2025-07-02, 11:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kairo25
Koldioxid är växternas näring ändå behandlas den som ett gift av lögnmedia.

Klimatpolitiken påstås vara grön – men i verkligheten är den grå som döden. Växterna törstar efter koldioxid, men får svälta i tysthet

https://co2coalition.org/facts/140-million-year-trend-of-dangerously-decreasing-co2/

Det växer mer än tidigare, tack vare människors planteringar. Växterna svälter inte.

Problemet sett ur något sorts holistiskt perspektiv är att planteringarna ofta är monokulturer, antalet arter och biotoper minskar alltså.
Citera
2025-07-02, 11:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Vad är det för jävla fake News, jag som inte tål värme blev jättestressad för idag, upp mot 30 grader.
Ska Max bli 25 idag.

32 just nu där jag bor.
Citera
2025-07-02, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vulkaner kan matcha mänskliga utsläpp, men de jobbar inte "double time on the co2 line".

De bombar oftast på under bara några timmar, och sett på årsbasis är det som mannen säger. Vi människor släpper ut runt 50 gånger så mycket.

Fråga dig varför co2-halterna inte steg förrän industrialismens intåg.

Ingen har lyckats finna att det sammanföll med en oherrans massa vulkanutbrott.

Tro mig, om det hade funnits en sådan koppling, så hade de konspirationssidor du läser på tagit upp det, för det hade falsifierat forskarnas påståenden.
det beror på var man mäter det är inte samma resultat över hela jorden. det säger sig självt.
vulkanerna har mycket mer påverkan, människan är en liten fis i jämförelse.
Citera
2025-07-02, 12:02
Bannlyst
Citat:
De kollar fakta på konspirationsteoretiska sidor, och tillgodogör sig inte vad forskare säger.

Det är en självpåtagen censur, där de medvetet inte läser vad forskare skriver, för någon har sagt till dessa NPCs att det är ondskefull forskning som bara vill störta den vite mannen ned i armod.
nej bara logiskt tänkande
Citera
2025-07-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
32 just nu där jag bor.

Och jag sitter mitt i riket med ynka 15. Katastrof.

sen edit: du fuskar väl inte med en väggmonterad på solsidan?
Senast redigerad av bugg.och.jenka 2025-07-02 kl. 13:03.
Citera
2025-07-02, 12:33
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
28 och sol igår. Nu en vecka med regn och kallt. Runt 12 till 17 grader på dagarna och runt 10 på nätterna i en vecka framöver.

Meteorologerna har varje vår dom senaste åren svamlat att nu blir det lika varmt till sommaren som 2018. I våras tänkte jag som tidigare vårar att det inte kommer bli så och att dom snackar strunt!

Brytgränsen för varmt och kallt verkar ligga i sommar som förra sommaren någonstans i Centraleuropa. Norra Europa så är det kallt och regn och södra Europa torrt och hett.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2025-07-02 kl. 12:35.
Citera
2025-07-02, 12:34
Medlem
Citat:
Halterna är högre än vad de har varit de senaste 800 000 åren.

Det spelar ingen roll att de var mycket högre för 250 miljoner år sedan, för dagens liv är inte anpassat till de nivåerna, och förändringshastigheten är alldeles för hög.

Hur påverkas dagens liv negativt av koldioxidnivåer som ligger högre än vad vad vi har haft de senaste 800 000 åren?
Citera
2025-07-02, 12:49
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
32 just nu där jag bor.
Varmt.

Enligt SMHI är varmast nu hörby med 31.2C

https://www.smhi.se/vader/observationer/max--och-minvarden/varmast/preliminar/sverige

Med tanke på att klockan inte är 13 än tänker jag Hörby kanske får ca 34C som mest idag.

Fortfarande en bit från svenska rekordet på 38C
Senast redigerad av Madagascar 2025-07-02 kl. 13:03.
Citera
2025-07-02, 12:56
Bannlyst
Citat:
32 just nu där jag bor.

Var, jag bor i Stockholm
Citera
2025-07-02, 13:05
Medlem
Blondinss avatar
Det var den extremhettan de.
Regn och 20-25 grader nu istället. 😂
Citera
2025-07-02, 13:13
Medlem
Visst ska det bli skönt med lite härlig sommarvärme?
[/quote]
Absolut. Personligen är jag stor vinnare på klimatförändringarna med varmare somrar och, framför allt, mildare vintrar med mindre snöskottning. Precis som svensken i gemen har jag därför inga planer på att minska ner mina utlandsresor. Det är en stor njutning att se att Arlanda är fullpackat och att flygandet har repat sig efter pandemin .
Citera
2025-07-02, 13:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Det var den extremhettan de.
Regn och 20-25 grader nu istället. 😂

I Spanien eller Frankrike?

Meteo France verkar varna för höga temperaturer idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in