2025-06-28, 14:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nu tänkte jag väl främst på er hobbyekonomist som spenderat mer tid med vår ÅR än vad tonårspojkar innan internet gjorde med sin första Hustler. Men visst fan bjuder jag på den. Jobbigt när pennan är så pass vass att man ska behöva svälja hot av lägre stående varelser, men c'est la vie.
Du glömde önska mig en helg seger. Det kan väl den högre stående rasen med 0 CSN-skulder och idogt rökande under fläkten i ettan i Rotebro bjuda på? Ta en cigg för att förkunna segern! *glimten*
Citera
2025-06-28, 15:29
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Live kunde man se hur Ponne styrde och justerade Z hela tiden, så han betyder oerhört mycket.

Det är en besvikelse att det inte blir någon titel, men som Wettergren sa: även storlag som Bayern kan gå knackigt ibland. Det intressanta nu är väl att se om det kan bli en förbättring och om man kan få till ett bra CL-kval. Sedan finns topp-3 ännu kvar att hoppas på.
Får jag fråga dig som är supporter då och insatt, vad tycker du om värvningarna haksbanovic och sigurdsson igentligen?
Citera
2025-06-28, 16:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Får jag fråga dig som är supporter då och insatt, vad tycker du om värvningarna haksbanovic och sigurdsson igentligen?

Det är mycket bra värvningar, i alla fall på papperet. Sigurdsson ser ut som en leopard när han springer runt, har en överjävlig aura och fysik. Förhoppningsvis kan han hålla sig skadefri så det lossnar även i Rydströms "system".

Haksa hade en lång startsträcka men började komma igång bra på slutet.

Men blir det inga poäng spelar det inte så stor roll hur mycket de passar, sulfintar, vrider och vänder ...

Däremot förvånar det en att de inte pungade ut 20 millar för en Stroud, på väg uppåt i karriären.

Det är sådana MFF bör kunna scouta och träffa rätt på.

Eller orkar man inte resa runt och vara nära fotbollen? Hur kan andra svenska klubbar ha ett bättre öga för talang? Ja, sannolikt för att de inte springer runt på röda mattan utan är nära verksamheten.
Citera
2025-06-28, 16:44
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
🤣 Du har inte fel, verkar livsfarligt att ens närma sig det jävla området.

Diffen har gjort klart med Mikael Anderson. Ser han inte lite trött ut på ögonen? 🤔

https://x.com/DIF_Fotboll/status/1938507594752025052

Rasistiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Det finns ju fotbollssupportrar och fotbollssupportrar, och vraken tenderar att ha en överrepresentation i den senare kategorin. Om man inte står noterad för poäng så är man en urusel lirare i deras värld, vilket även innebär att i princip alla försvarare alltid är sopor om dom inte kan elda upp jippopubliken genom lite dribblande i eget straffområde.

Jag har faktiskt inte sett alla ramträffar, men noterar att han vinner ganska många dueller och är som du säger väldigt bolltrygg för sin ålder. Förstår helt uppriktigt inte alls kritiken mot honom. Det där är redan en bra spelare, och kommer bara bli bättre när han växer till sig. Han och Bergvall är väl dom ni får ställa era förhoppningar utöver vad ni nu kan tänkas värva in till denna säsongen om det ska sluta med en Europaplats.

Om man inte heter Kurtulus eller Paulos Abraham. Då är statistik missvisande.

Två spännande värvningar igår. Kan hjälpa vår front-trio men hade helst sett en 29-årig erkänd killer in längst fram (helst bytt ut samtliga). Ishak för tre år sedan typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du glömde önska mig en helg seger. Det kan väl den högre stående rasen med 0 CSN-skulder och idogt rökande under fläkten i ettan i Rotebro bjuda på? Ta en cigg för att förkunna segern! *glimten*

Musikprogrammet Treblinka. Aldrig tidigare sett ordalydelsen och vet att du inte sär skriver
Citera
2025-06-28, 17:12
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Rasistiskt.

Hahaha wtf!? Han ser ju dödstrött ut?
Citera
2025-06-28, 17:31
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hahaha wtf!? Han ser ju dödstrött ut?

Snack.

Han kommer vara piggare än Bengt Alsterlind i sin prime.
Citera
2025-06-28, 18:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Rasistiskt.

Två spännande värvningar igår. Kan hjälpa vår front-trio men hade helst sett en 29-årig erkänd killer in längst fram (helst bytt ut samtliga). Ishak för tre år sedan typ.

Musikprogrammet Treblinka. Aldrig tidigare sett ordalydelsen och vet att du inte sär skriver
Du kanske missat ordalydelsen(sic!) helg seger men googla Fallenkvist så får vi båda en hell… helg seger!

När vi ändå är i helg seger-snacket kommer jag att tänka på denna och hur DFG älskade den innan den blev all juden ras https://open.spotify.com/track/52LJ3hyknOijCrE5gCD0rE?si=5UZVeSKCTZyg8vg2Oqsbng
Senast redigerad av Fred Friendly 2025-06-28 kl. 18:21.
Citera
2025-06-28, 18:43
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du kanske missat ordalydelsen(sic!) helg seger men googla Fallenkvist så får vi båda en hell… helg seger!

När vi ändå är i helg seger-snacket kommer jag att tänka på denna och hur DFG älskade den innan den blev all juden ras https://open.spotify.com/track/52LJ3hyknOijCrE5gCD0rE?si=5UZVeSKCTZyg8vg2Oqsbng

Googlade Fallenkvit (Neaguau). Missat henne då politik varit rimligt ointressant för mig senaste år.
Citera
2025-06-28, 19:08
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Rasistiskt.

Du är medveten om att Paulos har flest hockeyassist i laget va? Räknar man sista passen innan assisten som poäng är han tvåa i interna poängligan efter Besara. Att ni så gärna vill att han ska vara en flopp är helt ärligt bara patetiskt.
Citera
2025-06-28, 19:18
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du är medveten om att Paulos har flest hockeyassist i laget va? Räknar man sista passen innan assisten som poäng är han tvåa i interna poängligan efter Besara. Att ni så gärna vill att han ska vara en flopp är helt ärligt bara patetiskt.

My point exactly.

Hockey-assist btw. När pratade vi hockey och Bajen i samma mening?
Citera
2025-06-28, 19:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Hur stor procent av judas poängskörd kom i cupen? Typ 80?
Citera
2025-06-28, 20:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tycker att Stryger tog den rollen och gjorde sitt yttersta, när Ponne föll ifrån. Men ändå kunde man se exempelvis LBJ se ganska uppgiven och rent av ointresserad ut.

Det tyder på att man inte tror på spelidén, och i förlängningen tränaren, längre.

Sedan att bänka IKT gång på gång, trots rutin, närvaro och målgaranti ...

Om spelidén inte längre funkar bör man åtminstone kunna gå tillbaka till något slags grund.

Tror det här med Wettergren är djupare än vad som kommunicerats.

Kan det vara så att Rydström lämnar efter säsongen och Wettergren tar över?

Hur långt kontrakt har Rydström?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in