2025-07-02, 14:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Den korruptionen och tystnadskulturen som har existerat runt covid har orsakat mycket död.
Det förstår jag att du tycker, det ligger ju i sakens natur att antivaxxar-patrask tycker så. Men lufta gärna den typen av åsikter och tankar i det forum som satts upp för just det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera
2025-07-02, 14:29
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det förstår jag att du tycker, det ligger ju i sakens natur att antivaxxar-patrask tycker så. Men lufta gärna den typen av åsikter och tankar i det forum som satts upp för just det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Du säger att den officiella vita huset rapporten är en alternativ teori.
Citera
2025-07-02, 14:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du säger att den officiella vita huset rapporten är en alternativ teori.
Länka gärna till ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt eller skrivit något så slipper du framstå som en subsanslös tramsare.
Citera
2025-07-02, 14:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Precis så gick det till. PG har haft rätt om det mest inom Covid. Han har bl.a startat en ny vetenskaplig tidskrift.
Har han? Vad då?
Citera
2025-07-02, 14:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Länka gärna till ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt eller skrivit något så slipper du framstå som en subsanslös tramsare.
Det är enkelt att kolla mina inlägg i tråden.
Du har inte en fot att stå på.
Allt du är i slutändan är en lögnare.
Citera
2025-07-02, 14:35
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Har han? Vad då?
Du klarar av att göra den researchen själv. Iallafall om man tror på alla påståenden om den kompetensen du besitter som du gjort i tråden.
Citera
2025-07-02, 14:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du klarar av att göra den researchen själv. Iallafall om man tror på alla påståenden om den kompetensen du besitter som du gjort i tråden.
Som vanligt då. Substanslöst dravel som inte kan styrkas. Hittepå och trams, blandat med skitsnack och lögner.

Oväntat.

Vi kan efter det nervsammanbrott ni demonstrerat efter att ha blivit överbevisade på varenda punkt därmed konstatera:

• Att VAERS inte är system för att rapportera biverkningar
  • Att de medicinska händelser (Adverse Events) som registreras i VAERS inte ensamt kan tolkas som bevis på ett orsakssamband mellan ett vaccin och en biverkning
  • Att de medicinska händelser (Adverse Events) som registreras i VAERS inte ensamt kan tolkas som bevis på förekomsten, svårighetsgraden, frekvensen eller andelen problem i samband med vacciner.
  • Att BEST inte är ett system för att rapportera biverkningar
  • Att VSD inte är ett system för att rapportera biverkningar
  • Att Peter Gøtzsche blev utkastad från Cochrane
  • Att Peter Gøtzsche blev avstängd från Riskhospitalet
  • Att Peter Gøtzsche's papper som citerades tidigare inte har någon substans och inte är publicerat

Missade jag något?

Bra i alla fall att ni är intellektuellt hederliga som erkänner när ni har fel, det skall ni ha kudos för.
Citera
2025-07-02, 19:55
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Som vanligt då. Substanslöst dravel som inte kan styrkas. Hittepå och trams, blandat med skitsnack och lögner.

Oväntat.

Vi kan efter det nervsammanbrott ni demonstrerat efter att ha blivit överbevisade på varenda punkt därmed konstatera:

• Att VAERS inte är system för att rapportera biverkningar
  • Att de medicinska händelser (Adverse Events) som registreras i VAERS inte ensamt kan tolkas som bevis på ett orsakssamband mellan ett vaccin och en biverkning
  • Att de medicinska händelser (Adverse Events) som registreras i VAERS inte ensamt kan tolkas som bevis på förekomsten, svårighetsgraden, frekvensen eller andelen problem i samband med vacciner.
  • Att BEST inte är ett system för att rapportera biverkningar
  • Att VSD inte är ett system för att rapportera biverkningar
  • Att Peter Gøtzsche blev utkastad från Cochrane
  • Att Peter Gøtzsche blev avstängd från Riskhospitalet
  • Att Peter Gøtzsche's papper som citerades tidigare inte har någon substans och inte är publicerat

Missade jag något?

Bra i alla fall att ni är intellektuellt hederliga som erkänner när ni har fel, det skall ni ha kudos för.
Oj nu jublar nog mänskligheten, TRUST THE SCIENCE
Orkar inte med ditt modus operandi längre.
Typisk gaslighting.
Citera
2025-07-02, 20:13
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Nej, det frågade jag inte. Och det talade du inte om.

Vad frågade du då, enligt dig själv?

Citat:
Du berättade aldrig att det rörde sig om rapporter om dödsfall. Däremot har jag redan påtalat att vissa rapporter är tvingande. I synnerhet gäller detta vaccin som används gällande EUA då måste ALLA händelser rapporteras.

Du ställde en fråga. Jag gav dig en hänvisning.
Om du hade följt hänvisningen så hade du vetat att det handlade om rapporterade dödsfall.

Trist för dig att du inte tog reda på vad jag hävdade innan du började tjafsa emot.
Då är det ju knappast konstigt att du virrar bort dig och börjar dilla om nåt annat.

