2025-07-08, 17:48
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Finns gott om bostadsrätter man får köpa utan krav på att det ska vara skrivet som ens stadigvarande bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
BO kanske tyckte att MGM själv skulle börja betala månadsavgiften (och eventuella lån) nu när han gift sig och "blivit vuxen", och när de nu var två som kunde dela på kostnaden. Kanske MGM inte räknat med detta utan blev ursinnig?

Ett annat tänkbart motiv är att eftersom dessa bostadsrätter kostar ett par miljoner, vilket skulle räcka långt om paret tänkt sig flytta till billigare land i exempelvis Asien. Därav idén om att "fixa" ett snabbt arv?

OT: Reglerna angående att man måste skriva sig på köpt bostadsrätt tillkom för att förhindra att förmögna personer köper upp dem enbart i spekulationssyfte.
Jag måste nog förtydliga/ändra mitt svar tidigare angående att köpa brf som man inte avser bosätta sig i. Det är alltså bostadsrättsföreningen (inte någon lag) som kan ha som krav att man bosätter sig i sin brf. Något som jag vet är mycket vanligt, åtminstone i Stockholm.
Citera
2025-07-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Snillen spekulerar.
Varför inte söka om ni inte vet regler?
Hur skulle man kunna ha krav på att det ska vara skrivet som ens stadigvarande bostad när man ska köpa?

I min bostadsrättsförening ska man vara skriven på sin lägenhetsadress. Man kan dock bo på annan ort.

Är inte indiskan från rik familj?
Pengamotivet är det enda ni kan tänka på?

Vet vi att fruns familj är rik?

Edit: Ursäkta, min kommentar om bostadsrättsförening kom in i Gofigurs citatfält.
Det som skrivits med lutande stil är alltså min kommentar.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-07-08 kl. 17:52.
Citera
2025-07-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Den utpekade fyndplatsen är lite mystisk, den ligger ju en bra bit (cirka 50 meter) från närmaste bilväg, som är Fågelvägen. Mitt emot fyndplatsen ligger några villor, dock högt upp på en backe vilket betyder att fyndplatsen är rätt skymd. Om liket forslats till fyndplatsen med bil skulle det ha varit enklare att dumpa liket lite lägre norrut på Fågelvägen, där bilvägen ligger närmare Nora träsk. Nära fyndplatsen finns en paviljong med utsikt över träsket. Den 16/17 juni var det ganska fint väder i Danderyd, kanske en promenad i Nora träsk och några bärs i paviljongen, och sedan spårade situationen ur? Ren spekulation förstås…..

Jag tänker att om man har mördat någon nära/eller i sin egen bostad och lyckats få in kroppen i en bil, då borde man väl bara gasa på så långt man orkar köra och dumpa kroppen så långt från sin egen adress som möjligt, eller hur?🤔
Citera
2025-07-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Vet du hur långt det är från keveringsvägen 83 och fyndplatsen då? Och då menar jag inte vägen över bron som förmodligen var avstängd vid det tillfället?

Vet man helt säkert att bron var avspärrad innan mordet begicks och inte pga polisundersökningen av brottet?
Citera
2025-07-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej det är inte alls mycket följare. I hennes ålder har få (aktiv) Facebook utan kör IG och TT och eftersom TT är förbjudet i Indien är troligen Ig hennes huvudapp för bilder och kontakter med bekanta och nätverk, Whatsapp för familj och vänner.
Edit: tillägger att de flesta har kanske 500-800 följare och därmed får man inte upp allas inlägg enligt algoritmen för att lajka, särskilt om hon lämnat ett studiesammanhang med samma grupp och filterbubbla och hamnat i Sverige och nya personer hon interrakterar med utan koppling till de hon tidigare delade inlägg mm med.

Aha tack, jag är helt tydligt för gammal för att veta sånt! 😀👍
Citera
2025-07-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag tror att hon gjort som de flesta unga tjejer som aspirerar på att bli någon slags influencer eller liknande, nämligen att hon köpt ett paket fejkföljare vid start, typ 1000 stycken. Vartefter ig kommer på de falska kontona så tas de bort. Det finns ju exempel på tjejer som tar i från tårna och köper 50.000 följare på en gång, men har ändå bara 1-3 kommentarer per inlägg.

Jag tycker mig se att MGK tänkt sig bli någon slags rese-influencer på nätet. T.ex. har hon registrerat en reseblogg med några inlägg. Dessutom Youtube-kanalen samt denna instagram.

Tack oj vad jag lärt mig mycket idag, hade ingen aning om att man kan köpa så många följare! 🙀
Citera
2025-07-08, 20:33
Medlem
Parzivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Vet man helt säkert att bron var avspärrad innan mordet begicks och inte pga polisundersökningen av brottet?

Jepp! Jag bor nära Nora träsk och bron har varit avstängd för renovering sedan i höstas. Numera finns en ny bro på plats, kanske sedan mitten av juni.
Citera
2025-07-08, 21:10
Medlem
Citat:
Jodå det vet man kolla här https://www.danderyd.se/driftinformation/2024/trabron-vid-nora-trask-avstangd/
Citera
2025-07-08, 21:15
Medlem
Citat:
Tack oj vad jag lärt mig mycket idag, hade ingen aning om att man kan köpa så många följare! 🙀

Vem visste det? Jag är tydligen gammal jag med hahaha alltid får man lära sig något nytt. Å bara för att förstå ännu mer, vart kan man köpa följare?
Citera
2025-07-08, 21:33
Medlem
Citat:
Jag tänker att om man har mördat någon nära/eller i sin egen bostad och lyckats få in kroppen i en bil, då borde man väl bara gasa på så långt man orkar köra och dumpa kroppen så långt från sin egen adress som möjligt, eller hur?🤔
Exakt!
Nen nu vet vi ju inte om paret har tillgång till bil..och om båda två ens har körkort!

Eftersom BO hittades relativt nära MGM bostad så får man väl anta att de gått en promenad, om det är planerat eller inte kan man ju tvista om. Men om det var planerat borde de väl planerat det bättre och promenerat där ingen kan känna igen dom?

Men å andra sidan så är jag förvånad att kvinnan inte är släppt, kan det bero på att hon kan försvåra genom att undanröja bevis eller att de faktiskt hade planerat mord i samförstånd? Det sista har jag dock svårt att tro.
Citera
2025-07-08, 21:59
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Vem visste det? Jag är tydligen gammal jag med hahaha alltid får man lära sig något nytt. Å bara för att förstå ännu mer, vart kan man köpa följare?
Finns massor av såna sidor på nätet, både svenska och internationella. Här är ett exempel:
https://wizzsocial.com/services/Instagram/1
Citera
2025-07-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag är nyfiken på vad det finns för bevis. De blev ju anhållna ganska omgående.

Enligt häktningsframställan anhölls båda två samma dag och klockslag, 2025-06-25 kl 18:07.

Häktningsframställan, sannolika skäl

Mord 2025-06-12 — 2025-06-17 Danderyd.

Från att BO anmäldes saknad kanske de som nu sitter häktade hade BO mobiltelefon och upprätthöll en viss kontakt för att dölja vad som hänt. Skickade sms etc, men dessa kanske avvek vad det gäller stavning och formulering osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in