Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Så här skriver Garrison (ibid.)[indent][i]On Monday morning Ferrie appeared and was brought to my office for questioning.
På morgonen den 25:e november sover David Ferrie hos en vän i Hammond. Någon gång mitt på dagen åker han hem till sin egna bostad, utan att bli arresterad (för vad skulle man arrestera honom?).
David Ferrie åker därefter till advokaten Wray Gills. Tillsammans åker de till Distriktsåklagarens kontor, någon gång på eftermiddagen.
Det är ju möjligt att han "appeared", det vill säga dök upp och inte blev arresterad förrän Klein hade hållit någon form av förhör.
Därefter bär det av till FBI, som genomför förhör den 25:e november 1963. Vad jag förstår fick Garrison aldrig någon transkribering av FBI förhöret. I alla fall inte i närtid till det inträffade.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
He denied ever having known Lee Oswald but admitted that he had driven to Houston early Friday afternoon.
Stämmer ju inte heller. Det var sen kväll eller möjligtvis tidig natt.
De tre semesterfirarna uppger 21-tiden som tidpunkten för avfärden.
David Ferrie bevakade ett domstolsutslag som dök upp 15-tiden. Därefter blev det firande på en närliggande hotelbar fram till 16:30 tiden.
Garrison var inte så välinformerad.
Vad gäller vädret i New Orleans tror jag Garrison 5 år senare blandar ihop vädersituationen. Den 9:e och 10:e november 1963 var betydligt värre vad gäller regnmängder.
Den 9:e november regnade det 91 mm vilket var nästan 5 ggr så mycket som den 22:ndra.
Den 10:e regnade det nästan dubbelt så mycket som den 22:ndra.
Både den 9:e och 22:ndra bjöd på åskväder.