Citat:
Nej, det går inte att göra några jämföresler, nej.
[,,,]

Går inte att göra jämförelser om vad? Rapporterade dödsfall? Eller nåt annat?
Citera
2025-07-02, 20:20
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vad frågade du då, enligt dig själv?
Herregud...

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Och DET är INTE korrekt, så som du formulerade dig. Vi har visst den MÖJLIGHETEN. Vi känner till fakta som vi kan kombinera med informationen i diagrammet, för att KUNNA dra en slutsats. Det ÄR möjligt.
Vad för fakta då, menar du?
Så vad är det för "fakta" som du kombinerar med diagrammet för att kunna dra en slutsats, och vad är det fär slutsats du drar?
Citera
2025-07-02, 20:34
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Herregud...

Så vad är det för "fakta" som du kombinerar med diagrammet för att kunna dra en slutsats, och vad är det fär slutsats du drar?

Så när du ställde den frågan, hade du ingen koll på vad diskussionen mellan mig och Pellefant gällde?
För i ditt förra inlägg så hävdade du att du inte kände till att jag syftade på rapporterade dödsfall (i VAERS).

Jättemärkligt att du ställer upprepade frågor om en viss detalj, när du inte ens har satt dig in i vad diskussionen gäller.
Hur tänker du?
Citera
2025-07-02, 22:40
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ska jag vara ärlig så orkar jag inte ens läsa dina kommentarer längre. Jag finner detta ostimulerande. Jag orkar inte säga samma sak om och om igen. Du tröttar ut dina motståndare. Jag tycker jag har varit övertydlig. Det finns inget mer att säga.

Jag anser att dina lögner redan har blivit synade och det räcker för mig.

Du svarar på mina inlägg, men du läser dom inte? Ja, i sånt fall är du i gott sällskap av Kurremurran.
Ni är lite av samma skrot och korn ni två.

Och jag har ljugit också, tydligen?
Jag vill nog påstå att jag har varit konsekvent, saklig, och hållit en (relativt sett för FB) artig ton. (Men det märker du ju inte om du inte läser såklart.)

Du däremot har nu vid flera tillfällen hävdat att jag sagt saker, som du sen inte kunnat backa upp när jag bett dig citera. Verkar som att du har lagt dig till med en dålig ovana där.

Citat:
En klassisk överrepresentationsuträkning fungerar inte här och att börja babbla om en massa statistiska uträkningar när dataunderlaget ser ut som det gör blir närmast komiskt. Det är som att försöka producera vin utifrån ruttna vindruvor. Hur tror du det blir?

Vadå "en massa statistisk uträkningar"? När har jag pratat om det?
Det jag faktiskt har sagt är att man med en enkel rimlighetsanalys kan sluta sig till att covid-vaccinerade är överrepresenterade i VAERS, med avseende på dödsfallsrapporter.

Sen huruvida dataunderlaget kan betraktas som bra eller dåligt är en annan diskussion. (Det beror väl lite på vad man vill använda det till.) Jag tycker att det är fascinerande att du inte tycks klara av att göra den distinktionen, med tanke på att du verkar ha bilden av dig själv som någon som kan tänka logiskt och är duktig på statistik.

Angående din analogi om vindruvor och vin: Möjligt att du inte kan göra vin av ruttna vindruvor. Men om batchen består av flera druvsorter så kan du räkna hur många druvor av varje sort som ruttnat. Och sen kan du avgöra om någon sort är överrepresenterad, med avseende på förruttnelse. DET är fullt möjligt.
Sen när man har fastställt det så kan man ha en separat diskussion, om huruvida detta säger nåt om den druvsorten rent generellt.

Citat:
Allting handlar om data. Det är en förutsättning för allt.

Det är en förutsättning ja. Och data har vi, i VAERS. Men du klarar ändå inte av att dra en enkel slutsats.
För du har bestämt dig för att datan är "dålig", och du liknar den vid ruttna vindruvor. Vilken data lutar du dig emot när du drar den slutsatsen förresten? Ingen alls vad jag kan se. Snarare så verkar du luta dig mot en del ganska lösa påståenden som jag tvivlar på att du har utvärderat till fullo.

Citat:
Här har du lite generella tankar ifrån ett gammalt inlägg kring mina tankar om VAERS statistiken. Det räcker så för mig. Jag har andra saker jag vill göra med min tid än att babbla om samma sak om och om igen.

Ja, tankarna som du citerade från dig själv var väldigt generella som du säger. Säkert så skulle dom vara relevanta för andra, relaterade, frågeställningar. Men dom säger inget om huruvida det går att sluta sig till överrepresentation av dödsfallsrapporter i VAERS för någon specifik grupp.

Jag hade gärna sett att vi hade kunnat komma vidare i diskussionen. Men istället babblade vi om samma sak för att du inte klarar av att medge en självklarhet. Tråkigt.
Senast redigerad av RustyShackleford 2025-07-02 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in