånad att kvinnan inte är släppt, kan det bero på att hon kan försvåra genom att undanröja bevis eller att de faktiskt hade planerat mord i samförstånd? Det sista har jag dock svårt att tro.

Håller helt med! Hon kanske har undanhållit mordvapen, ljugit för att skydda MGM eller försvårat utredningen på något sätt EFTER mordet kan jag tänka mig. Tror inte heller hon varit med och planerat eller utfört mordet.
Citera
2025-07-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Enligt häktningsframställan anhölls båda två samma dag och klockslag, 2025-06-25 kl 18:07.

Häktningsframställan, sannolika skäl

Mord 2025-06-12 — 2025-06-17 Danderyd.

Från att BO anmäldes saknad kanske de som nu sitter häktade hade BO mobiltelefon och upprätthöll en viss kontakt för att dölja vad som hänt. Skickade sms etc, men dessa kanske avvek vad det gäller stavning och formulering osv.

Och den 20 juni på Midsommar la MGK ut midsommarbilder på IG. Då måste BO ha varit dödad redan.
Senast redigerad av PeterPelikan66 2025-07-09 kl. 00:43.
Citera
2025-07-09, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Håller helt med! Hon kanske har undanhållit mordvapen, ljugit för att skydda MGM eller försvårat utredningen på något sätt EFTER mordet kan jag tänka mig. Tror inte heller hon varit med och planerat eller utfört mordet.

Nej det är svårt att tro att hon planerat det, hon verkar ha en naiv syn på världen. Och när jag läste på hennes ig att hon var förvånad över att det fanns kängurur (tror det var kängurur) i Danmark, så tror jag hon är lättlurad på något sätt. Jag kan ju missförstått det vad hon menade förstås.
Jag tror att hon blivit förd bakom ljuset, antingen av sig själv för att hon litar blint på vad han sagt innan de häktades, och därför kan ha ljugit utan att hon ens förstått det. Eller för att hon litat på hand version, hon litar ju på honom annars hade hon inte gift sig med honom, eller hur. Jag tror det är panik under förhören. Tror inte att hon mår så bra, långt bort från sin familj dessutom. Men visst skenet kan ju bedra, hon skulle ju kunna lurat MGM från första början och planerat allt men skulle hon vågat det?
Citera
2025-07-09, 08:21
Medlem
Vem anmälde Anna försvunnen kan man undra. Var det mannen Cl*es? Med det lär polisen ha haft kontakt med anhöriga redan innan hon hittades. Och kanske är det nånstans där när polisen försöker kartlägga Annas försvinnande som dom fattar misstankar mot sonen. Var det en allmänhet som hittade Anna eller var det polisen? MP hade väl inte hunnit få fram tillräckligt med info för att planera för ett sök.
Citera
2025-07-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Vem anmälde Anna försvunnen kan man undra. Var det mannen Cl*es? Med det lär polisen ha haft kontakt med anhöriga redan innan hon hittades. Och kanske är det nånstans där när polisen försöker kartlägga Annas försvinnande som dom fattar misstankar mot sonen. Var det en allmänhet som hittade Anna eller var det polisen? MP hade väl inte hunnit få fram tillräckligt med info för att planera för ett sök.

MGM och MGK var anhållna för människorov redan innan BO hittades på torsdagen. Vem som anmälde henne försvunnen är förmodligen maken. Vad jag förstått anmäldes hon väl saknad på missing people att hon setts sista gången den 16 juni runt 00. Polisen uppgav att hon bragts om livet nånstans mellan den 12 och 17 juni tror jag det var.

Om det betyder att hon var anmäld som saknad redan den 12 juni vet vi inte, och inte heller vet vi vem/vilka som såg henne runt midnatt den 16 juni.
Citera
2025-07-09, 10:44
Medlem
Parzivals avatar
Citat:
Nej det är svårt att tro att hon planerat det, hon verkar ha en naiv syn på världen.

Jag delar nog denna bedömning av henne. Hon har visserligen en fil.kand i kommunikationsvetenskap från ett renommerat universitet i Australien (Curtin University) som har filialer i några asiatiska länder. Hon har dessutom kommit in på ett masterprogram på ett mycket bra bra engelskt universitet. Hennes IG indikerar att hon annars verkar ha levt ett ganska beskyddat medelklassliv i en familj med god ekonomi, Porsche och flygresor med business class. Hennes Youtubekanal tillsammans med MGM framstår dock som ett synnerligen taffligt försök att etablera sig som influencer, barhäng på O'Learys i Mörby Centrum och kryddstark mat smäller inte så högt. MGM har nog haft svårt att finansiera den livsstil hon är van vid, och om morsan inte hostar upp pengarna som krävs framstår ett arv som en utväg. Å andra sidan ska man inte underskatta möjligheten av ett familjegräl som spårat ur.
Citera
2025-07-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Jag delar nog denna bedömning av henne. Hon har visserligen en fil.kand i kommunikationsvetenskap från ett renommerat universitet i Australien (Curtin University) som har filialer i några asiatiska länder. Hon har dessutom kommit in på ett masterprogram på ett mycket bra bra engelskt universitet. Hennes IG indikerar att hon annars verkar ha levt ett ganska beskyddat medelklassliv i en familj med god ekonomi, Porsche och flygresor med business class. Hennes Youtubekanal tillsammans med MGM framstår dock som ett synnerligen taffligt försök att etablera sig som influencer, barhäng på O'Learys i Mörby Centrum och kryddstark mat smäller inte så högt. MGM har nog haft svårt att finansiera den livsstil hon är van vid, och om morsan inte hostar upp pengarna som krävs framstår ett arv som en utväg. Å andra sidan ska man inte underskatta möjligheten av ett familjegräl som spårat ur.

Ja även om hon studerat på hög nivå, tror jag hon levt skyddat som du säger och verkar tro gott om människor..just det att hon verkar ha rest en del ensam kan ju tolkas som modigt förstås men det att hon gift sig så snabbt och så långt från sin familj och de var inte ens med vid vigseln, det ger en hel del frågetecken, ville hon inte ha med sin familj eller hade de sagt nej till detta äktenskap och hon visste det? Det är minst sagt märkligt alltihop!
Citera
2025-07-09, 11:13
Medlem
Parzivals avatar
Citat:
Ja även om hon studerat på hög nivå, tror jag hon levt skyddat som du säger och verkar tro gott om människor..just det att hon verkar ha rest en del ensam kan ju tolkas som modigt förstås men det att hon gift sig så snabbt och så långt från sin familj och de var inte ens med vid vigseln, det ger en hel del frågetecken, ville hon inte ha med sin familj eller hade de sagt nej till detta äktenskap och hon visste det? Det är minst sagt märkligt alltihop!

Just bröllopet reser en hel del frågor. På hennes IG finns foton från flera familjefester (födelsedagar etc) där man slagit på stort. Det kan förstås vara så att ett större kalas planerades längre fram i tiden, t.ex. i Indien. Men det kan också vara ett tecken på en destruktiv parrelation som bygger på en gemensam känsla av "vi mot hela världen".
Senast redigerad av Parzival 2025-07-09 kl. 11:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in