2025-07-02, 12:38
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jaha. Men du den frågan tycker jag du skall lyfta i det forum som satts upp för just det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Då tycker du fel. Som vanligt.
Citera
2025-07-02, 12:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja, du har ofta påvisat att vara sanningsenlig och fakta inte är något som är viktigt för dig.

PG blev utvisad för att han stod upp emot läkemedelsindustrin. Det var hans jobb att granska dem så de gjorde sig av med honom.

Man ser ofta sådant hända, särskilt om d läser den vita huset rapporten jag gett dig om covid så visar man att även de forskare som lyfte frågor om responsen.

https://oversight.house.gov/wp-content/uploads/2024/12/2024.12.04-SSCP-FINAL-REPORT-ANS.pdf
Den frågan tycker jag du skall lyfta i det forum som satts upp för just det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hita dit:
Citera
2025-07-02, 12:47
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Den frågan tycker jag du skall lyfta i det forum som satts upp för just det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hita dit:
Rent dumt att tro att den officiella rapporten från vita huset är alternativ teori.
Citera
2025-07-02, 12:54
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ja det är hemskt med personer som ideligen skall hålla på och referera till korrekta uppgifter. Vekligen falskt. *fniss*

Jaha, vad som står i en artikel är minst sagt irrelevant. Faktum kvarstår:
  • Peter Gøtzsche blev utkastad ur Cochrane.
  • Peter Gøtzsche blev avstängd från Rikshospitalet
  • Peter Gøtzsche's forskning som citerades är substanslös och har inte publicerats

Men du menar att "buhuu, han blev inte avstängd och utkastad, det var någon som protesterade mot att han blev utkastad och avstängd".

Haha, herregud, dessa antivaxxar-patrask som vägrar erkänna när de har fel...*fniss*
Det var sex korrupta medlemmar som röstade för hans uteslutning. 5 röstade mot och en avstod.
Av de fem som röstade mot valde fyra att säga upp sig dagen efter i protest.
Citera
2025-07-02, 13:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det var sex korrupta medlemmar som röstade för hans uteslutning. 5 röstade mot och en avstod.
Jaha. Han blev utkastad, alltså?

Haha, det här måste vara någon form av världsrekord i sopprot. Varför är det så svårt att erkänna att Peter Gøtzsche blev utkastad från Cochrane?
Citat:
The Cochrane board votes to expel Peter Gøtzsche
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(18)32351-1/fulltext

Haha, antivaxxar-patrask i ett nötskal...
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-02 kl. 13:10.
Citera
2025-07-02, 13:10
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jaha. Han blev utkastad, alltså?

Haha, det här måste vara någon form av världsrekord i sopprot. Varför är det så svårt att erkänna att Peter Gøtzsche blev utkastad från Cochrande?

Haha, antivaxxar-patrask i ett nötskal...
Det är ingen som har förnekat att de uteslöt honom.
Du är klart förvirrad om vad vi diskuterar.
Citera
2025-07-02, 13:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är ingen som har förnekat att de uteslöt honom.
Du är klart förvirrad om vad vi diskuterar.
Du påstår ju att jag ljuger. Vad är det jag ljuger om?

• Peter Gøtzsche blev utkastad ur Cochrane
  • Peter Gøtzsche's forskning som citerades var substanslös och har inte publicerats

Citat:
Du bör kolla upp dig själv. Tydligt tecken på grandiositet du påvisar.
Du ljuger igen här.

The Cochrane board votes to expel Peter Gøtzsche

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(18)32351-1/abstract
Jag skall vara helt uppriktig och tala om för dig att du inte har en susning om vad du talar om.

Herregud...
Citera
2025-07-02, 13:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du påstår ju att jag ljuger. Vad är det jag ljuger om?

• Peter Gøtzsche blev utkastad ur Cochrane
  • Peter Gøtzsche's forskning som citerades var substanslös och har inte publicerats

Jag skall vara helt uppriktig och tala om för dig att du inte har en susning om vad du talar om.

