2025-07-07, 22:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
ATP har blivit en jävla cirkus haha! Posterboyen tillika den fuskande horungen Sinner låg under 2-0 och spelade sämre än en dam och allt tydde på förlust då blir Dimitrov låtsas skadad och ger upp matchen.

Pinsamt!

Näää??? Nu såg jag inte matchen men det är väl lite far-fetched väl..??
Citera
2025-07-07, 22:18
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Näää??? Nu såg jag inte matchen men det är väl lite far-fetched väl..??

Han tog sig för knät axeln och slog enkla bollar i nät på sin egna servar. Verkade redo att ge upp pga för ont. Sen vips så är det han som ser ut vinna 3-0 i set med 17 i odds som ger upp.

Citera
2025-07-07, 22:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Han tog sig för knät axeln och slog enkla bollar i nät på sin egna servar. Verkade redo att ge upp pga för ont. Sen vips så är det han som ser ut vinna 3-0 i set med 17 i odds som ger upp.

Har sett så mkt otyg och skit inom sport så det skulle inte förvåna - hoppas du har fel!

Tror personligen att Novak tar sin sista GS.
Citera
2025-07-07, 22:40
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Har sett så mkt otyg och skit inom sport så det skulle inte förvåna - hoppas du har fel!

Tror personligen att Novak tar sin sista GS.

Har inte snöat in på lottningen men gissar att allt är upplagt för att fuskaren och Alcazar ska mötas i finalen. Fela mig om jag har rätt.
Citera
2025-07-07, 22:45
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Har inte snöat in på lottningen men gissar att allt är upplagt för att fuskaren och Alcazar ska mötas i finalen. Fela mig om jag har rätt.

Iofs inget konstigt om de är seedade 1 och 2 när de är rankade 1 och 2. Lite konstigt är det allt med "fuskaren" och hans... var det ryggsalva han skyllde på? Han är (precis som Korda för urminnes tider sedan) just en sådan "spindelfigur" som atletiskt har oerhört mkt att tjäna på en steroidkur....
Citera
2025-07-07, 23:07
Medlem
Vanstertrollets avatar
Har alltid drivit med Dimitrovs mentalitet. Alltid tyckt att han är ett skämt. Men idag var han värd att ta en stor seger. Synd. Tror Alcaraz tar det i år igen och sen ska det bli intressant att se hur många år han kan vinna i rad? Ser ju inga riktiga utmanare i det närmsta. Sinner är inte där på gräs.
Citera
2025-07-07, 23:10
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Iofs inget konstigt om de är seedade 1 och 2 när de är rankade 1 och 2. Lite konstigt är det allt med "fuskaren" och hans... var det ryggsalva han skyllde på? Han är (precis som Korda för urminnes tider sedan) just en sådan "spindelfigur" som atletiskt har oerhört mkt att tjäna på en steroidkur....

Fuskaren blev tagen för doping under dopingkontroll. Avstängd 3 månader sen var allt bortblåst.

Svartingen Ymer obetydlig för ATP missar 3 dopingkontroller (inte ens tagen för doping) då ska man minsann statuera exempel och sätta ner foten och stänga av honom från all form av tennis, får inte ens träna under 2 år.

Det är bara ett sjukt exempel i mängden varför ATP tappat all form av trovärdighet och seriositet tyvärr.
Citera
2025-07-08, 15:14
Citat:
"Talang" i meningen antitesen till "träningsprodukt" är tveksamt... Ingen svensk Henri Leconte så långt ögonen når (i synnerhet inte Kulti! Menade inte så).

Av våra tre världsettor så Edberg kanske. J-E Lundqvist bland "allmogen".

Är inte "bara en vägg" ganska bra i tennis? Men förstår vad du menar.

Eller garageport kanske är mer passande ord.

Enligt mig är "talang" ett extremt starkt ord, för mig handlar det om att "talangen" ska kunna lösa nya/svåra situationer på ett ultimat sätt.

Och så faller typ endast Federer och Hingis in inom den ramen.
Citera
2025-07-08, 15:15
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Söderling?

Nja, var han inte aningen begränsad i sin reportoar?
Citera
2025-07-08, 15:18
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Jag röstar på Edberg som Sveriges största talang.

Annan fråga: Man kan ju nå topp-100 som en latmask med mycket talang. Men vem är mest talanglös på topp-100? Om man nu kan prata om talanglös när man har nått så långt. Kanske är det bättre att formulera frågan: vem på topp-100 har minst talang? Vad säger forumet?

Jag skulle vilja våga sticka ut hakan och påstå att Rublev ligger bra till där, en extremt begränsad och enkelspårig spelare.
Citera
2025-07-08, 15:38
Medlem
Den 104 rankade tyskan Laura Siegemund tog första set mot världsettan Sabalenka

Matchen sänds fö på Kanal 9 för er som inte har allente och Eurosport 2

Blir spännande att se nu om det blir en rejäl skräll i denna kvartsfinal
Citera
2025-07-08, 16:16
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Den 104 rankade tyskan Laura Siegemund tog första set mot världsettan Sabalenka

Matchen sänds fö på Kanal 9 för er som inte har allente och Eurosport 2

Blir spännande att se nu om det blir en rejäl skräll i denna kvartsfinal

Sabs knyter alltid ihop säcken, så länge hon slipper möta "pojken" Goofy.

Men i alla fall, tyskan är alltså 37 år gammal och Pavlyuchenkova som spelar efteråt är 34 år, befriande att se att snittåldern höjs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in