2026-03-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockan69
Du tänkte fel hela tiden. Så jävla naiv är du. Vad jobbar du med egentligen???

Varför är du så otrevlig?
Citera
2026-03-12, 02:11
Medlem
RumpTrollets avatar
finns denna rättegång på YT?
Citera
2026-03-12, 06:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumpTrollet
finns denna rättegång på YT?
Den har intr varit än.
Citera
2026-03-12, 06:50
Medlem
Tänkte dom liksom på riktigt att dom skulle elda upp en kropp inomhus?
Utan att ha hunnit läsa hela fup så slår det mig att hela händelsekedjan efter själva mordet är en lång rad korkade och idiotiska grejer. Okej om dom var stressade för då fattar man dåliga beslut men här är dom ju runt o handlar på en massa butiker, grejer som dom ska ha för att göra sig av med kroppen. Är dom lågbegåvade eller bara jävligt påtända?

Hur som helst jävligt sorgligt. Döda sin mamma. Samma mamma som hållit en flytande ekonomiskt i så många år. Mamman måste ha varit medberoende men hade såklart ingen aning om att strypa tillförseln av pengar skulle kosta henne livet.

Hoppas på livstidsstraff. Inga jävla 14 år hit eller dit. Livstid på riktigt.
Citera
2026-03-12, 08:49
Medlem
Tack för länk till hans Facebook.
Såg att dom snart har ettårig bröllopsdag.
Så ”mysigt” för dom. 😑
Citera
2026-03-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Om huvudet separeras från kroppen måste det rubriceras som styckmord enligt rättsmedicin.

Det är ingen egen rubricering i svensk lag, beskrivning är nog mer rättvisande. Dvs du döms inte för styckmord.

Aktbilaga 188 sid 358. Fl visar bild på etikett från den soffa som Gustaf beskrivit fanns i vardagsrummet.
Bild från fyndplatsen

Advokaten: Men vad är det du säger? Det är hittat vid kroppen, sa du det? Eller ska vi spara frågan…

Fl: …hittad i samma förpackning som kroppen

Där och då måste nog advokaten känt allt hopp flyga sin kos. 👀

Aktbilaga 103 innehåller en intressant tidslinje över alla deras resor, till London och Indien bl. a.
Och sidan 34 visar indiskans anteckningar i häktet om deras galna och bisarra planering.
Citera
2026-03-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
ta gofile länken och den är en zipfil

Tack upplysa

Tack jag lyckades till sist, förhören med G är så mycket svammel att man blir trött bara av att läsa det?
Citera
2026-03-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Så de gick mitt på blanka dagen med en avliden person på kärran?? 12.07? Eller blandar jag ihop det

Ja, det finns bilder på det i fupen. Jäkligt obehagligt när man vet vad de har på kärran. Det var en fin och solig sommardag till råga på allt.
Citera
2026-03-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Det är ingen egen rubricering i svensk lag, beskrivning är nog mer rättvisande. Dvs du döms inte för styckmord.

Aktbilaga 188 sid 358. Fl visar bild på etikett från den soffa som Gustaf beskrivit fanns i vardagsrummet.
Bild från fyndplatsen

Advokaten: Men vad är det du säger? Det är hittat vid kroppen, sa du det? Eller ska vi spara frågan…

Fl: …hittad i samma förpackning som kroppen

Där och då måste nog advokaten känt allt hopp flyga sin kos. 👀

Aktbilaga 103 innehåller en intressant tidslinje över alla deras resor, till London och Indien bl. a.
Och sidan 34 visar indiskans anteckningar i häktet om deras galna och bisarra planering.

Och när Gustaf tappade ena tofflan vid fyndplatsen och tog med den andra hem? Kanske skulle gjort sig av med den hemma?🙈
Citera
2026-03-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Tack jag lyckades till sist, förhören med G är så mycket svammel att man blir trött bara av att läsa det?

Ja det går knappt att läsa, läser nu nästan bara vad förhörsledaren frågar. Vilket tålamod de har!!🙈 Tyvärr låter han väldigt lågbegåvad. Även hon som verkade tycka att ”nu är allt lugnt, vi behöver inte oroa oss” när de fått bort kroppen i vassen. Hur kunde de tro att de inte skulle bli misstänkta för det här? Som en riktigt dålig film.

Och som det såg ut i lägenheten, hur kunde de bo där under renoveringen?

Och hur många dagar har de bott med ett huvudlöst lik i samma lilla lägenhet?

Och under alla dessa dagar kunde de inte ha kommit på någon bättre plan?
Citera
2026-03-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Ja, det finns bilder på det i fupen. Jäkligt obehagligt när man vet vad de har på kärran. Det var en fin och solig sommardag till råga på allt.

Ja det var ju ingen liten promenad heller, de mötte en massa folk på vägen när de letade bra dumpningsplats. Hade kanske vart bra att reka en plats INNAN man tog med sig liket, verkar jobbigt. Och hantverkaren som själv lyfte upp liket på kärran åt dem. Jag orkar inte, hur kan allt detta bara vara möjligt?
Citera
2026-03-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ja det var ju ingen liten promenad heller, de mötte en massa folk på vägen när de letade bra dumpningsplats. Hade kanske vart bra att reka en plats INNAN man tog med sig liket, verkar jobbigt. Och hantverkaren som själv lyfte upp liket på kärran åt dem. Jag orkar inte, hur kan allt detta bara vara möjligt?

Ärligt talat hade nog inte jag heller reagerat om jag hade mött dem. De ser ut som ett ungt par som flyttar eller kanske har hittat något projekt ihop, inte att de släpar på ett stympat lik. Det är nog rätt svenskt att inte lägga sig i heller, och då tänker jag på hantverkaren som nog bara ville vara hjälpsam. Fruktansvärd historia allt detta.

Det jag inte begriper är varför offret fortsatt ge pengar till sonen. Det är något konstigt med deras relation, något som inte stämmer. Det är inga småsummor heller, det nämns att både offret och hennes man måste prata med revisorer för att kunna få tag på mer pengar till sonen som inte ens verkar försöka få en anställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in