Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
7 gånger har jag ställt denna fråga till dig, och du har undvikit att svara på den, och sen kommer du med detta?
Här har du citaten svart på vitt, det här är vad du har sagt, hur får du detta att gå ihop?
Tack för sammanställningen! Den bekräftar exakt det jag har sagt hela tiden. Nämligen: att om det är oacceptabelt att slå barn, så är det märkligt att du började väga graden av slaget, som om hur hårt avgör om det plötsligt är mindre oacceptabelt. Det var du som förde in det som en relevant faktor, inte jag. Jag har ifrågasatt varför det ens skulle spela roll, och du har konsekvent undvikit att svara på det.
Så att försöka vända hela diskussionen till att jag skulle vara motsägelsefull är rent trams. Jag har ställt samma tydliga fråga om och om igen: Varför är det relevant hur hårt man slår, om det är oacceptabelt att slå? Det du kallar slingrande är i själva verket min konsekvens och ditt totala ointresse att själv svara på kärnfrågan.
Så: ska du fortsätta älta det här, eller tänker du någon gång svara på själva frågan?