2025-06-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Dag 5

Sov typ 7 timmar inatt, dock så tog jag 4mg clonazepam. Känner mig i överlag bättre idag, jag har inte gråtit okontrollerat på toaletten ännu. Känner mig inte lika rastlös och agiterad. Känner mig konstigt nog lugn och balanserad emotionellt just nu, dag 1-4 var kaos. Jag har känt mig stundvis överväldigad och smärta men I överlag har jag mått bättre so far idag.
Kanske bara the calm before the storm dock

Det kommer vara kämpigt ett tag till men lovar att det lättar. Du bör nog hyfsat snart acceptera några jävliga dagar i veckan och dra ner på benzon men det vet du säkert. Hitta minsta möjliga dos som krävs för att livet inte skall vara helt vidrigt, inte jaga att må hyfsat bra. Kratom tar längre tid att bli av med än vad som funkar att käka benzo på hög dos. Ge inte upp, det kommer bli bättre!
Citera
2025-06-26, 18:51
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Det kommer vara kämpigt ett tag till men lovar att det lättar. Du bör nog hyfsat snart acceptera några jävliga dagar i veckan och dra ner på benzon men det vet du säkert. Hitta minsta möjliga dos som krävs för att livet inte skall vara helt vidrigt, inte jaga att må hyfsat bra. Kratom tar längre tid att bli av med än vad som funkar att käka benzo på hög dos. Ge inte upp, det kommer bli bättre!
Jag vet bror, tro mig benim är battle tested veteran när det kommer till AT både på kratom och xannies och kpins been there done that way too many times bruh. var jävligt kämpigt med sömnen igår. mår dock bra på dagarna nu, så det är bara på natten som jag har AT, förutom att mina ben känns blytunga varje dag och jag blir anfådd av att gå i sakta tempo och känner mig utmattad konstant. trots det så löptränar jag varje dag och tar kalla duschar 2-3 ggr per dag över 10 000 steg per dag.
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-06-26 kl. 18:57.
Citera
2025-06-27, 10:18
Medlem
Dag 7

Jag har haft fetaste rethostan senaste 2 dagarna, vet inte om det har med ATn att göra? Är så in i helvete utmattad och mina ben känns så tunga och jag blir blir andfådd av att bara böja mig ner o knyta skorna eller gå I väldigt lugnt tempo men jag håller up strong jag springer och jobbar och tar kallduschar dagligen.

Kändes som att jag somnade lättare inatt. Vaknade dock upp i smärta och hot flashes som vanligt, men det känns som det blir mindre och mindre smärta när jag vaknar upp och jag kunde somna om ganska snabbt, satte mig naken på balkongen i 15 minuter för att kyla av mig och somnade typ direkt efter det.
Tog 4mg clonazepam (2 kryss 2r) vilket är mindre än tidigare nätter också. Sov säkert 7 timmar. Jag hoppas på ett mirakel att jag tar mig ur det hära snabbt. Jag gissar på att ju mer jag pushar mig själv desto snabbare kommer jag ur akuta ATn, det tvingar liksom hjärnan att adaptera, eller?
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-06-27 kl. 10:22.
Citera
2025-06-27, 12:01
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Dag 7

Jag har haft fetaste rethostan senaste 2 dagarna, vet inte om det har med ATn att göra? Är så in i helvete utmattad och mina ben känns så tunga och jag blir blir andfådd av att bara böja mig ner o knyta skorna eller gå I väldigt lugnt tempo men jag håller up strong jag springer och jobbar och tar kallduschar dagligen.

Kändes som att jag somnade lättare inatt. Vaknade dock upp i smärta och hot flashes som vanligt, men det känns som det blir mindre och mindre smärta när jag vaknar upp och jag kunde somna om ganska snabbt, satte mig naken på balkongen i 15 minuter för att kyla av mig och somnade typ direkt efter det.
Tog 4mg clonazepam (2 kryss 2r) vilket är mindre än tidigare nätter också. Sov säkert 7 timmar. Jag hoppas på ett mirakel att jag tar mig ur det hära snabbt. Jag gissar på att ju mer jag pushar mig själv desto snabbare kommer jag ur akuta ATn, det tvingar liksom hjärnan att adaptera, eller?

Ja rethostan kan nog ha lite med atn att göra iaf. Upplevde ofta sjuk symptom utöver avtändningen.

Den fysiska avtändningen tror jag kmr släppa ordentligt kommande veckan för dig.
Sen får du väl börja sluta med ikton kommande veckan också men tror inte det kommer va farligt alls om du bara använt nu under avtändningen.

