Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Givetvis är det avgörande på båda frågor - men framförallt är det väsentligt ur aspekten att det grumlar vattnen och göder konspirationsteorier - små överdrifter och vinklingar år efter år blir till sanningar och helt plötsligt är sanningen helt avskild från vad som verkligen hände.
Jag trodde du förstod att syftet med minntext var att framhålla detta - men det verkar inte ha landat riktigt eftersom du fortsätter argumentera i precis de spåren…
Skitprat.
Till er andra. Det är precis så här som signaturen "SnakePlisssken" genomgående 'opererar". Han nyper ut en liten helt trivial detalj och blåser upp den större än f*ck, för att därpå i svepande ordalag döma ut hela diskussionen som varandes "konspirationsteoretisk".
Han vet ingenting om fallet i övrigt, inga fakta, ingenting.
Döm själva.
Citat:
Så 1/2 procent av alla journalister styr resten? Ja det är förstås inte omöjligt, bara osannolikt och otroligt
När det kom till frågor om "National Security" så jo, då var det CIAs linje som gällde. Sedan så krävdes det förmodligen bara en liten 'nudge' här och en liten 'nudge' där för att styra rapporteringen i önskad riktning. Den stora majoriteten av MSMs ägare och högre chefer delade CIAs världsbild, människosyn och målbild i princip rakt av och vara ofta goda vänner med organisationens ledning.
Wisners Mighty Wurlitzer ej att förglömma.
Citat:
och dessutom var operation mockingbird väldigt många år sedan så det borde väl ha kunnat vägas upp nu?
Ingen vet vad som kom i Operation Mockingbirds ställe, helt riktigt.
Citat:
Hur många år sedan var det jag skrev detta (dvs att jag knappt vet någonting om mordet på jfk)? Ärligt nu - vi har ju diskuterat detta tidigare och du vet att jag läst på en hel del sen dess.
Alla som tror på det räcker upp en hand.
Citat:
Dessutom är det ju ett extremt korkat argument för att komma från just dig - jag menar, hur många nya trådar här i konspirationsteorier har du inte startat med argumentet ”jag vet ingenting om det här men…”
Jag har startat exakt NOLL trådar där jag har "startat" med det "argumentet".
NOLL. Trådar.
Citat:
för att bara veckor senare gått full in på att det som vanligt är CIA som är mördaren….
Fullständigt obegripligt. Någon som vågar sig på en gissning om vad han syftar på den här gången?
Citat:
Jag har verkligen ansträngt mig på sistone för att inte likt dig argumentera med invektiv som huvudargument
Om ett försök till argument är vettlöst, så skriver jag det, samt förklarar varför. Sedan så är det lite si och så med signaturen "SnakePlissskens" användande av invektiv.
Det går liksom lite upp och ner, ofta med tvära kursändringar.
Citat:
- men patetiskt är ju bara förnamnet för det du gör nu. Du undviker poängen i inläggen du besvarar men spottar och skriker som en motbevisad treåring om att du minsann ändå har rätt och din pappa är starkast…
Ännu ett tragiskt försök att vrida diskussionen från sakfråga till person. Pipa lite.
Igen:
Regnstorm vs. blåsigt_regnåskväder_med_extrem_luftfuktighet_och_ tidvis_nära_noll_sikt?
Två i teknisk mening olika typer av oväder, men fortfarande just ett oväder.
Ett oväder som ska läggas till all annan bevisning för att "rekreationsresan" handlade om allt annat än, "rekreation".
- Efter att ha assisterat Maffians gudfader i Louisiana/Texas, Carlos Marcello i en rättegång, åka skridskor i en ishall i Houston, men utan att åka skridskor (Ferrie).
- Jaga gäss i Galveston, men utan att först upptäcka att de hade 'glömt' sina gevär.
- Samtidigt som en hel värld befinner sig i chock och sorg efter mordet på JFK i samma delstat som Ferrie samma kväll ville semestra i.
- Samma kväll som Maffians Jack Ruby, ringde samtal till en fackföreningsordförande (kontrollerad av, Maffian) i just Galveston, kvällen innan han mördade JFKs utpekade mördare, Oswald.
- David Ferrie, en så pass rabiat JFK-hatare att han blev portad från politiska möten långt ut på den rabiata högerkanten för att han var alldeles för, rabiat.
- En David Ferrie som enligt privatdetektiven i Bannisters byrå, Jack Martin, var anlitad som "getaway pilot" i konspirationen bakom mordet på JFK.
Räcker inte det här för att åklagare Jim Garrison ska fatta misstankar mot sagda David Ferrie, så räcker ingenting.
Vad
Föreningen För Lustiga Små Sammanträffanden (FFLSS) säger om sådant här, det vet vi.
Det har vi vetat i mer än 60 år nu.