2025-07-06, 23:10
Medlem
Utvisning för att odla plantor. Herrejösses. Det är inte mord vi pratar om
Citera
2025-07-06, 23:21
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag tycker att långvariga potthuvuden är sjukt jobbiga. Sega och tröga, deprimerade och utan vilja att göra något åt saken. Dummare än stenar.

Möjligt - har aldrig jobbat nära detta klientel - mest Heroinister, pundare och såklart; blandmissbrukarna. Vet inte varför men mer alkoholister (även "rena" sådana) i Sverige än i Norge. Kanske bidragsnivån har något att säga här. Den som går på "trygd" i Norge kan få runt 22 000 Nok/månad, efter skatt...
Citera
2025-07-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Bra, men varför får inte de våldsamma utlänningarna samma behandling?
Varför får de livsfarliga stanna?
Min tanke också. Tänker på alla mördare, isterrorister och våldtäktsmän som får stanna. Det är klart att om man är kriminell så ska man sparkas ut. Men nu blev jag lite paff.
Citera
2025-07-06, 23:54
Medlem
Tintinikongos avatar
Utmärkt. Ut med fanskapet. Bara pundare gråter över detta.
Citera
2025-07-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adacse
Inte den enda, han står med 22 punkter hittills i belastningsregistret. Han ljuger om någon Andrej som befallt honom att vakta odlingen då han är skyldig denna person pengar. Men han kan inte svara på var Andrej bor eller kommer ifrån enligt polisen. Därför tror jag att denne 60-åring är östeuropeisk.

Intressant, hur vet du detta? Går det att dela ut något till oss andra?
Citera
2025-07-07, 05:26
Medlem
Sverige ett cuckat land haha. Jävlar vad det sjunkit på alla plan.

Finns det FUP att tillhandahålla?
Citera
2025-07-07, 06:06
Medlem
Han är finne så han utvisas typ till Åland.
Citera
2025-07-07, 06:51
Medlem
Bra. Därför inga medborgarskap ska delas ut till utlänningar öht, går finfint att leva här utan. Gör t.ex. min polares kanadensiska farsa, varit här 40 år utan medborgarskap.
Citera
2025-07-07, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Anledningen till att den genererar så mycket pengar är för att våra lagar ser ut som dom gör.
Samma lagar som nu skickar hem denna 60 åring för att han sett ett tillfälle som inte borde finnas där från första början.

Hört talas om förbudstiden i USA och hur man löste det stora gangsterkriget till slut.
Man legaliserade!
Ja, bara legalisera allt som är olagligt. Vilken bra plan!
Citera
2025-07-07, 07:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hur är det lite "hårt"?

Att de väger växterna med jord och allt. D.v.s de väger inte knarket utan växterna med vatten. Blir du gripen precis efter att du vattnat så blir det typ 6-10kg mer vikt per planta.
Citera
2025-07-07, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipatron
GP: "Enorm cannabisodling avslöjad i Storgöteborg" (betalvägg)

Nu blir jag väldigt nyfiken, inte på exakt vem denna person är men vilket land han kommer ifrån och under vilka omständigheter han har varit här. Kan man utvisas som svensk medborgare? Förmodligen inte. I så fall har han varit här i 30 år utan att vara medborgare. Hur då? EU-land?

Jag måste medge att det känns lite hårt med utvisningen i det här fallet om han nu varit här i 30 år, men samtidigt - är detta en low-life som drivit runt och gjort småbrott hela tiden så är det ju dags för länge sedan. Vore som skrivet intressant att läsa bakgrunden till straffet och utvisningen!

Tidigare har väl somalier och afghaner som dömts för våldtäkt fått stanna för att de anses ha "anknytning" till Sverige efter att ha befunnit sig här några månader.

Så om detta fallet innebär ett nytt prejudikat där inte ens 30 år är något hinder för utvisning så är det ju bara att välkomna. Även om det kan tyckas vara ett hårt straff just i det här fallet.
Citera
2025-07-07, 08:00
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Bra, men varför får inte de våldsamma utlänningarna samma behandling?
Varför får de livsfarliga stanna?
Till skillnad från hampaodlaren brukar de magiskt bli kristna, bögar eller visar sig tillhöra någon random minoritet som alla de deras gamla hemland vill ge box på näsan.

Men nu när det inte längre är lika Populistiskt™ att tycka att man kan skicka ut hela klaner av Jordgubbshandlare™ eller de med Kurdiskt Rygghår™ så kommer vi se fler politiker komma ut som supporters av utvisningar. Det var ju inte kosher för tio år sedan - mer än i SD eller några mörkblåa moderater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in