2025-06-25, 15:14
  #14473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nej jag utgår från att hon deklarerat det.

Olivia är inte anställd och har med det ingen lön.
Då har hon bara fått 13 000 i månaden eftersom det är vad hon deklarerat för.
Citera
2025-06-25, 15:16
  #14474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Då har hon bara fått 13 000 i månaden eftersom det är vad hon deklarerat för.
Oj det var inte mycket pengar. Kvinnan verkar ha en mycket omoralisk arbetsgivare som utnyttjar henne.
__________________
Senast redigerad av mullenö 2025-06-25 kl. 15:25.
Citera
2025-06-25, 15:16
  #14475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Konstigt med 1.13M följare. Störst på YT väl?
Varför ljuger du, paret Lundell har just nu 1.16 miljoner följare. Hänger du inte med i svängarna, det köps både följare, kommentarer och likes för fulla muggar. Bang, där kom det 85 nya följare på samma sekund! Bang, där kom det 52 till!
De köper väl ca 10.000 följare i månaden, ibland kanske mer. Köpen fördelas lite här och där, så att det inte ska se misstänkt ut. Information finns en googling bort...
Undrar vad företagen som inleder samarbeten med paret tycker dvs. att siffrorna är fejkade...
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
De flesta väljarna är en målgrupp på 28-40 eller nåt.
Alla kanaler har inaktiva följare. Christopher har 155k följare och i snitt ca 20k visningar. JJ har 1.13M och mellan 400k-600k visningar. Klart bättre ratio. Så Christopher har nog mer inaktiva följare. Som ett exempel bara.
Jag gissar på att du menar följare och inte "väljare"...

"En målgrupp är en definierad grupp av människor som är intressanta som mottagare av marknadsföring" Källa: Wikipedia

Joakim och Jonnas målgrupp kanske påstås vara män/kvinnor på 28-40 år men det känns som att deras målgrupp istället är barn/ungdomar.
Innehållet i parets vloggar är lite bolibompa med inblandning av skämt om tidelag och juckande på saker.
Läser man vad som skrivs i kommentarsfältet under vloggarna så verkar det mest vara barn/ungdomar som kommenterar + vuxna s.k. "misfits" och WTs. Troligtvis är de som kommenterar också följare.
Är parets målgrupp vuxna män/kvinnor i åldern 28-40 år, så känns det som att de har misslyckats totalt med sin marknadsföring.

Ganska komiskt att det finns företag som vill samarbeta med paret, kan det vara så att de har blivit lurade och tror att parets följare är köpstarka kvinnor/män i åldern 28-40 år...

Att vända sig till en speciell målgrupp är inte samma sak som att man når ut till den specifika målgruppen...
Citera
2025-06-25, 15:17
  #14476
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nää det är bara chatt så jag är nog bara en av halva Sverige 🙂

Jag dräklde ejfrpga gällande din kontakt med jockibooooi ( så som Olof K säger det)

Du har så pass bra kontakt med han, att under tiden han är på semester med sin familj, och assistenter. Att han hsr tid att svara dig gällande ett inlägg på flashback.

Har jag rätt eller fel när jag säger att antagligen ljuger du, eller så är du anställd av han?
Citera
2025-06-25, 15:24
  #14477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Vem berättade för polisen att chrippa hade pengar i Jockes företag?

Har ni bevis det var Jocke? Nej just det. Varför skulle han gå mellanhand via polisen ens?
Citera
2025-06-25, 15:24
  #14478
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Oj det var inte mycket pengar. Kvinnan verkar ha en mycket omoralisk arbetsgivare som utnytjtar henne.

Hon får även vara med på deras resor som säkerligen kostar en del dom.
Jag tror inte dom utnyttjar henne. Hade det vart så hade hon inte varit kvar.
Citera
2025-06-25, 15:26
  #14479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Håller med dig, känns konstigt att Joakim som själv kämpar och inte mår bra ska hjälpa andra som kämpar och inte mår bra.

Ja, det är ju det jag försöker få fram men de som verkar dyrka Joakim och Jonna får allting att låta som kritik.

Om Joakim inte mår bra, hur ska han då kunna hjälpa andra att må bra, speciellt när han inte verkar veta hur han ska göra för att själv må bra.

Tror inte Joakim bryr sig ett skit om hur dessa människor mår, det handlar bara om content och pengar. Har skrivit det tidigare och skriver det igen, han är en ulv i fårakläder.
Citera
2025-06-25, 15:26
  #14480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Då har hon bara fått 13 000 i månaden eftersom det är vad hon deklarerat för.

Ja. Det hon har fakturerat.
Citera
2025-06-25, 15:27
  #14481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hon får även vara med på deras resor som säkerligen kostar en del dom.
Jag tror inte dom utnyttjar henne. Hade det vart så hade hon inte varit kvar.
Du tror Ja det kan du fortsätta göra.
Vad vi vet enligt fakta är att kvinnan betalas en slavlön av Jocke & Jonna AB vilket är en stor skandal.
Vet gammelmedia om detta tror ni?
Citera
2025-06-25, 15:29
  #14482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jag dräklde ejfrpga gällande din kontakt med jockibooooi ( så som Olof K säger det)

Du har så pass bra kontakt med han, att under tiden han är på semester med sin familj, och assistenter. Att han hsr tid att svara dig gällande ett inlägg på flashback.

Har jag rätt eller fel när jag säger att antagligen ljuger du, eller så är du anställd av han?

Jag frågade vid 5 igår innan de åkte iväg.
Citera
2025-06-25, 15:30
  #14483
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Du tror Ja det kan du fortsätta göra.
Vad vi vet enligt fakta är att kvinnan betalas en slavlön av Jocke & Jonna AB vilket är en stor skandal.
Vet gammelmedia om detta tror ni?

Du menar alltså att Olivia är dum i huvudet och låter sig utnyttjas?
Citera
2025-06-25, 15:36
  #14484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Du menar alltså att Olivia är dum i huvudet och låter sig utnyttjas?
Nej jag menar inte att Olivia är dum i huvudet och låter sig utnyttjas! men det skulle kunna vara så att hennes arbetsgivare utnyttjar henne
Jag menar att som arbetsgivare har man ett stort ansvar.
Menar du att arbetstagare inte kan utnyttjas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in