Citat:
Ska jag vara ärlig så orkar jag inte ens läsa dina kommentarer längre. Jag finner detta ostimulerande. Jag orkar inte säga samma sak om och om igen. Du tröttar ut dina motståndare. Jag tycker jag har varit övertydlig. Det finns inget mer att säga.
Jag anser att dina lögner redan har blivit synade och det räcker för mig.
Jag anser att dina lögner redan har blivit synade och det räcker för mig.
Du svarar på mina inlägg, men du läser dom inte? Ja, i sånt fall är du i gott sällskap av Kurremurran.

Ni är lite av samma skrot och korn ni två.
Och jag har ljugit också, tydligen?
Jag vill nog påstå att jag har varit konsekvent, saklig, och hållit en (relativt sett för FB) artig ton. (Men det märker du ju inte om du inte läser såklart.)
Du däremot har nu vid flera tillfällen hävdat att jag sagt saker, som du sen inte kunnat backa upp när jag bett dig citera. Verkar som att du har lagt dig till med en dålig ovana där.
Citat:
Vadå "en massa statistisk uträkningar"? När har jag pratat om det?
Det jag faktiskt har sagt är att man med en enkel rimlighetsanalys kan sluta sig till att covid-vaccinerade är överrepresenterade i VAERS, med avseende på dödsfallsrapporter.
Sen huruvida dataunderlaget kan betraktas som bra eller dåligt är en annan diskussion. (Det beror väl lite på vad man vill använda det till.) Jag tycker att det är fascinerande att du inte tycks klara av att göra den distinktionen, med tanke på att du verkar ha bilden av dig själv som någon som kan tänka logiskt och är duktig på statistik.
Angående din analogi om vindruvor och vin: Möjligt att du inte kan göra vin av ruttna vindruvor. Men om batchen består av flera druvsorter så kan du räkna hur många druvor av varje sort som ruttnat. Och sen kan du avgöra om någon sort är överrepresenterad, med avseende på förruttnelse. DET är fullt möjligt.
Sen när man har fastställt det så kan man ha en separat diskussion, om huruvida detta säger nåt om den druvsorten rent generellt.
Citat:
Det är en förutsättning ja. Och data har vi, i VAERS. Men du klarar ändå inte av att dra en enkel slutsats.
För du har bestämt dig för att datan är "dålig", och du liknar den vid ruttna vindruvor. Vilken data lutar du dig emot när du drar den slutsatsen förresten? Ingen alls vad jag kan se. Snarare så verkar du luta dig mot en del ganska lösa påståenden som jag tvivlar på att du har utvärderat till fullo.
Citat:
Ja, tankarna som du citerade från dig själv var väldigt generella som du säger. Säkert så skulle dom vara relevanta för andra, relaterade, frågeställningar. Men dom säger inget om huruvida det går att sluta sig till överrepresentation av dödsfallsrapporter i VAERS för någon specifik grupp.
Jag hade gärna sett att vi hade kunnat komma vidare i diskussionen. Men istället babblade vi om samma sak för att du inte klarar av att medge en självklarhet. Tråkigt.
Senast redigerad av RustyShackleford 2025-07-02 kl. 22:46.
Senast redigerad av RustyShackleford 2025-07-02 kl. 22:46.