Herregud...
Vi diskuterar meriterna som han uteslöts över och det i sin tur visar att den vetenskapliga legitimiteten bakom läkemedelsbolagens studier är tvivelaktiga. Du anföll honom som en galenpanna och anti-vaxxare på grunden av att han uteslöts från Cochrane och därmed menade du att man kan av-ackreditera allt han säger.
Men dina grunder är felaktiga, därmed ditt argument.
Vilket du vägrat erkänna.

Inlägget du citerar visar tydligt att jag erkänner att PG uteslöts.

Du är verkligen falsk i din argumentation.
Citera
2025-07-02, 13:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Precis så gick det till. PG har haft rätt om det mest inom Covid. Han har bl.a startat en ny vetenskaplig tidskrift.

The Journal of the Academy of Public Health is led by Dr. Kulldorff and Dr. Andrew Noymer, of UC Irvine, as co-Editors-in-Chief. Drs. Kulldorff and Noymer are joined by an Editorial Board of leading public health scholars from a diversity of countries and research specialties, including Dr. Sunetra Gupta of Oxford, Dr. John Ioannidis of Stanford, and Dr. Peter Gøtzsche of the University of Copenhagen. Dr. Bhattacharya is on leave from the JAPH.

https://www.realclearscience.com/articles/2025/02/05/realclearfoundation_launches_the_journal_of_the_ac ademy_of_public_health_1089515.html
Citera
2025-07-02, 14:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vi diskuterar meriterna som han uteslöts över och det i sin tur visar att den vetenskapliga legitimiteten bakom läkemedelsbolagens studier är tvivelaktiga. Du anföll honom som en galenpanna och anti-vaxxare på grunden av att han uteslöts från Cochrane och därmed menade du att man kan av-ackreditera allt han säger.

Wow, nu är antivaxxarpatrasken igång igen med mer hittepå.

Innan du snurrat in dig alldeles i fler lögner där du påstår dig veta vad andra menar...
Infoga gärna ett citat eller en referens när du påstår att andra skrivit eller sagt något, så slipper du frmastå som en substanlös tramsare.
Citera
2025-07-02, 14:19
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Wow, nu är antivaxxarpatrasken igång igen med mer hittepå.

Innan du snurrat in dig alldeles i fler lögner där du påstår dig veta vad andra menar...
Infoga gärna ett citat eller en referens när du påstår att andra skrivit eller sagt något, så slipper du frmastå som en substanlös tramsare.
Det är enkelt att gå bak i tråden där det tydligt visas att vad jag säger stämmer.

Nu ter du dig falskt ytterligare igen.
Jag har nog aldrig stött på någon som ljuger, förfalskar och förvillar så som du.

Du är dessutom klart en hycklare när du själv ylar om att folk aldrig läser artiklar men när du själv ställs på prov misslyckas du komplett med den uppgiften.

Den korruptionen och tystnadskulturen som har existerat runt covid har orsakat mycket död.
Citera
2025-07-02, 14:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är enkelt att gå bak i tråden där det tydligt visas att vad jag säger stämmer.
Infoga gärna ett citat när du påstår att någon ljuger eller skrivit något, så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Och för att föregå med gott exempel (som jag alltid gör), infogar jag citatet här:
Citat:

Visa nu var jag "anföll honom som en galenpanna och anti-vaxxare på grunden av att han uteslöts från Cochrane och därmed menade du att man kan av-ackreditera allt han säger."

Kom igen nu, duktiga killen, plocka fram ett citat. *fniss*

Peter Gøtzsche blev kickad från Cochrane.
Peter Gøtzsche blev avstängd från RIkshospitalet
Peter Gøtzsche's forskning som citerades är substanslös trams som ingen har publicerat.

Citat:
Jag kan garantera dig att om någon producerar bra forskning kommer den publiceras. Om någon däremot producerar trams och substanslöst dravel är det ingen som bryr sig, detta alldeles oavsett om personen är "en krediterad forskare och expert inom läkemedelskorruption", eller som i det här fallet - en galenpanna som skämt ut sig och blivit utkastad ur i princip alla sammanhang för att han inte kan bete sig på korrekt vis. Shunned.

Det är nog bara du som klassar det där tramset som "bevis". Men du utgör ett bra exempel på en lättlurad pappskalle som går på skiten, det är ju själva avsikten med dravlet från första början.

"Institute for Scientific Freedom" Haha, ja jäklar....
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-02 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in