2025-07-08, 16:48
Medlem
Siegemund bryter till 1 - 2 i 3e set och har nu egen serve
Citera
2025-07-08, 16:55
Medlem
Äntligen varnar dom Siegemund. Hoppas Sabalenka bryter tillbaka, maskning ska inte ge utdelning.
Citera
2025-07-08, 17:02
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nja, var han inte aningen begränsad i sin reportoar?

Min tanke också - maskinmässig ā la Lendl. Talande är han torskade mot Federer samma FÖ som han i semi betvingade Nadal.
Citera
2025-07-08, 17:04
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Äntligen varnar dom Siegemund. Hoppas Sabalenka bryter tillbaka, maskning ska inte ge utdelning.

Konstigt att man inte vant sig på 30 år - ända sedan Seles har jag stört mig på detta enorma stönande...

PS Hej tyskan! DS
Citera
2025-07-08, 17:09
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Nja, var han inte aningen begränsad i sin reportoar?
Kraft i sina grundslag, kraftfull spelstil överlag både på forehand- och backhandsidan. Forehand va grym, serve va ok, bra returer. Det var väl den mentala biten som va lite sisådär emellanåt.
Citera
2025-07-08, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Min tanke också - maskinmässig ā la Lendl. Talande är han torskade mot Federer samma FÖ som han i semi betvingade Nadal.

Söderling och Berdych var rätt lika i sin enformiga spelstil, och det generade såklart inte i några GS.
Citera
2025-07-08, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Kraft i sina grundslag, kraftfull spelstil överlag både på forehand- och backhandsidan. Forehand va grym, serve va ok, bra returer. Det var väl den mentala biten som va lite sisådär emellanåt.

Han hade ju en ganska skön hybris som tyvärr var som bortblåst i finalen mot Federer.

Eller gav Söderling bort segern mot några vällagrade ostar och urverk tro?
Citera
2025-07-08, 17:28
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Han hade ju en ganska skön hybris som tyvärr var som bortblåst i finalen mot Federer.

Eller gav Söderling bort segern mot några vällagrade ostar och urverk tro?
Han va slutkörd! Kul ändå att han slog Rafas "överman" också i kvartsfinalen
Senast redigerad av Masinga 2025-07-08 kl. 17:43.
Citera
2025-07-08, 17:53
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Eller garageport kanske är mer passande ord.

Enligt mig är "talang" ett extremt starkt ord, för mig handlar det om att "talangen" ska kunna lösa nya/svåra situationer på ett ultimat sätt.

Och så faller typ endast Federer och Hingis in inom den ramen.

Marcelo Rios får man väl kasta in under det epitetet också? Men jag håller med om att det är extremt få som besitter rå talang.

Skulle nog säga att Sampras också hade talang i ordets rätta bemärkelse, åtminstone vad gäller vissa delar av spelet - Serve, Smash, Running forehand. En slags kroppsharmoni och taktkänsla bakom de slagen som andades talang. Hans Andraserve, Slam dunk och Running forehand är ju patenterade prylar..
Citera
2025-07-08, 17:59
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Marcelo Rios får man väl kasta in under det epitetet också? Men jag håller med om att det är extremt få som besitter rå talang.

Skulle nog säga att Sampras också hade talang i ordets rätta bemärkelse, åtminstone vad gäller vissa delar av spelet - Serve, Smash, Running forehand. En slags kroppsharmoni och taktkänsla bakom de slagen som andades talang. Hans Andraserve, Slam dunk och Running forehand är ju patenterade prylar..
Tycker man kan slänga in Safin i diskussionen här om vi ska diskutera spelare som inte tog tillvara på sin talang.
Citera
2025-07-08, 18:11
Medlem
Någon som vet varför Norrie spelar helt vit i ansiktet? Är det solkräm han har på sig eller finns det någon annan bakgrund? Känns ganska överdrivet vitt...
Citera
2025-07-08, 18:13
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Någon som vet varför Norrie spelar helt vit i ansiktet? Är det solkräm han har på sig eller finns det någon annan bakgrund? Känns ganska överdrivet vitt...
Japp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in