2025-06-27, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
På vilket sätt är Britt Wennerberg expertläkare?

Skulle det gå att begära ut samtliga fall där hon varit inblandad? Eller åtminstonde få fram en siffra på antalet? Är själv dåligt insatt i det regelverket. Jag tycker det är ytterst märkligt att media inte gräver mer i detta.
2025-06-27, 09:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Samtidigt som hon omplacerades till akutmottagningen på sjukhuset, där
hon i dag jobbar natt som akutsköterska.
[…]

Där ser du inga problem att hon arbetar? Hon med sitt grava missbruk och nedsatta kognitiva funktioner?
2025-06-27, 09:59
Avslutad
Bolaget Medirix AB ser också ytterst intressant ut att kika vidare på. Kändes inte superseriöst med tanke på informationen från upphandlingen.
2025-06-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Skrämmande dels att du erkänner ditt fuskande men även hur lätt det verkar vara att få en läkare att utfärda de intyg patienten vill ha för att slippa lumpen, bli sjukskriven, ja uppenbarligen även intyga att det inte förekommer ett missbruk fast PEth-värdena tyder på detta. Bra att Transportstyrelsen konsulterar en egen expertläkare givet detta synbarligen massiva bluffande. Själv är jag nettobetalare med mycket hög skatt och jag har inte varit sjukskriven en enda dag trots ett långt arbetsliv. Fy fan!
Berätta hur lätt det verkligen är att manipulera läkare, soc tanter osv, dessa går på sin egna känsla, sedan vad som är sant eller inte har ingen betydelse, rätten kan döma enbart vad denna läkare/soctant uttalar sig om efter eget tyckande, som min läkare, jobb är viktigare än lumpen, dig har jag läst om i tidningarna, ser du blivit norrländsk mästare, här har du intyget o lycka till.

Visa sig vara det bästa jag gjort i livet, ett år efter kom lågkonjunkturen, mina klasskompisar som gjorde lumpen fick inte jobb just för konjunkturen, jag vann flera års försprång via arbetslivet o lön.

Vi alla är nettobetalare av skatt, 2016, deklarera jag 1,495 milj i lön, då som enskild företagare, fick betala min skräda del skatt för jag missat att avskrivningar osv tagit slut.

Vi behöver verkligen systemet med tester, läkarutlåtande ska komma i andra hand då jag själv visar hur lätt det är att få intyg som inte bygger på verkligheten ett test visar.
Jag är som sagt inte ensam, har berättat om kvinnan som var sjukskriven långtid, hennes expert utlåtande ang hennes sjukdom, kunskapen kom från hennes man som är forskare, bägge jobba högt inom universitetet, det var inte svårt o förstå med jobbet/slitet dom gjorde hemma utgjorde inte dom var sjukskrivna för dålig hälsa, dom var sjukskrivna för dom kunde vara det.

Likande är det med Linn, test visa ett resultat, läkare hänvisa till ett annat, nu vet ni vad det beror på att man har olika läkare som bedömer.
2025-06-27, 10:17
Avslutad
Citat:
Likande är det med Linn, test visa ett resultat, läkare hänvisa till ett annat, nu vet ni vad det beror på att man har olika läkare som bedömer.

PEth-testerna kan fortfarande inte visa hur mycket, eller när, en person druckit. De är värdelösa i det syftet.
Senast redigerad av Tyr96sn213bda 2025-06-27 kl. 10:24.
2025-06-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyr96sn213bda
PEth-testerna kan inte visa hur mycket, eller när, en person druckit. De är värdelösa i det syftet.
Det är det inte, det hänvisar riktigt bra hur alkohol konsumtionen varit, varav Linn testades tätt, men höga värden verka ligga i rätt intervall på förhöjda värden, vilket bevisa att Linn druckit mer.

Linn berätta själv om höga å låga värden, hon kan enkelt följa sitt egna festande o se att det stämmer, istället försöker hon få det o framstå utan förklaring, men varför har läkaren inte visa jag även har låga värden?
Där Linn inte förstått att det är alkohol konsumtion över en tid som gäller och det är vad testet även bevisat.
2025-06-27, 10:28
Avslutad
Citat:
Det är det inte, det hänvisar riktigt bra hur alkohol konsumtionen varit, varav Linn testades tätt, men höga värden verka ligga i rätt intervall på förhöjda värden, vilket bevisa att Linn druckit mer.

Linn berätta själv om höga å låga värden, hon kan enkelt följa sitt egna festande o se att det stämmer, istället försöker hon få det o framstå utan förklaring, men varför har läkaren inte visa jag även har låga värden?
Där Linn inte förstått att det är alkohol konsumtion över en tid som gäller och det är vad testet även bevisat.

Ok, svara då på dessa frågor. Det borde inte vara något problem för dig att räkna ut baserat på PEth-värdena.

• Vilka datum har hon druckit alkohol?
  • Hur många standardglas drack hon vid varje enskilt dryckestillfälle?
  • Hur många timmar varade varje enskilt dryckestillfälle?

Bonusfråga - Vilken promille uppnådde hon vid varje enskilt dryckestillfälle?
2025-06-27, 10:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Skulle det gå att begära ut samtliga fall där hon varit inblandad? Eller åtminstonde få fram en siffra på antalet? Är själv dåligt insatt i det regelverket. Jag tycker det är ytterst märkligt att media inte gräver mer i detta.
Vet inte. Men även om det skulle gå så är det mycket material som behövs om det ska gå att göra någon meningsfull bedömning av de utredningar hon gjort. Tar mycket tid med sådant.

