2025-06-26, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Länk till Linns Facebook-inlägg med uppgifter om läkare och handläggare:
Äntligen har jag ett namn på personen som förstört mitt liv.

Hävdar att jag ”ej slutat dricka mellan provtagningarna”. Här har handläggaren ENDAST BIFOGAT MINA FÖRHÖJDA PROVER. Man bifogar EJ mina låga provsvar TAGNA I MELLAN de förhöjda som bevisar att jag EJ dricker i mellan.

Denna läkare verkar INTE fått läsa mitt LÄKARINTYG utan gör en bedömning utifrån handläggare Laila Lundgrens formulering där hon radar upp endast mina förhöjda peth. 90% av mina provsvar som är i LÄGSTA referens redovisas EJ.

Slutar aldrig förvånas av denna korrupta myndighet. Det fullständigt KOKAR i mig
https://www.facebook.com/groups/642481418644216/posts/727506283475062/

Läkarens namn, Britt Wennerberg, och bedömning framgår av den bifogade bilden. Information om hennes företag Wennerberg Gotland AB:
https://www.allabolag.se/foretag/wennerberg-gotland-ab/visby/h%C3%A4lsotj%C3%A4nster/2K1EIODI63IHB

Om det som står i inlägget stämmer så är det förstås oerhört grova och allvarliga fel som har begåtts. Det här måste utredas av såväl polis och åklagare som IVO och HSAN. (Om inte polis och åklagare tar tag i detta så behöver JO utreda alltihop. JO kan för all del göra en egen utredning oavsett andra utredningar.)

Handläggaren L***a L******n behöver troligen utredas hon med. Samt alla andra handläggare som arbetar på samma vis. Plus då alla andra läkare som arbetar på samma vis som Britt.
2025-06-26, 09:47
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harcan
För att det gör det?.. Peth grymt känsligt.. Då bildas mer av det i provrör om man inte följer anvisningarna

Man kyler ner provet för att inte alkohol från ev. pågående berusning ska göra att PEth-värdet ökar i provröret. Men ev. bidrag från alkohol på huden där man sticker in nålen är ju helt försumbart och det är inte alkohol man mäter. Så nej, det där påverkar inte utan är en överdriven rädsla.
2025-06-26, 09:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyr96sn213bda
Handläggaren L***a L******n behöver troligen utredas hon med. Samt alla andra handläggare som arbetar på samma vis. Plus då alla andra läkare som arbetar på samma vis som Britt.
Ja, Linn skriver bland annat såhär: ”[...] handläggare Laila Lundgrens formulering där hon radar upp endast mina förhöjda peth. 90% av mina provsvar som är i LÄGSTA referens redovisas EJ.”

Om det här stämmer så är det ju fullständigt horribelt. Det är nästintill obegripligt. Hoppas att det skyndsamt kommer en förklaring från Transportstyrelsen och läkaren.
2025-06-26, 09:51
Medlem
fakbabs avatar
Citat:

Ja skyll allt på andra, men att dra ner på egna drickandet är förstås inget man kan kräva, som i Linns fall?

Undrar lite om detta är en generationsfråga, att inte ta ansvar för sina egna handlingar och att göra rätt för sig. Läste att arbetsmoralen har sjunkit rejält bland unga idag, inte så viktigt att bidra med eget arbete om man kan slippa undan, liksom att inställningen till att fuska med bidrag etc. har ändrats så att fler anser att detta är OK om man kan komma undan med det. Kanske är det här med att skylla på andra för konsekvenserna av eget drickandet helt i linje med denna trend.
2025-06-26, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Ja skyll allt på andra, men att dra ner på egna drickandet är förstås inget man kan kräva, som i Linns fall?

Undrar lite om detta är en generationsfråga, att inte ta ansvar för sina egna handlingar och att göra rätt för sig. Läste att arbetsmoralen har sjunkit rejält bland unga idag, inte så viktigt att bidra med eget arbete om man kan slippa undan, liksom att inställningen till att fuska med bidrag etc. har ändrats så att fler anser att detta är OK om man kan komma undan med det. Kanske är det här med att skylla på andra för konsekvenserna av eget drickandet helt i linje med denna trend.

