Igår, 08:55
Medlem
https://www.svt.se/vader/hettan-drar...ar-det-sverige
Vädervideo finns i länken.

"En ny extremhetta är på väg in från Afrika och slår mot Europa.
Nu larmar myndigheter om värmen.
– Man har gått ut och varnat allmänheten om att uppemot 600 personer kan dö, säger SVT:s meteorolog Nils Holmqvist.

De senaste dagarna har temperaturen stigit till 45 grader på flera håll i Europa.

Frankrike har utfärdat gula och orange vädervarningar, och i Storbritannien väntas hettan dra in i slutet av veckan – men innan dess sveper den in över Sverige.

Den nuvarande prognosen visar att temperaturen kan stiga till omkring 30 grader här.

Men hur länge håller värmen i sig? Hör SVT:s meteorolog Nils Holmqvist i klippet ovan."

Visst ska det bli skönt med lite härlig sommarvärme?
Citera
Igår, 09:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
https://www.svt.se/vader/hettan-drar...ar-det-sverige
Vädervideo finns i länken.

"En ny extremhetta är på väg in från Afrika och slår mot Europa.
Nu larmar myndigheter om värmen.
– Man har gått ut och varnat allmänheten om att uppemot 600 personer kan dö, säger SVT:s meteorolog Nils Holmqvist.

De senaste dagarna har temperaturen stigit till 45 grader på flera håll i Europa.

Frankrike har utfärdat gula och orange vädervarningar, och i Storbritannien väntas hettan dra in i slutet av veckan – men innan dess sveper den in över Sverige.

Den nuvarande prognosen visar att temperaturen kan stiga till omkring 30 grader här.

Men hur länge håller värmen i sig? Hör SVT:s meteorolog Nils Holmqvist i klippet ovan."

Visst ska det bli skönt med lite härlig sommarvärme?

När jag kollar väderappen så ska det bli 24-25 grader i två dagar i nästa vecka och sen tillbaka till 20-21 grader. Jag kollade Malmö, Visby, Göteborg och mälardalen där jag själv bor och samma väder överallt.
Nu har jag inte kollat på vad Nils säger men känns återigen som att det är nyhetstorka och även 24-25 grader i två dagar blir nu EXTREMHETTA.

Om det nu är varmt i frankrike och spanien så är det en sak men varför ska man alltid dra på den stora trumman. Så trött på dessa rubriker.
Citera
Igår, 09:06
Medlem
VoktorDodkas avatar
Så vi kommer få fint sommarväder alltså(översatt från msm's dödschockklimatpanikröstapåvårtmiljöpartiförattsän kasverigeförallframtidrubriker).
Citera
Igår, 09:10
Medlem
triptykens avatar
Vi ligger litet väl långt bort för att det ska påverka oss så där enormt - förutom lågt grundvatten på en hel del ställen men det har ju inte med denna värmeböljan att göra.

Synd om folk i södra Europa som kommer fara illa av det. Dom som har råd kommer väl att göra en coolcation eller vad dom kallar det, så det blir väl litet turistpengar här i Sverige.
Citera
Igår, 09:13
Medlem
hippilis avatar
Det här tror jag inte ett skit på dom skrev att den här sommaren skulle få långvarig värme i sommar, det har varit den kallaste sommaren på 20 år i mitt område, regnat och blåst 20 grader är ingen sommar temperatur och det känns redan som höst ute så att det skulle bli sommar temperatur i Sverige i år går jag inte på men hoppas på det nästa sommar
Citera
Igår, 09:18
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jaha, en eller ett par varma dagar här i Sverige, kanske.

(FB) Vår/Sommar 2025
Citera
Igår, 09:22
Medlem
Jag har tillgång till rejält svala "skyddsrum" v b både hemma och på jobbet, så ingen personlig oro för "dödshetta".

Jag kommer främst följa ev rapportering att festivalen i Glasonbury, England råkat brinna upp.
Neil Young kommer nog inte kollapsa då han skall spela först kl 22.

https://www.bbc.com/news/articles/cx2jd8e6918o
Senast redigerad av OnlyHans.Redux Igår kl. 09:27. Anledning: Stevefel
Citera
Igår, 09:40
Medlem
dwgs avatar
Underbart, synd att jag har en vecka kvar innan semestern
Citera
Igår, 09:55
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det här tror jag inte ett skit på dom skrev att den här sommaren skulle få långvarig värme i sommar, det har varit den kallaste sommaren på 20 år i mitt område, regnat och blåst 20 grader är ingen sommar temperatur och det känns redan som höst ute så att det skulle bli sommar temperatur i Sverige i år går jag inte på men hoppas på det nästa sommar

och folk tror fortfarande på klimatmodeller.. skrattretande.

Den bästa sommaren som jag kommer ihåg var nog ´99. inget har kommit i närheten av den hettan under så lång tid.
Citera
Igår, 09:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
och folk tror fortfarande på klimatmodeller.. skrattretande.

Den bästa sommaren som jag kommer ihåg var nog ´99. inget har kommit i närheten av den hettan under så lång tid.

Redan glömt 2018?
Citera
Igår, 10:01
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Redan glömt 2018?

inte i närheten. sorry. 93-94 var ganska nära dock.
Citera
Igår, 10:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
inte i närheten. sorry. 93-94 var ganska nära dock.

Nej, 99 var troligtvis inte i närheten då 2018 var den varmaste sedan 1889.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in