Citat:
Ursprungligen postat av
fakbab
Skrämmande dels att du erkänner ditt fuskande men även hur lätt det verkar vara att få en läkare att utfärda de intyg patienten vill ha för att slippa lumpen, bli sjukskriven, ja uppenbarligen även intyga att det inte förekommer ett missbruk fast PEth-värdena tyder på detta. Bra att Transportstyrelsen konsulterar en egen expertläkare givet detta synbarligen massiva bluffande. Själv är jag nettobetalare med mycket hög skatt och jag har inte varit sjukskriven en enda dag trots ett långt arbetsliv. Fy fan!
Berätta hur lätt det verkligen är att manipulera läkare, soc tanter osv, dessa går på sin egna känsla, sedan vad som är sant eller inte har ingen betydelse, rätten kan döma enbart vad denna läkare/soctant uttalar sig om efter eget tyckande, som min läkare, jobb är viktigare än lumpen, dig har jag läst om i tidningarna, ser du blivit norrländsk mästare, här har du intyget o lycka till.
Visa sig vara det bästa jag gjort i livet, ett år efter kom lågkonjunkturen, mina klasskompisar som gjorde lumpen fick inte jobb just för konjunkturen, jag vann flera års försprång via arbetslivet o lön.
Vi alla är nettobetalare av skatt, 2016, deklarera jag 1,495 milj i lön, då som enskild företagare, fick betala min skräda del skatt för jag missat att avskrivningar osv tagit slut.
Vi behöver verkligen systemet med tester, läkarutlåtande ska komma i andra hand då jag själv visar hur lätt det är att få intyg som inte bygger på verkligheten ett test visar.
Jag är som sagt inte ensam, har berättat om kvinnan som var sjukskriven långtid, hennes expert utlåtande ang hennes sjukdom, kunskapen kom från hennes man som är forskare, bägge jobba högt inom universitetet, det var inte svårt o förstå med jobbet/slitet dom gjorde hemma utgjorde inte dom var sjukskrivna för dålig hälsa, dom var sjukskrivna för dom kunde vara det.
Likande är det med Linn, test visa ett resultat, läkare hänvisa till ett annat, nu vet ni vad det beror på att man har olika läkare som bedömer.