2025-06-27, 19:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Om AS är på hans MÅ's vänlista så verkar det väldigt underligt att Boanchga inte känner till honom.

Läs inlägget nedan om och om igen tills du har förstått läget:

Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Tänk på att boanchga inte bara är en i kamratskapen, utan minst två i vänskapsrelationen … eller tre.

Förstår du nu?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-06-27 kl. 20:03.
Citera
2025-06-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Läs inlägget nedan om och om igen tills du har förstått läget:

Förstår du nu?
Jag ville bara påpeka hur väldigt underligt det skulle vara om Boanchga inte skulle känna till MÅ (MrM). Själv är jag 100% övertygad om att Boanchga spelar dum när hen inte låtsas veta vem MÅ är.
Citera
2025-06-27, 22:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag ville bara påpeka hur väldigt underligt det skulle vara om Boanchga inte skulle känna till MÅ (MrM). Själv är jag 100% övertygad om att Boanchga spelar dum när hen inte låtsas veta vem MÅ är.

Ja så är det givetvis.
Citera
2025-06-28, 05:46
Medlem
Citat:
Ja så är det givetvis.
Jag tror också att påståendet att ES skulle ha kallat mrM för "toyboy" är falskt. Det är menat att dribbla bort korten eftersom man då automatiskt tror att mrM borde vara minst 5 år yngre än ES, vilket inte stämmer om det är MÅ. Och då stämmer inte heller den påhittade historien om hur mrP "får något mörkt I blicken" när ES nämner sin s.k "toyboy" eftersom hon troligen inte uttryckt sig så från början.
Borde inte en "toyboy" vara åtminstone 5 år yngre?
Citera
2025-06-28, 10:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror också att påståendet att ES skulle ha kallat mrM för "toyboy" är falskt. Det är menat att dribbla bort korten eftersom man då automatiskt tror att mrM borde vara minst 5 år yngre än ES, vilket inte stämmer om det är MÅ. Och då stämmer inte heller den påhittade historien om hur mrP "får något mörkt I blicken" när ES nämner sin s.k "toyboy" eftersom hon troligen inte uttryckt sig så från början.
Borde inte en "toyboy" vara åtminstone 5 år yngre?

Möjligen om man tar allt bokstavligt och på blodigt allvar, men vem gör det? En "ordpolis" som märker ord?
Om man bara skämtar tjejkompisar emellan räcker det nog med att killen är yngre för att dra "toyboy"-skämtet.

PG's historia om hur Mr P blev "svart i blicken" har noll trovördighet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-06-28 kl. 10:50.
Citera
2025-06-28, 11:23
Medlem
Citat:
Möjligen om man tar allt bokstavligt och på blodigt allvar, men vem gör det? En "ordpolis" som märker ord?
Om man bara skämtar tjejkompisar emellan räcker det nog med att killen är yngre för att dra "toyboy"-skämtet.

PG's historia om hur Mr P blev "svart i blicken" har noll trovördighet.

Pia är ett lågbegåvat psykfall, så nåt vettigt från henne kan man inte vänta sig 😄
Citera
2025-06-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chgpw
Pia är ett lågbegåvat psykfall, så nåt vettigt från henne kan man inte vänta sig 😄
Hon får väl gå omkring med en dumstrut på huvudet nu när alla Kramforsbor fattat att hennes story inte klarar äkthetstestet.
Citera
2025-06-29, 10:44
Avslutad
Citat:
Hon får väl gå omkring med en dumstrut på huvudet nu när alla Kramforsbor fattat att hennes story inte klarar äkthetstestet.

Egentligen vet man inte om PG var i Kramfors överhuvudtaget, hon kanske fick 10.000kr för att vara alibi till Anneli. I såna fall kan ju Anneli och hennes dåvarande pojkvän M.Å vara nya huvudmisstänkta.
Anneli kunde locka till sig Laban och ställa in cykeln igen utan att någon skulle reagera.

Om Annelis pojkvän var cyklisten skulle det förklara mycket.

PG kan vara förd bakom ljuset av Anneli.
Echoesofglory gjorde bort sig när hon avslöjade att PG var i Umeå.
Lögnerna kanske kom ikapp henne till slut.

Möjligt att MÅ är den person Börje Öhman har förhört flertalet gånger och att han är väldigt lojal till sin bror och Anneli.

Sen att PG inte fick reda på mordet förrän på Måndag låter som påhittat för att inte väcka misstankar mot henne och Anneli, dessutom blev hon visst skadad och låg på sjukhus. Undra om någon har fakta granskat PG och Annelis lögner?

Polisen kan även ha riktat misstankarna mot fel pojkvän, om det var nu så att MÅ var notorisk otrogen med Anneli och Eva, då kan även ett hat ha uppstått mellan syskonen.

