Citat:
Som påhittade mördare blir GM-SE mer begriplig om man försöker sätta ihop ett sammanhang i det han gör och hur han borde tänka.
Engström ser LOP stå utanför bion när han är ute och äter. (dricker?)
Blir sugen på lite ultraviolence, något händer i honom där. Nu ska Palme tas, han är i spel.
Men SE misförstår och tror LOP ska kolla på Amadeus som slutar 23.40 (?) typ.
Går tillbaka till Skandia och väntar. ( Revolver måste komma in i bilden här)
Han tror han har gott om tid när han kliver ut på gatan 23.20 ish. Han går över gatan till västra sidan och går norrut mot bion. Nånstans på vägen där möter/ser han LOP, blir förvånad, men vänder och följer efter dom från andra sidan gatan. ( västra)
Nere vid korsningen vid mordplatsen går han över gatan ( efter att ha sett Lähde i sidosynen).
Pang, pang sen springer han in Tunnelgatan, upp trappan (ser Jeppson) och ner DBG (observeras av Nieminen).
Sen tar han sig till Hötorget. ( finns ett notat där han själv hevdar att han sprungit ner dit för att hämta en ambulans)
Men något blir fel där. Han missar tåget, det dyker up polis whatever. Sen går han till Skandia (där han faktiskt kan ha tagit sig in i arbetslokalerna) och pratar med väktarna, dricker kaffe och ringer sin fru.
Lämnar och går norrut ( väktarna ser han går norrut) Och sen tar han bussen hem.
Så, dett var dett som vi säger här. Det här är min hypotes.
Blir sugen på lite ultraviolence, något händer i honom där. Nu ska Palme tas, han är i spel.
Men SE misförstår och tror LOP ska kolla på Amadeus som slutar 23.40 (?) typ.
Går tillbaka till Skandia och väntar. ( Revolver måste komma in i bilden här)
Han tror han har gott om tid när han kliver ut på gatan 23.20 ish. Han går över gatan till västra sidan och går norrut mot bion. Nånstans på vägen där möter/ser han LOP, blir förvånad, men vänder och följer efter dom från andra sidan gatan. ( västra)
Nere vid korsningen vid mordplatsen går han över gatan ( efter att ha sett Lähde i sidosynen).
Pang, pang sen springer han in Tunnelgatan, upp trappan (ser Jeppson) och ner DBG (observeras av Nieminen).
Sen tar han sig till Hötorget. ( finns ett notat där han själv hevdar att han sprungit ner dit för att hämta en ambulans)
Men något blir fel där. Han missar tåget, det dyker up polis whatever. Sen går han till Skandia (där han faktiskt kan ha tagit sig in i arbetslokalerna) och pratar med väktarna, dricker kaffe och ringer sin fru.
Lämnar och går norrut ( väktarna ser han går norrut) Och sen tar han bussen hem.
Så, dett var dett som vi säger här. Det här är min hypotes.
Hypotetisk inre monolog:
Engström ser LOP stå utanför bion när han är ute och äter. (dricker?)
Inre monolog SE: "Fy sån ful mössa OP tvingat LP att ha på sig. Det borde det vara dödsstraff på. OP måste dö! Oj, vad jag känner mig full och aggressiv i kväll!"Blir sugen på lite ultraviolence, något händer i honom där. Nu ska Palme tas, han är i spel.
Inre monolog SE: "Jaha, nu när det här skitlandet har avskaffat dödsstraffet får jag väl ta saken i egna händer. Jag tror jag har den där gamla Indiska revolvern jag stal på Tygförvaltningen för att använda till självförsvar hemma hos Henry i hans källare. Jag får ringa honom på Bridgen från mitt låsbara kontorsrum och be honom att ta med vapnet."Men SE misförstår och tror LOP ska kolla på Amadeus som slutar 23.40 (?) typ.
