2025-07-02, 18:33
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Alla de här sajterna tycks ha vidtagit åtgärder som är mycket mer omfattande än vad lagen i sig är. Nu är det waiting game. Sajterna väntar på klarhet/förtydliganden/domar. De kommer inte få något av det.

När jag först hörde om den här lagen var jag skeptisk till att den skulle få någon märkbar effekt, förutom minskad efterfrågan och utbud på svenska modeller.

Med de här åtgärderna blir det en annan sak. Att hålla på med alternativa betalmetoder och vpn, nya konton mm, det blir omständligt.
Sajterna vet dom inte kommer kunna se om svenskar köper sexuell tjänst. Därför väljer dom att spärra alla svenskar. Svenskar är spärrade för all framtid.
Citera
2025-07-02, 19:47
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heladagen
Lättklädda bilder omfattas ej av lagen. Endast sexuella handlingar.

En sådan där luddig formulering som gör att man på ideologiska grunder kan använda lagen mot vad som heslt. Många moderna lagar är sådana förtryckar och maktmedel.
Citera
2025-07-02, 19:49
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conquista1492
Det är siffror som borde få alla lagstiftare att vakna – inte jaga symbolfrågor för medial uppmärksamhet.

Fast medial uppmärksamhet genom symbolfrågor är just politikers föredragna modus idag.
Citera
2025-07-02, 19:50
Medlem
När alla cam-sajter blockar svenskar kommer det till slut fram mindre nogräknade ”affärsmän”, som t.ex Dennies Pettersson. Kan tänka mig att han just nu filar på en cam-sajt från utlandet, riktad mot just Sverige. När han har kört ett tag kommer han sin vana trogen utpressa alla svenska kunder. ”Antingen betalar ni några tusen extra till mig, eller så anmäler jag er till polisen”.

Sånt där har han kommit undan med förr.
Citera
2025-07-02, 20:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Sajterna vet dom inte kommer kunna se om svenskar köper sexuell tjänst. Därför väljer dom att spärra alla svenskar. Svenskar är spärrade för all framtid.

Om det är sant så är det mycket positiva nyheter, redan nu kan man alltså se att den nya lagen som förbjuder sexköp på distans fungerar eftersom sajterna valt att spärra alla svenskar i förebyggande syfte 😁
Citera
2025-07-02, 20:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Glöm inte skriva under

https://www.skrivunder.com/avkriminalisera_digitalt_sexarbete_nu?utm_source=w eb_share

Nej tack, varför ska vi göra det?

Den nya lagen som förbjuder sexköp på distans verkar redan nu fungera utmärkt, det ska bli intressant att få se om ett halvår hur stor nedgången blivit för sexhandeln med svenska köpare och säljare.
Citera
2025-07-02, 20:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
"Pa*w" har tydligen någon lösning för svenska kreatörer. Vad är denna lösning tro?

Att lägga ner alla svenska Onlyfans -sidor för gott kanske?

Sällan har en ny lag rört runt i getingboet så mycket som den här lagen ☺️
Citera
2025-07-02, 21:35
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Glöm inte skriva under

https://www.skrivunder.com/avkriminalisera_digitalt_sexarbete_nu?utm_source=w eb_share

Varför begränsa till enbart digitalt sexarbete? Vi är många som vill få hela sexköpslagen upphävd. Där snackar vi underskrifter!
Citera
2025-07-02, 21:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De14Orden
jag har som sagt redan påpekat det är ett problem att kvinnor kan sälja sex lagligt men olagligt för män att köpa. det är en del av matriarkatet.

Du anser kanske att den nya lagen som förbjuder sexköp på distans behöver påbackning av ännu en lag som förbjuder försäljning av sexuella tjänster på distans ?
Citera
2025-07-02, 21:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
En sådan där luddig formulering som gör att man på ideologiska grunder kan använda lagen mot vad som heslt. Många moderna lagar är sådana förtryckar och maktmedel.

Du ska alltid överdriva, den nya lagen förbjuder sexköp och koppleri på distans. Inget annat.
Citera
2025-07-02, 21:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Varför begränsa till enbart digitalt sexarbete? Vi är många som vill få hela sexköpslagen upphävd. Där snackar vi underskrifter!

Varför vill "ni" få hela sexköpslagen upphävd?

De enda som rimligtvis vill detta är väl torskarna och hororna? Vi pratar alltså om en liten marginaliserad grupp i samhället. Ska dessa missanpassade individer ha så stort inflytande över lagstiftningen?
Citera
2025-07-02, 22:07
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför vill "ni" få hela sexköpslagen upphävd?

De enda som rimligtvis vill detta är väl torskarna och hororna? Vi pratar alltså om en liten marginaliserad grupp i samhället. Ska dessa missanpassade individer ha så stort inflytande över lagstiftningen?

Jag tror inte på att det är en liten marginaliserad grupp. Men skulle du ha rätt gör det det hela bara mer märkvärdigt. De stör inte andra människor.

På vilket sätt blir ditt liv annorlunda om sexköpslagen skulle avskaffas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in