2025-06-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag tycker synd om invandrare som fortfarande måste låtsas saker. Det finns inte värre än att låtsas att en viss mat är god när man tycker att den inte är det. Nu gäller detta i princip all mat som inte kommer från mitt land men i.o.m vi befinner oss på en svensk sajt så får vi gnälla på svensk mat istället. Det är inte ens säkert hur "svensk" maten jag pratar om här är men hursomhelst:

Lax: smakar skit

Räkor: räkor som man kan köpa i Sverige är för det mesta skit förutom i extrema undantagsfall

Kanelbullar: skit smakar nog lite bättre

Fisk: varför finns inte fisk i Sverige förresten? Eller kallar ni det som finns på riktigt för "fisk"?

Ja, listan kan göras lång ändå finner många invandrare sig själva tvungna till och ljuga och påstå "nej men jag älskar lax".

Frågeställning: rubrik.

Att du påstår att kanelbullar är skit kategoriserar dig direkt som idiot.

Sverige är något svagt på matfronten även om det finns mycket husman som är gott. Däremot när det gäller godsaker/bakelser så är Sverige bäst i världen. Finns ingen annan som ens kommer nära.
Citera
2025-06-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Är du arab? Arabisk mat är inte särskilt populär bland icke-araber. Som någon sade, spiskummin är väldigt säreget. Så förstår att det blir en krock. I Sverige är det väl thailändskt, vietnamesiskt, italienskt, grekiskt, spanskt, mexikanskt, indiskt, i viss mån franskt som främst går hem, och dessa restauranger kryllar det av runt om i andra länders storstäder också.

Dags att du bättrar på allmänbildningen. Det står dig fritt att inte tycka om spiskummin men det är långt ifrån bara det arabiska köket som förknippas med spiskummin såsom Indien, Spanien för att inte tala om tacos. Arabisk mat är god. Jag har inga problem med den men alla har nog inte gått upp ögonen för den.
Citera
2025-06-23, 17:49
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Köttbullar och makaroner är godare än dolmar.
Den som säger något annat ljuger.
Citera
2025-06-23, 17:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
....

Arabisk mat är god. Jag har inga problem med den men alla har nog inte gått upp ögonen för den.

Och här har vi ännu en MENA-import som maskerar sig som svensk. Arabisk mat god? Skit ner dig, bara MENA-babbar som äter den avföringen.
Citera
2025-06-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Panerad fisk är inte typiskt svenskt.

Ris och köttbullar inte svenskt

Stroganoff ryskt

Ris och currysås inte svenskt
Svenska variant är det ändå 👍
Citera
2025-06-23, 18:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Kan tänka mig att en italienare som kommer till Sverige och besöker en vanlig turkpizzeria gråter inombords.

Skillnaden är inte så stor som folk inbillar sig.
Däremot tror att en kines blir lite konfunderad över det vi i Sverige kallar "kinamat".
Citera
2025-06-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
Och här har vi ännu en MENA-import som maskerar sig som svensk. Arabisk mat god? Skit ner dig, bara MENA-babbar som äter den avföringen.

Du har så fel man kan ha.
Citera
2025-06-23, 18:07
Medlem
patriss avatar
Svensk husman är otroligt underskattad. Då menar jag inte från ett lunchställe. Utan hemlagad mat eller på restaurang med standard.
Citera
2025-06-23, 18:18
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Ts premiss är felaktig, svensk mat är vida överlägsen de flesta andra kulturers mat. Sverige levererar råvaror av högsta kvalitet och sedan förädlar dem till perfektion.

Den här typen av frågor är alltid efterblivna då de bygger uteslutande på subjektiv upplevelse. Nej ts kanske inte gillar svensk mat, men det finns folk som faktiskt har fungerande smaklökar, dem gillar svensk mat.
Citera
2025-06-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag tycker synd om invandrare som fortfarande måste låtsas saker. Det finns inte värre än att låtsas att en viss mat är god när man tycker att den inte är det. Nu gäller detta i princip all mat som inte kommer från mitt land men i.o.m vi befinner oss på en svensk sajt så får vi gnälla på svensk mat istället. Det är inte ens säkert hur "svensk" maten jag pratar om här är men hursomhelst:

Lax: smakar skit

Räkor: räkor som man kan köpa i Sverige är för det mesta skit förutom i extrema undantagsfall

Kanelbullar: skit smakar nog lite bättre

Fisk: varför finns inte fisk i Sverige förresten? Eller kallar ni det som finns på riktigt för "fisk"?

Ja, listan kan göras lång ändå finner många invandrare sig själva tvungna till och ljuga och påstå "nej men jag älskar lax".

Frågeställning: rubrik.

Håller inte med om att svensk mat är så dålig.

Håller inte heller med om att invandrare låtsas gilla den.

Som med all annan mat så finns det både bra och dålig svensk mat. Men generellt är husmanskost riktigt gott.

Invandrare i allmänhet brukar inte vara så intresserade av svensk mat och inte låtsas vara det heller. Undantag finns givetvis.
Citera
2025-06-23, 18:40
Medlem
Ts utgår från sig själv, och då brukar det inte bli så nyanserat.
Färsk fisk, räkor, kräftor på västkusten är fantastisk. Och det kalla vattnet gör att hummern anses extra fin och exporteras till lyxiga restauranger i Paris.

Mycket av laxen som säljs i butiker är odlad i Norge. Billigare, men inte lika fin som viltfångad såklart. Men då är det dyrare.
Citera
2025-06-23, 18:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Men för snälla satan - detta gäller omvänt för alla som "tvingas" äta mat man inte växt upp med. Om man som etnisk svensk åker till Tanzania - tror du jag gillar all naggermat där? Eller, Ryssland? Eller, Grönland? Eller, Frankrike? Tyskland, Tjeckien, Thailand, Brasilien, Mexico, Paraguay...? För i helvete!

Meningslös tråd, således!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in