Inre monolog SE: "Har man så där ful mössa, så har man säkert ingen smak när det gäller film heller. De ska säkert se det där perukdramat Amadeus med en massa omodern dunka dunka musik."Går tillbaka till Skandia och väntar. ( Revolver måste komma in i bilden här)
Inre monolog SE: "Jag ringer HO på Bridgen och ber honom ta med puffran på väg till jobbet. Jag kan säkert säga något om att jag ska skjuta ned några knarkligor eller jaga elefanter på Sveavägen så kommer han aldrig att koppla ihop vapnet med mordet."Han tror han har gott om tid när han kliver ut på gatan 23.20 ish. Han går över gatan till västra sidan och går norrut mot bion. Nånstans på vägen där möter/ser han LOP, blir förvånad, men vänder och följer efter dom från andra sidan gatan. ( västra)
Inre monolog SE: "Vad det luktar gott om korvkiosken. Kanske man skulle ta en korv innan jag skjuter statsministern. Jag har ändå ganska gott om tid. Det var schysst av Henry att möta mig i källaren vid den gröna dörren och överlämna puffran där. Den dörren är ju inte larmad heller så det blir svårt fär polisen att reda ut efteråt. Nämen där kommer ju LOP. Vad tidiga de är. Urs jag orkar inte ens titta på LPs kriminellt fula mössa."Nere vid korsningen vid mordplatsen går han över gatan ( efter att ha sett Lähde i sidosynen).
Inre monolog SE: "Det var en söt tjej som står i bankomatkön där. Kanske skulle man lägga in en stöt. Hon kanske gillar fiktiva filmtyper med stora revolvrar, lite som Dirty Harry som jag känner mig som i kväll. Magnum Bonum typ."Pang, pang sen springer han in Tunnelgatan, upp trappan (ser Jeppson) och ner DBG (observeras av Nieminen).
Inre monolog SE: "Jag hoppas att killen bakom barackerna inte hade ett vapen i väskan. Fy så obehagligt om han springer efter mig med kniv eller något. LP hade så ful mössa att jag inte orkade titta om skottet träffade henne. Jag vänder mig om lite snabbt här i trappen så de inte får för sig att något fyllo från förorten är mördaren. Kranskommun ska det vara. Vem är den fulla tanten där på andra sidan gatan? Hon ser ut att vara i sällskap. Bäst att fippla lite med dragkedjan här så hon bara ser min rakade hakspets. Hoppsan vad halt det är på isfläckarna i kväll. Aj, nu stukade jag foten också. Järnspikar och anamma!"Sen tar han sig till Hötorget. ( finns ett notat där han själv hevdar att han sprungit ner dit för att hämta en ambulans)
Inre monolog SE: "Typiskt. Det finns aldrig en ambulans när man behöver en. Jag fick jätteont när jag stukade foten i trappan vid Snickarbacken. Om någon såg mig springa skulle de tro att jag var en elefant. Hehe. Nämen här står Orfeus i underjorden med sju nymfer som alla tittar bort. Ingen har sett någonting av mordet. Där satte jag allt polisen på Millespottan. Det borde inte få heta PUB eftersom de inte serverar sprit där. Jag börjar nästa nyktra till lite. Jävla sossesverige."Men något blir fel där. Han missar tåget, det dyker up polis whatever. Sen går han till Skandia (där han faktiskt kan ha tagit sig in i arbetslokalerna) och pratar med väktarna, dricker kaffe och ringer sin fru.
Inre monolog SE: "Fy vad mycket blod det rann på Stockholms gata när jag sköt stadsförrädaren i ryggen. Jag såg rött när jag såg LPs kriminellt fula mössa. Det är för mycket rött. Jag klarar bara inte av att åka med röda linjen till Mörby ikväll. Jag går tillbaka till jobbet så att alla väktare ser att jag surrar som ett bi runt mordplatsen. Kanske har de sånt där gott kaffe som är värt en omväg också".Lämnar och går norrut ( väktarna ser han går norrut) Och sen tar han bussen hem.
Inre monolog SE: "Jag tror faktiskt jag kom undan med det. Bara jag visar upp mig i tidningar och TV kommer inget vittne att känna igen mig. Henry är otroligt godtrogen. Han kommer aldrig att koppla ihop vapnet med mordet. En gång bjöd han sex sang fast jag signalerat en stark svit i spader när vi spelade Bridge. Korkad helt enkelt. Jag får inte glömma isborren när jag packar så jag kan dumpa mordvapnet i Hedemora på vägen upp till Idre. Oj vad den där mannen fick bråttom till taxin. Undrar om han varit på Glädjehuset där ovanför Saltmätargatan. Det är ganska snyggt med såna där Gandhiskynken i all fall. Hoppas Maggan har tinat upp lite Tigerkaka när jag kommer hem. Hon lät lite kall i telefonen."______________________
Det är ganska lätt att se den påhittade GM-SE som mördaren om man fantiserar lite.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-07-02 kl. 08:34.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-07-02 kl. 08:34.