2025-07-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast nu finns det ju en jävla massa forskare som har konstaterat att det är vanligt förekommande att drabbas av tonisk immobilitet vid ett sexuellt angrepp.

Haha, nej det finns det inte.
Citera
2025-07-01, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Haha, nej det finns det inte.
Har DU något namn för försvaret att kalla in till rättegången efter att åklagaren kallat in typ 50 som alla hävdar att ja, all forskning visar det är vanligt förekommande?
Citera
2025-07-01, 13:26
Medlem
Citat:
Har DU något namn för försvaret att kalla in till rättegången efter att åklagaren kallat in typ 50 som alla hävdar att ja, all forskning visar det är vanligt förekommande?

Det finns ingen forskning som visar att det är vanligt förekommande.
Citera
2025-07-01, 13:50
Avslutad
Citat:
Det finns ingen forskning som visar att det är vanligt förekommande.
Jodå, jag länkade en jäkla massa, remember?

Hade du nån som sa annat?
Citera
2025-07-01, 19:24
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Inget av det du länkade till bevisade det du påstår , läser du inte före du länkar?
Citera
2025-07-01, 19:34
Medlem
Citat:

Ingen av dina länkar bevisar att det är vanligt förekommande med "frysreaktion" vid våldtäkt.
Citera
2025-07-01, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Inget av det du länkade till bevisade det du påstår , läser du inte före du länkar?
Citat:
Ingen av dina länkar bevisar att det är vanligt förekommande med "frysreaktion" vid våldtäkt.
Så ge mig ett namn på någon forskare som motsäger alla de studier som säger att det är vanligt att våldtäktsoffer drabbas av tonisk immobilitet.

Scenariet är alltså det av er tänkta att om tonisk immobilitet är vanligt hos våldtäktsoffer så behöver åklagaren inte bevisa någon våldtäkt. Nu kallar alltså åklagaren minst ett 50-tal forskare vars vetenskapliga studier konstaterat detta.

Vem ska försvararen kalla in som motbevisar detta för att inte alla klienter ska gå direkt i fängelse?
Citera
2025-07-01, 20:01
Medlem
Citat:
Så ge mig ett namn på någon forskare som motsäger alla de studier som säger att det är vanligt att våldtäktsoffer drabbas av tonisk immobilitet.

Scenariet är alltså det av er tänkta att om tonisk immobilitet är vanligt hos våldtäktsoffer så behöver åklagaren inte bevisa någon våldtäkt. Nu kallar alltså åklagaren minst ett 50-tal forskare vars vetenskapliga studier konstaterat detta.

Vem ska försvararen kalla in som motbevisar detta för att inte alla klienter ska gå direkt i fängelse?

Fast nu finns det ju inga sådana vetenskapliga studier.
Citera
2025-07-01, 20:02
Avslutad
Citat:
Fast nu finns det ju inga sådana vetenskapliga studier.
Jodå, jag länkade en jävla massa. Åklagaren har kallat samtliga rapportförfattare.

Ge mig ett namn.
Senast redigerad av Ipsi 2025-07-01 kl. 20:05.
Citera
2025-07-01, 20:08
Medlem
Citat:
Jodå, jag länkade en jävla massa. Åklagaren har kallat samtliga rapportförfattare.

Ge mig ett namn.

Nej, du länkade inga sådana studier.
Citera
2025-07-01, 20:16
Avslutad
Citat:
Nej, du länkade inga sådana studier.
Åklagaren har alltså kallat samtliga rapportförfattarna till mina länkade studier som alla vittnar om att det är vanligt att våldtäktsoffer drabbas av tonisk mobilitet.

Vem kallar försvararen som säger att så inte är fallet?

Ge mig ett namn.
Citera
2025-07-01, 20:23
Medlem
Citat:
Åklagaren har alltså kallat samtliga rapportförfattarna till mina länkade studier som alla vittnar om att det är vanligt att våldtäktsoffer drabbas av tonisk mobilitet.

Vem kallar försvararen som säger att så inte är fallet?

Ge mig ett namn.

Vittnar om? Var de där och bevittnade våldtäkterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in