Citat:
Diskussionen mellan dig och mig handlade om vilka slutsatser man kan dra utifrån diagrammet för det var i anslutning till det som din förvirring uppstod.
Detta innebär inte att jag anser att vi enbart ska titta på diagrammet för andra, separata ändamål dock såsom ifall vi vill försöka förstå oss på huruvida COVID-19 vaccinerna är skadliga eller inte. Ser du skillnaden?
Två olika saker. Du klumpar ihop de två på ett oärligt sätt för du vill få mig att se dålig ut. Oärligt.
Citat:
Du förstår dig inte ens på vad du läser. Så pass obegåvad är du. Wow.
Det du gör är att du väljer ett inlägg ifrån den 24:e juni fast jag redan uttryckte extrem tydlighet kring min poäng den 22:e juni.
Såhär skrev jag:
Citat:
Detta ovanför går inte att misstolka. Diagrammet slår självklart inte fast att det finns en överrepresentation. Detta beror på att diagrammet saknar kompletterande basinformation. Detta bekräftas av banal logik, det ChatGPT säger + att även BRÅ (brottsförebyggande rådet) har med någon form av basinfo när en överrepresentationsuträkning ska göras.
Antingen är du riktigt svagbegåvad eller så är du extremt intellektuellt oärlig. Ska vi t o m behöva använda ChatGPT för att du ska kunna förstå vad någon menar? Men då frågar vi ChatGPT då, shall we?
Tacka fan för att du är så vilsen om du inte ens förstår dig på banal skriftlig kommunikation.
ChatGPT:s svar: https://postimg.cc/XpV6DZxw
Citat:
Att du inte förstår dig på svenska har vi förstått. Se min kommentar ovanför. Att körsbärsplocka ut otydligare citat när jag har varit extremt tydlig tidigare är ju bara oärligt. Du ignorerar äldre inlägg där jag uttrycker mig med extrem precision. Varför gör du det? Jo, för du spelar oschysst. Men trots du spelar oschysst så förlorar du.
Nej, jag slår inte in en öppen dörr. Det där är en klassisk efterhandskonstruktion.
Men folk kan göra sin egen bedömning om de anser att du höll med mig med tanke på ditt svar:
Det jag skrev:
Citat:
Ditt svar:
Citat:
Ööh... Tittade du på samma diagram som jag? Här har du länken igen:
https://openvaers.com/covid-data/mortality
Röda staplar: Rapporterade dödsfall från alla vaccin.
Blåa staplar: Rapporterade dödsfall från alla icke covid-vaccin.
Fram tom 2020 så ser du att röda och blå staplar har samma höjd år för år, eftersom inget covidvaccin finns ännu.
Mellan 2021 och 2022 så är dom röda staplarna så skyhöga att dom blåa knappt syns i jämförelse. Dom är liksom bara små blippar i tabellens nedre skarv. Kanske därför du inte såg dom?
Men om du tycker det känns komplicerat så kan du ta en titt på förstasidan, för där står det ju svart på vitt:
"38,659 COVID Vaccine Reported Deaths / 49,644 Total Reported Deaths"
Det är totalen för alla år som databasen har existerat.
https://openvaers.com/covid-data/mortality
Röda staplar: Rapporterade dödsfall från alla vaccin.
Blåa staplar: Rapporterade dödsfall från alla icke covid-vaccin.
Fram tom 2020 så ser du att röda och blå staplar har samma höjd år för år, eftersom inget covidvaccin finns ännu.
Mellan 2021 och 2022 så är dom röda staplarna så skyhöga att dom blåa knappt syns i jämförelse. Dom är liksom bara små blippar i tabellens nedre skarv. Kanske därför du inte såg dom?
Men om du tycker det känns komplicerat så kan du ta en titt på förstasidan, för där står det ju svart på vitt:
"38,659 COVID Vaccine Reported Deaths / 49,644 Total Reported Deaths"
Det är totalen för alla år som databasen har existerat.
Du förstår väl själv vad ditt svar ovanför antyder? Det är ganska uppenbart. Om det jag skrev var en självklarhet, då hade du inte svarat såsom du gjorde. Tappert försök men du faceplantade dig själv.
Citat:
Alltså krävs det mer information än bara det ifrån diagrammet. Påtalade jag detta? Ja, så tidigt som 22 juni.
Citat ifrån juni 22 ifrån mig:
Citat:
Du försöker få det att låta som att mina poänger var dina egna haha
.
Citat:
Jag vill avbryta men du fortsätter försöka få mig att se dålig ut så då tvingas jag svara. Men du har inget att komma med. Folk kan tänka själva. Att du håller igång denna konversation genom att försöka förvrida verkligheten får bara dig att se dålig ut.
Om du ska diskutera så får du banne mig se till att du har torrt under fötterna. Annars är det bara att lägga ner.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-06-29 kl. 15:38.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-06-29 kl. 15:38.