2025-06-28, 23:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Initialt probing bud? Knappast ovanligt?
Du tänker att Aik kommer lägga ett håll-käften-bud härnäst?
Citera
2025-06-29, 06:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av London
Två spännande värvningar igår. Kan hjälpa vår front-trio men hade helst sett en 29-årig erkänd killer in längst fram (helst bytt ut samtliga). Ishak för tre år sedan typ.

I mitt tycke borde ni snegla mot FK Sarajevos anfallsstjärna tillika kapten Giorgi Guliashvili. Nu har det börjat ryktas om den turkiska ligan och Serie A men det har endast varit vaga rykten. Den här snubben är på riktigt, länge sedan jag såg någon så bra i den pissligan.

Nu säger inte ett highlightspaket allt, men det ger en någorlunda rättvis bild av han som spelare.
https://www.youtube.com/watch?v=SXh33DBTTBg
Citera
2025-06-29, 07:24
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
I dagarna skrev Expressen att AIK lagt in ett bud på Christopher Cheng. Nu rapporterar norska TV2 att det erbjudandet förkastades av Sandefjord.
Mycket ovanligt att det förhandlas om spelare och initiala bud nobbas. Det här betyder helt klart att AIK helt saknar resurser för att stärka truppen…

Lägg ut, lägg ut bajen-ekonomer!!!
Citera
2025-06-29, 11:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Du tänker att Aik kommer lägga ett håll-käften-bud härnäst?
Är det så du brukar göra affärer? Går in på ICA, slänger upp en flaska ketchup och en hundralapp på disken och säger "Håll käften.", går därifrån och tycker att du har vunnit.
Citera
2025-06-29, 13:34
Medlem
a.e.gs avatar
Jossan klar nu för oss. Grym potential på den gubben.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2025-06-29, 14:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Är det så du brukar göra affärer? Går in på ICA, slänger upp en flaska ketchup och en hundralapp på disken och säger "Håll käften.", går därifrån och tycker att du har vunnit.
Jag går inte in på ICA och försöker pruta på entrecoten när jag inte har råd till fullpriset, iaf.
Citera
2025-06-30, 10:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Endast halvrelaterat till topic men Bojanic förlänger med sin koreanska klubb och är således inte aktuell för Bajen.
Men mer noterbart är att han får 30 miljoner för två år till. Det är rätt bra ändå…?
Citera
2025-06-30, 12:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Endast halvrelaterat till topic men Bojanic förlänger med sin koreanska klubb och är således inte aktuell för Bajen.
Men mer noterbart är att han får 30 miljoner för två år till. Det är rätt bra ändå…?
Väldigt bra ekonomiskt och då kan Disco och andra trötta sillyjournalister sluta skriva om Bojanic.

När Milos kom började han springa mer men vid jämförelse med hur vi spelar idag och hur det såg ut under Marti hade han varit en av de som löpt minst.

Läste detta på SF:

Citat:
Av nyfikenhet kollade jag statistik för matcher 2021 samt 2022. generellt sprang vi som lag mycket mindre då. Men i flera matcher låg Bojanic faktiskt rätt dåligt till vad gäller löpmeter. Var tvungen att kolla om han hade blivit utbytt tidigare, men det var faktiskt 90 minuters matcher.

Skulle man ta matcher Bojanic sprungit 2022 och jämfört med Hellbergs Hammarby så hade Bojanic i princip placerat sig sist vad gäller löpmeter varje match.
Besara låg dock i toppen redan 2022, men har 2025 som 34 åring ökat sin löpmeter. Han är även en av dom som springer mest i Hellbergs Hammarby.

Vi kan ju anta att även Bojanic med tanke på hur vi tränar idag hade ökat sin löpmeter. Så länge kroppen hade orkat med den intensiva träningen. Sen tror jag inte att han hade varit en 90 minuters spelare .
Citera
2025-06-30, 13:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag går inte in på ICA och försöker pruta på entrecoten när jag inte har råd till fullpriset, iaf.
Nej, men oavsett priser så är det ju bra dumt att starta med att lägga fram ett "håll käften-pris". Eller rättare sagt så är det alltid dumt att lägga fram ett "håll käften-pris".
Om det första budet inte blir förkastat så är man usel på att förhandla. Men att vara usel på att förhandla är kanske något bra i dina ögon?
Citera
2025-06-30, 13:36
Medlem
trazkeis avatar
Ngabo och Svanbäck är helt klara nu. Runt 20 milj kr för båda, finansieras av försäljning av Hrstic. Gött att ha dom redo för EL-kval. Men fan, vill ha dom spelklara nu! Öppna det förbannade fönstret!
Citera
2025-06-30, 13:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nej, men oavsett priser så är det ju bra dumt att starta med att lägga fram ett "håll käften-pris". Eller rättare sagt så är det alltid dumt att lägga fram ett "håll käften-pris".
Om det första budet inte blir förkastat så är man usel på att förhandla. Men att vara usel på att förhandla är kanske något bra i dina ögon?
Jag har inte sagt att man skall starta med ett håll-käften-pris.

Däremot har jag svårt att se att Aik har resurserna för att ens vara i närheten av ett sådant på denna snubbe.
Citera
2025-06-30, 14:58
Medlem
trazkeis avatar
Ngabo kommer tillföra mycket av det vi saknat i år.

https://x.com/Beechball530/status/1908844644609188263
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in