Vågar inte svara på din sista fråga, men låter inte helt osannolikt.
Citera
2025-06-27, 12:20
Medlem
-charliesheens avatar
Starkt att ta dig till jobbet ändå reloaded
Citera
2025-06-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Starkt att ta dig till jobbet ändå reloaded
Tack bror, betyder mycket. Men helgerna är nästan värre ändå för då blir man bara ensam i bostaden och fast i sitt eget huvud konstant och känner smärtan mer. jobbet och prata med kollegor distraherar lite och det är också viktigt att röra sig bland folk och inte isolera sig för att göra ATn så smidig som möjligt (enligt chatgpt) Även om det är jävligt tungt och stressigt.

Lite OT men det är också lite det som gör sverige till ett sjukt land, alltså att det sociala landskapet är så slutet och folk är så ovilliga att inkludera nytt folk i sina kretsar, så ser det inte ut på någon annan plats i världen än huvudsakligen sverige, men även finland och norge till lite mindre grad. Tror mindre folk skulle råka ut för beroende om folk bara inte var så förbannat kalla och ovilliga att lära känna nya människor..
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-06-27 kl. 15:31.
Citera
2025-06-27, 15:40
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Tack bror, betyder mycket. Men helgerna är nästan värre ändå för då blir man bara ensam i bostaden och fast i sitt eget huvud konstant och känner smärtan mer. jobbet och prata med kollegor distraherar lite och det är också viktigt att röra sig bland folk och inte isolera sig för att göra ATn så smidig som möjligt (enligt chatgpt) Även om det är jävligt tungt och stressigt.

Lite OT men det är också lite det som gör sverige till ett sjukt land, alltså att det sociala landskapet är så slutet och folk är så ovilliga att inkludera nytt folk i sina kretsar, så ser det inte ut på någon annan plats i världen än huvudsakligen sverige, men även finland och norge till lite mindre grad. Tror mindre folk skulle råka ut för beroende om folk bara inte var så förbannat kalla och ovilliga att lära känna nya människor..

Ja men så är det man känner av avtändningen mindre när man är väl inne i dagen och när det händer saker runtom en.

Kan hålla med dig om andra stycket!
Citera
2025-06-29, 09:14
Medlem
Dag 9

Vet inte om jag är sjuk eller inte, har fortfarande brutal hosta och nu har jag ont i halsen också, har ingen feber termometer så kan inte avgöra. Men jag måste fortsätta springa och jobba o allt det där, fyfan alltså förkylning plus AT

Sov dock totalt 10 timmar, tog dock 6mg clonazepam, hade svårare att somna om inatt än igår.
Citera
2025-06-30, 09:03
Medlem
dag 10. min hosta blir värre och värre. Inatt när jag vaknade så gjorde det ont i bröstet och halsen när jag hosta, dock så vaknade jag inte upp i smärta som tidigare.

Jag är dock orolig över den här hostan, haft den i 5 dagar nu och blir bara värre dag för dag. Bestämde mig därför att sjukskriva mig ett tag, jag kanske har pushat mig för hårt genom något slags virus?
Citera
2025-06-30, 09:46
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
dag 10. min hosta blir värre och värre. Inatt när jag vaknade så gjorde det ont i bröstet och halsen när jag hosta, dock så vaknade jag inte upp i smärta som tidigare.

Jag är dock orolig över den här hostan, haft den i 5 dagar nu och blir bara värre dag för dag. Bestämde mig därför att sjukskriva mig ett tag, jag kanske har pushat mig för hårt genom något slags virus?

Ja men då har du ju en bra anledning att sjukanmäla dig ändå. Skulle inte förvåna mig om immunförsvaret sjunker under abstinens.
10e dagen är stort! Lär va nerför från nu med det fysiska
Citera
2025-06-30, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Ja men då har du ju en bra anledning att sjukanmäla dig ändå. Skulle inte förvåna mig om immunförsvaret sjunker under abstinens.
10e dagen är stort! Lär va nerför från nu med det fysiska
så kan det vara, ska gå o haffa en feber termometer nu. om jag inte har feber så tänker jag fortsätta springa, känner mig fett rastlös utan min dagliga endorfinkick och noradrenalinkick från kalldusch.
Citera
2025-06-30, 14:26
Medlem
Min temperatur ligger på 37.3-37.5 ,vilket inte är feber enligt chatgpt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in