Hoppas att någon journalist läser tråden och kontaktar samtliga rådgivande läkare för att granska deras erfarenhet och kompetens:
https://se.openprocurements.com/tender/2020-radgivande-lakare/
2025-06-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Där ser du inga problem att hon arbetar? Hon med sitt grava missbruk och nedsatta kognitiva funktioner?
Linn tar inga beslut det är läkarna, Linn utför bara det hon ska göra, leda personen till rätt rum, ställa lite frågor, springa med medicin läkaren ordinerat, ta ev blodprover, hon bestämmer inget, högre utbildning har hon inte.
Klarar hon inte av det finns det andra som tar över, nu när jag låg inne i början av året, såg jag en manlig sköterska vandra till i från i avdelningen nästan hela dagen, sedan hör jag hur en av sköterskorna på min avdelning fråga mannen vad han gör här? du ska inte vara här, du har inga arbetsuppgifter här?

Oj jag är på fel avdelning, hoppla tänkte jag en anställd sköterska kan alltså vandra runt mer än halvdag utan att någon sakna han på sin avdelning, för uppenbart hade han inte gjort något under tiden han vandrat om kring på fel avdelning, summera ganska bra hur viktigt arbete en sköterska har o ändå gnäller dom efter högre lön.
2025-06-27, 10:42
Medlem
Citat:
Berätta hur lätt det verkligen är att manipulera läkare, soc tanter osv, dessa går på sin egna känsla, sedan vad som är sant eller inte har ingen betydelse, rätten kan döma enbart vad denna läkare/soctant uttalar sig om efter eget tyckande, som min läkare, jobb är viktigare än lumpen, dig har jag läst om i tidningarna, ser du blivit norrländsk mästare, här har du intyget o lycka till.

Visa sig vara det bästa jag gjort i livet, ett år efter kom lågkonjunkturen, mina klasskompisar som gjorde lumpen fick inte jobb just för konjunkturen, jag vann flera års försprång via arbetslivet o lön.

Vi alla är nettobetalare av skatt, 2016, deklarera jag 1,495 milj i lön, då som enskild företagare, fick betala min skräda del skatt för jag missat att avskrivningar osv tagit slut.

Vi behöver verkligen systemet med tester, läkarutlåtande ska komma i andra hand då jag själv visar hur lätt det är att få intyg som inte bygger på verkligheten ett test visar.
Jag är som sagt inte ensam, har berättat om kvinnan som var sjukskriven långtid, hennes expert utlåtande ang hennes sjukdom, kunskapen kom från hennes man som är forskare, bägge jobba högt inom universitetet, det var inte svårt o förstå med jobbet/slitet dom gjorde hemma utgjorde inte dom var sjukskrivna för dålig hälsa, dom var sjukskrivna för dom kunde vara det.

Nu vet jag inte var du har varit dom sista 20 åren
Det är inte så lätt idag att bli sjukskriven
Ett tag nekade man folk med cancer ersättning fast dom bara hade några månader kvar i livet
Det är nästan omöjligt idag att få sjukersättning så du pratar bara en massa skitsnack
2025-06-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ok, svara då på dessa frågor. Det borde inte vara något problem för dig att räkna ut baserat på PEth-värdena.

• Vilka datum har hon druckit alkohol?
  • Hur många standardglas drack hon vid varje enskilt dryckestillfälle?
  • Hur många timmar varade varje enskilt dryckestillfälle?

Bonusfråga - Vilken promille uppnådde hon vid varje enskilt dryckestillfälle?
Framkom via Linns uttalanden, men detta test var för det var julhelg, nästa test men det var ju skidresan.
Datumen är alltså inte svåra o ringa in, dels hon berättar det själv, dvs Bevis 1.

Helgens längd avslöjar hur mycket hon druckit över en tid, eller skidresans längd.

Hur många timmar spelar ingen roll, dels för alla festar olika tidslängder, vissa starta tidigt på dagen fram till midnatt, ibland bra en -två timme man dricker beroende på hur snabbt man dricker. eller två tre dagar i stöten.

Har ett bra exempel, var ihop med en tjej, hon hade sin dotter på 15år, kom larm från vänner o bekanta hon drack mycket, mamman köpte en alkomätare, testa henne lite nu o då, en kväll var speciellt rolig, dottern jag ger ner till affären en snabbis , hon var borta bara 45 min, inget konstigt, mamman jag ber henne ändå blåsa, tro det eller ej, dottern hade druckit denna lilla tid hon varit bort, helt sjukt.

Varav lita på tester istället för intyg av från en person.
2025-06-27, 10:50
Avslutad
Citat:
Framkom via Linns uttalanden, men detta test var för det var julhelg, nästa test men det var ju skidresan.
Datumen är alltså inte svåra o ringa in, dels hon berättar det själv, dvs Bevis 1.

Helgens längd avslöjar hur mycket hon druckit över en tid, eller skidresans längd.

Hur många timmar spelar ingen roll, dels för alla festar olika tidslängder, vissa starta tidigt på dagen fram till midnatt, ibland bra en -två timme man dricker beroende på hur snabbt man dricker. eller två tre dagar i stöten.

Har ett bra exempel, var ihop med en tjej, hon hade sin dotter på 15år, kom larm från vänner o bekanta hon drack mycket, mamman köpte en alkomätare, testa henne lite nu o då, en kväll var speciellt rolig, dottern jag ger ner till affären en snabbis , hon var borta bara 45 min, inget konstigt, mamman jag ber henne ändå blåsa, tro det eller ej, dottern hade druckit denna lilla tid hon varit bort, helt sjukt.

Varav lita på tester istället för intyg av från en person.

Så, vad var svaret på ovanstående frågor i inlägg (FB) Festande leder till körkortsindragning trots att man är nykter (enda tråden om peth) ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in