Citat:

Ursprungligen postat av 
TheSamePerson

Jag tycker synd om invandrare som fortfarande måste låtsas saker. Det finns inte värre än att låtsas att en viss mat är god när man tycker att den inte är det. Nu gäller detta i princip all mat som inte kommer från mitt land men i.o.m vi befinner oss på en svensk sajt så får vi gnälla på svensk mat istället. Det är inte ens säkert hur "svensk" maten jag pratar om här är men hursomhelst:
Lax: smakar skit
Räkor: räkor som man kan köpa i Sverige är för det mesta skit förutom i extrema undantagsfall 
Kanelbullar: skit smakar nog lite bättre 
Fisk: varför finns inte fisk i Sverige förresten? Eller kallar ni det som finns på riktigt för "fisk"? 
Ja, listan kan göras lång ändå finner många invandrare sig själva tvungna till och ljuga och påstå "nej men jag älskar lax". 
Frågeställning: rubrik.

Fel.
1. De invandrare jag känner, som inte gillar svensk mat, gör mat som de gjorde i sina ursprungländer. Ingredienser går att få tag i invandrarägda affärer. 
2. Inget av det där är ju typisk svensk mat. (Vet inte gällande kanelbullar.)
Typisk mat är (små) köttbullar och sill. Falukorv och blodpudding men det är det knappt några svenskar som tycker är gott heller. (Smörgåstårta är svensk, men äts sällan. Kräftor, men det är ju bara en gång per år.)
/Lax är snarare norsk/kanadensisk.
/Svenska räkor finns iofs men äts sällan.
/Nästan ingen av den fisk som äts i Sverige är typisk svensk. Eller hur ofta äts sådant som gädda och abborre...?