2025-07-06, 21:43
Medlem
Någon som har domen?
Citera
2025-07-06, 21:54
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipatron
GP: "Enorm cannabisodling avslöjad i Storgöteborg" (betalvägg)

Nu blir jag väldigt nyfiken, inte på exakt vem denna person är men vilket land han kommer ifrån och under vilka omständigheter han har varit här. Kan man utvisas som svensk medborgare? Förmodligen inte. I så fall har han varit här i 30 år utan att vara medborgare. Hur då? EU-land?

Jag måste medge att det känns lite hårt med utvisningen i det här fallet om han nu varit här i 30 år, men samtidigt - är detta en low-life som drivit runt och gjort småbrott hela tiden så är det ju dags för länge sedan. Vore som skrivet intressant att läsa bakgrunden till straffet och utvisningen!

*Myser*

Älskar när potthuvuden blir ledsna för att de inte får röka sig till psykos och självmord och apati och arbetsoförmögenhet och älskar ÄNNU mer när kriminella blattar blir utvisade. Är ju knappast bra att den kriminelle blatten tillåtits vistas i Sverige i 30 år och begå sina brott, men bättre sent än aldrig.
Citera
2025-07-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Du vet att cannabis är den drogen det krigas mest om i den undre världen?
Cannabis är den drogen som genererar mest pengar och gängen mördar för att ha sina områden och kunder.

Anledningen till att den genererar så mycket pengar är för att våra lagar ser ut som dom gör.
Samma lagar som nu skickar hem denna 60 åring för att han sett ett tillfälle som inte borde finnas där från första början.

Hört talas om förbudstiden i USA och hur man löste det stora gangsterkriget till slut.
Man legaliserade!
Senast redigerad av Sthlm007 2025-07-06 kl. 21:59.
Citera
2025-07-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
*Myser*

Älskar när potthuvuden blir ledsna för att de inte får röka sig till psykos och självmord och apati och arbetsoförmögenhet och älskar ÄNNU mer när kriminella blattar blir utvisade. Är ju knappast bra att den kriminelle blatten tillåtits vistas i Sverige i 30 år och begå sina brott, men bättre sent än aldrig.

Det är väl betydligt fler som super sig till självmord, apati och skadar sig själv och andra än folk som röker, tror du fått något om bakfoten där!
Resten håller jag med om!
Citera
2025-07-06, 22:11
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Det är väl betydligt fler som super sig till självmord, apati och skadar sig själv och andra än folk som röker, tror du fått något om bakfoten där!
Resten håller jag med om!

De flesta av de rätt många potthuvuden jag har känt har det gått riktigt illa för. Alkohol är åtminstone en hyfsat social tradition, medan potteriet är importerad skit (de röker på i USA, så coolt!) som gör folk extra tröga efter några år.

Föredrar faktiskt tjackpundare. De är åtminstone lite alerta medan de gnisslar käkar och begår seriebrott.
Citera
2025-07-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipatron
GP: "Enorm cannabisodling avslöjad i Storgöteborg" (betalvägg)

Nu blir jag väldigt nyfiken, inte på exakt vem denna person är men vilket land han kommer ifrån och under vilka omständigheter han har varit här. Kan man utvisas som svensk medborgare? Förmodligen inte. I så fall har han varit här i 30 år utan att vara medborgare. Hur då? EU-land?

Jag måste medge att det känns lite hårt med utvisningen i det här fallet om han nu varit här i 30 år, men samtidigt - är detta en low-life som drivit runt och gjort småbrott hela tiden så är det ju dags för länge sedan. Vore som skrivet intressant att läsa bakgrunden till straffet och utvisningen!
Han har inte medborgarskap men permanent uppehållstillstånd samt fast jobb.
Citera
2025-07-06, 22:37
Medlem
Citat:
De flesta av de rätt många potthuvuden jag har känt har det gått riktigt illa för. Alkohol är åtminstone en hyfsat social tradition, medan potteriet är importerad skit (de röker på i USA, så coolt!) som gör folk extra tröga efter några år.

Föredrar faktiskt tjackpundare. De är åtminstone lite alerta medan de gnisslar käkar och begår seriebrott.

Odling av Cannabis ska aldrig vara lagligt på industriell nivå även om cannabisen legaliseras för eget bruk, om man inte får tillstånd och bedriver verksamhet självfallet.
Samma som att man inte får bränna starksprit hemma heller.
Märker att du skyddar alkoholen….
Det finns två typer av missbrukare som skiter och pissar ner sig på en parkbänk, heroinister och alkoholister!
Ditt umgänge är väldigt udda om det är som du påstår eller så är du såpass ung att alkoholen inte hunnit tagit över dina nära och käras liv än!
Citera
2025-07-06, 22:41
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adacse
Han har inte medborgarskap men permanent uppehållstillstånd samt fast jobb.

Och den enda lämpliga fritidssysselsättning han som 60-åring - efter 30 år i Sverige - hittade var att vakta en knarkodling?

Han kunde ha spelat golf i stället. Hoppas att han inte får med sig någon svensk pension. Men det får han förmodligen.
Citera
2025-07-06, 22:48
Medlem
Citat:
Och den enda lämpliga fritidssysselsättning han som 60-åring - efter 30 år i Sverige - hittade var att vakta en knarkodling?

Han kunde ha spelat golf i stället. Hoppas att han inte får med sig någon svensk pension. Men det får han förmodligen.
Inte den enda, han står med 22 punkter hittills i belastningsregistret. Han ljuger om någon Andrej som befallt honom att vakta odlingen då han är skyldig denna person pengar. Men han kan inte svara på var Andrej bor eller kommer ifrån enligt polisen. Därför tror jag att denne 60-åring är östeuropeisk.
Citera
2025-07-06, 23:05
Medlem
tramsebyxans avatar
Så nu behöver Sverige bara göra om det här med en sisådär en till två miljoner blattar. Sedan blir luften här ren att andas igen. Många lediga bostäder blir det också, ett uppsving för alla unga svenskar som tvingas bo kvar hemma alldeles för länge. Och kanske kan man göra om källarmoskéerna - eller varför inte alla moskéer? - till ekologiska, närproducerande baconslakterier eller gårdsvinsbutiker? Och inga fler assistanshärvor som kostar många, många miljoner att utreda med mystiska sjuklingar utan svenska journaler som plötsligt åker iväg och steppdansar i Sydostasien efter livslångt sängliggande (intygat av deras många anställda kusiner), medan svenskar som verkligen behöver hjälp tvingas bli utan.

Win win win!
Citera
2025-07-06, 23:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Tjackpundare är de värsta missbrukarna som finns, efter alkoholisterna. De som går på Heroin är de bästa att jobba kring. Pundare är sjukt jobbiga!

Denne man hade "a good run", men nu är det förhoppningsvis slut med detta, åtminstone i Sverige, men det stöts väl på med något verkställighetsförhinder så vi får dras med honom tills han dör...
Citera
2025-07-06, 23:10
Medlem
Vilken adress gjordes tillslaget på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här