Både handläggaren Laila och läkaren Britt har varit ute på väldigt tunn is här. Samt deras gelikar som arbetar på samma vis. Hoppas varenda en av dem ställs till svars för sina handlingar.
2025-06-26, 09:55
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ja, Linn skriver bland annat såhär: ”[...] handläggare Laila Lundgrens formulering där hon radar upp endast mina förhöjda peth. 90% av mina provsvar som är i LÄGSTA referens redovisas EJ.”

Om det här stämmer så är det ju fullständigt horribelt. Det är nästintill obegripligt. Hoppas att det skyndsamt kommer en förklaring från Transportstyrelsen och läkaren.

Det är inte alls horribelt. Ska man visa på att man tagit tag i sitt drickande så ska det förstås inte finnas några höga värden längre, man tittar efter frånvaron av höga prov under en tidsperiod. Då spelar det ingen roll hur många prover under 0,3 man har. Det är ju annars om att en person som åker dit för rattfylleri kan hävda att "varför räknar ni inte in alla andra gånger jag kör, då jag inte har haft promille i blodet enligt polisen? Nä buh orättvist att ni bara ser till den enda gången jag hade över 0,2 promille... snyft..."
2025-06-26, 09:59
Avslutad
Citat:
Det är inte alls horribelt. Ska man visa på att man tagit tag i sitt drickande så ska det förstås inte finnas några höga värden längre, man tittar efter frånvaron av höga prov under en tidsperiod. Då spelar det ingen roll hur många prover under 0,3 man har. Det är ju annars om att en person som åker dit för rattfylleri kan hävda att "varför räknar ni inte in alla andra gånger jag kör, då jag inte har haft promille i blodet enligt polisen? Nä buh orättvist att ni bara ser till den enda gången jag hade över 0,2 promille... snyft..."

Som sagts typ 1000 gånger tidigare. En del personer kan, pga extremt stor individuell variation, nå 0,3 i PEth genom att dricka mindre än Socialstyrelsens gräns om riskbruk. Detta förkastar hela PEth-cirkusen.

Att Transportstyrelsen fortfarande hävdar att det behövs 28-42 glas vin i veckan för att nå 0,3 är en gåta.
2025-06-26, 09:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Citat:
Är du helt galen? Om en handläggare vid myndighetsutövning manipulerat data till läkaren är rekvisiten för grovt tjänstefel tveklöst uppfyllda med råge. Det är ett mycket allvarligt brott med sex (6) års fängelse på straffskalan.
2025-06-26, 10:02
Avslutad
Citat:
Är du helt galen? Om en handläggare vid myndighetsutövning manipulerat data till läkaren är rekvisiten för grovt tjänstefel tveklöst uppfyllda med råge. Det är ett mycket allvarligt brott med sex (6) års fängelse på straffskalan.

Man skulle vilja se dokumentet som handläggaren Laila skickat till läkaren Britt. Vet du om Linn har publicerat det?
2025-06-26, 10:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Man skulle vilja se dokumentet som handläggaren Laila skickat till läkaren Britt. Vet du om Linn har publicerat det?
Nej, jag använder normalt inte Facebook. Det hade ju varit bra om Linn själv deltog i denna tråd.
2025-06-26, 10:17
Avslutad
Citat:
Nej, jag använder normalt inte Facebook. Det hade ju varit bra om Linn själv deltog i denna tråd.

Absolut, förhoppningsvis lägger hon upp dokumentet framöver.

Intressant att handläggaren Laila Lundgren enligt denna gamla information var facklig företrädare på Transportstyrelsen. Hon kanske fortfarande är det? Länk https://vakanser.se/jobb/sektionschef+korkort/
2025-06-26, 10:30
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Som sagts typ 1000 gånger tidigare. En del personer kan, pga extremt stor individuell variation, nå 0,3 i PEth genom att dricka mindre än Socialstyrelsens gräns om riskbruk. Detta förkastar hela PEth-cirkusen.

"kan" - det är som om personen "råkade" hamna över 0,3.

Personen ANSVARAR SJÄLV för att SE TILL ATT klara sig under 0,3 om personen är intresserad av att behålla körkortet/jobbet. Sluta skylla från sig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in