Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenAvBajs
Precis det jag menar. Men vem sitter kvar och väntar på en vardag när man måste jobba. Verkstäder lär ha väldigt bra vinstmarginaler.
Nej, bilverkstäder har generellt sett inte alls ”väldigt bra vinstmarginaler” och det är inte nån lek att få en bilverkstad att gå runt och ha god lönsamhet.
Jag tippar på att de flesta verkstäder idag kör mest med fasta tider för kända arbeten, alltså att om det står i deras uppgifter att ett kamremsbyte på en viss bil/motor beräknas ta 5 timmar, så är det i grunden 5 timmar man får betala för även om det gick ovanligt smidigt och tog bara 4 timmar, eller om något krånglade etc så det tog 6 timmar.
Att tänka på är att i dessa timmar man får betala för ett jobb så ska även flera andra moment och div arbete som inte enbart är själva mekandet av mekanikern räknas med.
Och här nedan ser vi att du återigen startat en tråd enbart med trolleri som mål…
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenAvBajs
Nej jag hämtade den och den havererade. Bärgaren har precis hämtat bilen. Det var vatten istället för olja i tråget. Riktiga fuskare!
Jag föreslår att tråden låses och kastas i runda arkivet och smäll på fingrarna till dig…