2025-06-23, 11:56
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Det lindrar typ så man kan ligga still lättare utan att hela tiden behöva röra på sig. Men det tar inte bort allt. Om jag minns rätt.
OK låter värt att testa. Vad tror du om megadosa vitamin c liposomal?
Citera
2025-06-23, 11:59
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded

Endast testat en gång mot just kratom at. Minns som att det hjälpte men endast en kort stund, under 1h.
Citera
2025-06-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded

Hej RandomdudeReloaded!!
När du är ensam och har möjlighet och allt känns jobbigt, prova att titta/lyssna på Asmr på Youtube, tex Chill with me. Det hjälpte mig jättemycket faktiskt:-)

Mvh D.
Citera
2025-06-23, 22:00
Medlem
Dag 8. Testat Loperamid, inte hjälpt.
Somnar ofta efter ett tag och vaknar upp kl. 3.00-4.00 med nattliga svettningar, har mardrömmar varje natt.
Slutade med nedtrappning till 7 g/dag. Ungefär 2 år dagligen. Jag är så jävla dum att det är lika bra att skita i det här, orkar inte.
Frossa, svettningar, mardrömmar, trött hela dagarna. Värsta at någonsin. Så får se.

Tack snälla ni så mycket för svar, frågor och medkänsla!
Citera
2025-06-24, 08:00
Medlem
Början på dag 4.

Inatt efter att ha tagit en springtur och kalldusch så råkade jag somna med vinterjackan på under täcket, vilket ledde till att jag vaknade upp efter 1 timme och kände mig kokhet, efter det kunde jag inte somna om pga kände mig för varm trots alla fönster o balkong öppna. Så jag tog en kapsel lyrica och gick ut i bara kalsongerna och satte mig på balkongen i 30 minuter för att svalna av och vänta på att lyrican kickar in. So kanske 4 timmar totalt, på jobbet nu och är skyhög på lyrica och benzo. Lyrica tar verkligen bort alla symptomen, men jag hoppas ingen märker att jag är skyhög.
Citera
2025-06-24, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Hej RandomdudeReloaded!!
När du är ensam och har möjlighet och allt känns jobbigt, prova att titta/lyssna på Asmr på Youtube, tex Chill with me. Det hjälpte mig jättemycket faktiskt:-)

Mvh D.
Ska testa det, tack för tipset!
Citera
2025-06-24, 09:51
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Dag 8. Testat Loperamid, inte hjälpt.
Somnar ofta efter ett tag och vaknar upp kl. 3.00-4.00 med nattliga svettningar, har mardrömmar varje natt.
Slutade med nedtrappning till 7 g/dag. Ungefär 2 år dagligen. Jag är så jävla dum att det är lika bra att skita i det här, orkar inte.
Frossa, svettningar, mardrömmar, trött hela dagarna. Värsta at någonsin. Så får se.

Tack snälla ni så mycket för svar, frågor och medkänsla!

Kmr antagligen bli mkt bättre väldigt snart. Sömnen tar dock lite tid.
Citera
2025-06-24, 14:53
Medlem
Funderar på att börja med 12 stegen, men jag vet inte hur jag ska konceptualizera gud, det är för abstrakt. Dessutom har jag inte leeway att fundera på sånna saker. Jag har fullpackat schema redan och har inte tid att meditera över hur jag förstår gud. Någon annan som gick 12 stegen under avtändningen?
Citera
2025-06-24, 17:45
Medlem
Citat:
Hej RandomdudeReloaded!!

Mvh D.

Hej, hur mår du nu? Och hur höga doser gick du på när du klev av?

Tittat in i tråden lite då och då så har blivit att jag halvt följt din avtändning, stort grattis till att ha genomfört den!
Senast redigerad av jeffreythugga 2025-06-24 kl. 17:59.
Citera
2025-06-25, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Hej, hur mår du nu? Och hur höga doser gick du på när du klev av?

Tittat in i tråden lite då och då så har blivit att jag halvt följt din avtändning, stort grattis till att ha genomfört den!

Hej! Och tack för grattishälsningen

Nu har det gått nästan tre månader sedan sista intag av kratom. Jag lyckades inte trappa ner särskilt bra, men lite hade jag dragit ner. Jag vägde inte doserna men de sista två åren räckte 250 g drygt en vecka - så ganska höga doser alltså.
Mitt mentala mående är fortfarande svajigt så tror inte jag är helt återställd. Sedan fanns det ju skäl till varför jag började och fortsatte med kratom så det är svårt att säga vad som är vad. Men det är väldigt skönt att inte vara beroende av något!
Ha en bra dag! D.
Citera
2025-06-25, 14:54
Medlem
Dag 5

Sov typ 7 timmar inatt, dock så tog jag 4mg clonazepam. Känner mig i överlag bättre idag, jag har inte gråtit okontrollerat på toaletten ännu. Känner mig inte lika rastlös och agiterad. Känner mig konstigt nog lugn och balanserad emotionellt just nu, dag 1-4 var kaos. Jag har känt mig stundvis överväldigad och smärta men I överlag har jag mått bättre so far idag.
Kanske bara the calm before the storm dock
Citera
2025-06-26, 11:47
Medlem
Citat:

Mitt mentala mående är fortfarande svajigt så tror inte jag är helt återställd. Sedan fanns det ju skäl till varför jag började och fortsatte med kratom så det är svårt att säga vad som är vad.

Detta är en viktig insikt. Många verkar förvänta sig att allt är prima bara skiten är ur kroppen men ur mitt perspektiv är det rimligare att förvänta sig att man är ungefär där man var när användningen började. Kämpa på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in