Bara avvakta och se om det någonsin blir DNA kontroll, annars tycker jag inte det finns så mycket mer att tillföra. Dags för en paus.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-06-29 kl. 11:40.
Citera
2025-06-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Egentligen vet man inte om PG var i Kramfors överhuvudtaget, hon kanske fick 10.000kr för att vara alibi till Anneli. I såna fall kan ju Anneli och hennes dåvarande pojkvän M.Å vara nya huvudmisstänkta.
Anneli kunde locka till sig Laban och ställa in cykeln igen utan att någon skulle reagera.

Om Annelis pojkvän var cyklisten skulle det förklara mycket.

PG kan vara förd bakom ljuset av Anneli.
Echoesofglory gjorde bort sig när hon avslöjade att PG var i Umeå.
Lögnerna kanske kom ikapp henne till slut.

Möjligt att MÅ är den person Börje Öhman har förhört flertalet gånger och att han är väldigt lojal till sin bror och Anneli.

Sen att PG inte fick reda på mordet förrän på Måndag låter som påhittat för att inte väcka misstankar mot henne och Anneli, dessutom blev hon visst skadad och låg på sjukhus. Undra om någon har fakta granskat PG och Annelis lögner?

Polisen kan även ha riktat misstankarna mot fel pojkvän, om det var nu så att MÅ var notorisk otrogen med Anneli och Eva, då kan även ett hat ha uppstått mellan syskonen.

Bara avvakta och se om det någonsin blir DNA kontroll, annars tycker jag inte det finns så mycket mer att tillföra. Dags för en paus.
MÅ är nog mest intressant om det var han som var ES tidigare pojkvän. Tyvärr vet jag inget om honom och har därför inget att tillföra diskussionen.
Citera
2025-06-29, 18:39
Avslutad
Citat:
MÅ är nog mest intressant om det var han som var ES tidigare pojkvän. Tyvärr vet jag inget om honom och har därför inget att tillföra diskussionen.

Det känns rätt meningslöst att fortsätta hur som helst.
Tror inte polisen har kollat upp ett enda alternativt spår.
Man får hoppas på DNA.
Citera
2025-06-29, 20:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Kan bara konstatera att Tråd-kollapsen är TOTAL efter att Eva Söderström's ex pojkväns namn dök i tråden.

Eva dejtade M*ts Åhm*n från Bollstabruk kort före mordet.

Det tog hela 17 år för tråden att få fram hans ID.
Men bara 2 ynka veckor för kontona att fullständigt ge upp och kasta in handduken...

Citat:
Mina kontakter kliar sig i skallen; och vem är MÅ?

Jag är lika nollad!

Citat:
Det är för att jag ingenting vet om MÅ och TÅ.

Inte mina kontakter heller.

Citat:

Citat:

Citat:
Det känns rätt meningslöst att fortsätta hur som helst.
Tror inte polisen har kollat upp ett enda alternativt spår.
Man får hoppas på DNA.

Citat:
Jag citerar Slaskheter: "Jag avvaktar mitt skrivande lite. Tänker INTE skriva om bröderna".

(PM svar 11/6 rörande bröderna M*ts Åhm*n och Thom*s Åhm*n, dvs samma dag deras ID avslöjades)

OBS! "INTE" skrivet med stora bokstäver.

Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-06-29 kl. 20:25.
Citera
2025-06-29, 22:35
Medlem
Citat:
Kan bara konstatera att Tråd-kollapsen är TOTAL efter att Eva Söderström's ex pojkväns namn dök i tråden.

Eva dejtade M*ts Åhm*n från Bollstabruk kort före mordet.

Det tog hela 17 år för tråden att få fram hans ID.
Men bara 2 ynka veckor för kontona att fullständigt ge upp och kasta in handduken...

Det är klart MÅ är intressant om det är han som är mrM som ES dejtade en kort tid före hon blev mördad. Men hur vet man att mrM hade en bror? Är inte det något som bara Boachga har påstått? Hur vet du att det är MÅ som är mrM?

Sanninggerfrihet verkar hålla med dig att MÅ är mrM och säger att MÅ inte blivit ordentligt förhörd.

Du tror att han fått sitt alibi av sin bror. Skulle detta stämma är det givetvis intressant att kolla upp honom. Men tyvärr så vet jag inget om karln och har aldrig hört talas om han så det finns ingen info som jag kan bidra med.

Nu har inte jag facebook men du säger att MÅ är vän med AS på fejjan så det tyder väl på att du är på rätt spår.
Jag hoppas att du har rätt nu och att folk som vet något om MÅ kan bidra med info här i tråden.
Vilka är argumenten för eller emot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in