2025-06-25, 16:09
  #14497
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tar 5 sek att svara när man sitter på muggen Han svarade efter en timme eller nåt. Men ni letar verkligen djupt efter saker ser jag 🙂

Oj Jocke svarar på Messenger innan semester. Vilken hemsk människa. Hoppas han får dödsstraff

Du skickade igår, fick svar igår. Men du postar det idag... jo men det känns rimligt.

MEN
Det är att han svara på frågor, ställda på flashback. Det styrker bara tesen, att 1 du jobbar för honom och han försöker styra vad som skrivs på detta forum. Snyggt självmål.

Eller så är det att du ljuger. Oavsett vad så har du trampat i klaveret å det grövsta!

Tror nog du kommer få
Citera
2025-06-25, 16:10
  #14498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tar 5 sek att svara när man sitter på muggen Han svarade efter en timme eller nåt. Men ni letar verkligen djupt efter saker ser jag 🙂

Oj Jocke svarar på Messenger innan semester. Vilken hemsk människa. Hoppas han får dödsstraff
Då är det konstaterat att du är Jockibois springpojke.
Det du skriver står för honom. Tack för infon.
Citera
2025-06-25, 16:22
  #14499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Vem berättade för polisen att chrippa hade pengar i Jockes företag?

Den 15 april 2024 upprättar Ekobrottsbrottsmyndigheten en formell polisanmälan. Utredningen har dock pågått en tid - det framgår av att anmälan redan då omfattar fem sidor. De har bl a tagit del av KFMs tidigare tillgångsundersökning och inhämtat grundläggande uppgifter om ev inkomster. Bland annat har den misstänkte på sociala medier pratat om en innestående "lön" på över 100tkr. Innan Eko övertar ärendet handläggs det hos den vanliga polisen i Norrköping, de utredde redan en anmälan om olaga hot.

Samma dag tipsas KFM om att det finns en fordran hos J&J AB.


Jag hoppas dock verkligen att brodern bidrog aktivt till den härva som började nystas upp i april 2024 - som alla moraliska agenter bör göra.
Citera
2025-06-25, 16:27
  #14500
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu fakturerar ju Olivia dock. Kan ni bevisa hon jobbat över 40 %?
Vad heter hennes bolag då?
Citera
2025-06-25, 16:30
  #14501
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja kolla hur aktiv jag var igår. Svarade på massa inlägg från igår idag. Så fullt rimligt ja 🙂

Likt förbarma springer du hans ärenden på forumet. Din lilla jävla råtta. Nu är nog jockibooooi ( så som Olof K säger det) sjukt stolt över dig. Du avslöjande precis han. Snyggt .
Citera
2025-06-25, 16:39
  #14502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Vad heter hennes bolag då?

Jag vet inte exakt hur hon gjort men det går att fakturera som privatperson utan bolag.

Tex Egenanställningsföretag som tex Gigger, Bolagskraft osv

Så fungerar det:

1. Du registrerar dig hos ett av dessa företag.
2. Du gör jobbet och rapporterar vad du gjort och för hur mycket.
3. De fakturerar kunden åt dig.
4. När kunden har betalat, får du ut en lön efter skatt, arbetsgivaravgifter och deras avgift (ofta 4–6%).
Citera
2025-06-25, 16:39
  #14503
Medlem
Vilka oredovisade förmåner kan det vara fråga om? Resorna lär ju vara i jobbet. Kan det vara att hon äter tillsammans med barnen?


Och om man istället misstänker att arvode betalas ut svart, varifrån får J&J AB dessa svarta intäkter ifrån? Från J&Js hårt beskattade personliga inkomster? De tar inte ut några stora löner eller utdelningar.

Är det inte rimligt att hon bara jobbat runt 20% i snitt under året? Mer i perioder, ibland inte alls?
Citera
2025-06-25, 16:48
  #14504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vilka oredovisade förmåner kan det vara fråga om? Resorna lär ju vara i jobbet. Kan det vara att hon äter tillsammans med barnen?


Och om man istället misstänker att arvode betalas ut svart, varifrån får J&J AB dessa svarta intäkter ifrån? Från J&Js hårt beskattade personliga inkomster? De tar inte ut några stora löner eller utdelningar.

Är det inte rimligt att hon bara jobbat runt 20% i snitt under året? Mer i perioder, ibland inte alls?

Ja, undrar också var dessa svarta pengar skulle komma ifrån då. Jocke och Jonna tar ju ut så lite i lön. Och finns svarta pengar går ju bolaget bättre än de vita siffrorna. Så kan det ju inte vara

Olivia fakturerar för podden. Det är ingen anställning på 100 % eller ens 50 %. Så ja det är mer rimligt.

Jävla Jocke som inte har Olivia som anställd. Bra vän
Citera
2025-06-25, 17:10
  #14505
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag vet inte exakt hur hon gjort men det går att fakturera som privatperson utan bolag.

Tex Egenanställningsföretag som tex Gigger, Bolagskraft osv

Så fungerar det:

1. Du registrerar dig hos ett av dessa företag.
2. Du gör jobbet och rapporterar vad du gjort och för hur mycket.
3. De fakturerar kunden åt dig.
4. När kunden har betalat, får du ut en lön efter skatt, arbetsgivaravgifter och deras avgift (ofta 4–6%).
Och det skulle inte synas i deklarationen menar du?
Någon har ju uppenbarligen kollat upp att hon taxerar 13 tusen i månaden...
Citera
2025-06-25, 17:14
  #14506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Och det skulle inte synas i deklarationen menar du?
Någon har ju uppenbarligen kollat upp att hon taxerar 13 tusen i månaden...

Deklarationen syns väl bara hennes inkomstbelopp som hon deklarerat?
Citera
2025-06-25, 18:17
  #14507
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja, undrar också var dessa svarta pengar skulle komma ifrån då. Jocke och Jonna tar ju ut så lite i lön. Och finns svarta pengar går ju bolaget bättre än de vita siffrorna. Så kan det ju inte vara

Olivia fakturerar för podden. Det är ingen anställning på 100 % eller ens 50 %. Så ja det är mer rimligt.

Jävla Jocke som inte har Olivia som anställd. Bra vän
Kan vara så att hon får mat, boende, möbler, prylar, cider, resor och j&j lyfter momsen då företaget betalar.

Är endast gynnsamt för J&J då dom slipper lön och skatt. Dåligt för Oliva om hon måste vara sjukskriven, pension(vet man inte sparar det under viss ålder) eller vill ha a-kassa.

Gött få vad man vill av farbror Jocke men dåligt för samhället och Olivia.
Sen går det ifrågasätta varför ens företaget ska anställa en barnflicka då båda föräldrarna är hemma hela dagarna.
Borde betalas med skattade pengar ur egen ficka.

2023 la dom 4,7miljoner på råvaror och förnödenheter. Är det rimlig kostnad på ett företag som inte bedriver restaurangverksamhet?

Önskar dom blev noggrant kontrollerade av skatteverket.
Citera
2025-06-25, 18:33
  #14508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hon får även vara med på deras resor som säkerligen kostar en del dom.
Jag tror inte dom utnyttjar henne. Hade det vart så hade hon inte varit kvar.

Nej dom utnyttjar inte henne, helt sjukt att man ens tror det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in