• 1
  • 2
2025-06-22, 23:49
Medlem
TheSamePersons avatar
Jag tycker synd om invandrare som fortfarande måste låtsas saker. Det finns inte värre än att låtsas att en viss mat är god när man tycker att den inte är det. Nu gäller detta i princip all mat som inte kommer från mitt land men i.o.m vi befinner oss på en svensk sajt så får vi gnälla på svensk mat istället. Det är inte ens säkert hur "svensk" maten jag pratar om här är men hursomhelst:

Lax: smakar skit

Räkor: räkor som man kan köpa i Sverige är för det mesta skit förutom i extrema undantagsfall

Kanelbullar: skit smakar nog lite bättre

Fisk: varför finns inte fisk i Sverige förresten? Eller kallar ni det som finns på riktigt för "fisk"?

Ja, listan kan göras lång ändå finner många invandrare sig själva tvungna till och ljuga och påstå "nej men jag älskar lax".

Frågeställning: rubrik.
Citera
2025-06-23, 00:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Varför anser du att lax, räkor, fisk och kanelbullar är svenskt?
Citera
2025-06-23, 00:10
Medlem
sommarlovs avatar
Jag undrar varför man startar en tråd med så mycket fel.
De låtsas inte, och svensk mat är bäst.
Citera
2025-06-23, 00:11
Avstängd
Om utbölingarna inte gillar Svensk mat så kan dom fanimej packa sina paneler och dra härifrån. Försvinn! ut! Vi har ingen jävla skyldighet att mata er med ert favoritgodis. Det är bara att dra! Hejdå.
Citera
2025-06-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag tycker synd om invandrare som fortfarande måste låtsas saker. Det finns inte värre än att låtsas att en viss mat är god när man tycker att den inte är det. Nu gäller detta i princip all mat som inte kommer från mitt land men i.o.m vi befinner oss på en svensk sajt så får vi gnälla på svensk mat istället. Det är inte ens säkert hur "svensk" maten jag pratar om här är men hursomhelst:

Räkor: räkor som man kan köpa i Sverige är för det mesta skit förutom i extrema undantagsfall

Fisk: varför finns inte fisk i Sverige förresten? Eller kallar ni det som finns på riktigt för "fisk"?

Ja, listan kan göras lång ändå finner många invandrare sig själva tvungna till och ljuga och påstå "nej men jag älskar lax".

Det du räknar upp är inte svensk mat!
Citera
2025-06-23, 00:17
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför anser du att lax, räkor, fisk och kanelbullar är svenskt?

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det du räknar upp är inte svensk mat!

Jo i en svensk kontext är det faktiskt svensk mat. Invandrare kommer från andra länder med helt andra matvanor men sen i Sverige börja de sakerna jag nämnde vara mainstream, precis som kebabpizza och salladsbar och annat skit. Allt det där är skit och smakar skit och ändå är många invandrare tvungna att fejkle och låtsas det ärgott trots att de innesert inne tycker det är äckligt. Jag tror det har även med saker som makt och att man känner sig som gäst osv att göra och det är vår skyldighet att hjälpa invandrare komma över de känslorna.
Citera
2025-06-23, 00:18
Medlem
Citat:

Finns ju invandrare som gillar många av de där sakerna men tillexempel afrikaner kommer aldrig gilla klassiska svenska rätter då de inte har lingon,sill och annat i dom länderna och en afrikan kommer aldrig(nästan aldrig) låtsas att de gillar mat de inte gillar.

Lax smakar äckligt har du rätt i och är dessutom en av världens giftigaste fiskar men det finns ju torsk som blir riktigt god när den är rätt tillagad och fiskad längst uppifrån norge,island.

Tillexempel räkbaguette är ju riktigt gott.
Tyvärr fuskar de flesta cafeer och butiker och bensinmackar och slänger i billig parasitmask pressad surimi skräpfisk och bara lägger i lite räkor i röran+ att räkor idag har massa plastpartiklar som stannar i kroppen.

Kanelbullar som är bakade på äkta smör är ju riktigt gott.

Men du kanske äter fuskkanelbullar som bara hör hemma i soptunnan.
De flesta butiker och cafeer i sverige är snåla och använder det billigaste bakeoff skräpet och/eller bakar med billigt giftmargarin istället för smör.
Då smakar de anus.

Ica maxibagerierna använder skitvetemjöl gjort med gmo bakterier (xylanas) och använder det vidriga finska valiosmöret istället för svenskt smör (de som använder smör).

Att vi har sämre fisk i sverige beror på att både invandrarna och svenskarna som äger alla lunchrestauranger inte har nån stolther i de dom lagar och har blivit snåla och använder billig asiatisk supergiftig pangasius och tilapia fisk odlad i toalettvatten och med antibiotika i alla fiskgrytor och fiskrätter.

Det finns sej fisk och torsk osv men de används sällan numera förutom i finrestauranger.
Senast redigerad av Blatteman 2025-06-23 kl. 00:34.
Citera
2025-06-23, 00:20
Medlem
Kan tänka mig att en italienare som kommer till Sverige och besöker en vanlig turkpizzeria gråter inombords.
Citera
2025-06-23, 00:21
Medlem
Citat:

Märks att du är någon vänstertyp eller sverigehatande blatte. De flesta som bott utomlands vet att Sverige har en otroligt bra matkultur och bra kvalitet på varorna.
Citera
2025-06-23, 00:24
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Märks att du är någon vänstertyp eller sverigehatande blatte. De flesta som bott utomlands vet att Sverige har en otroligt bra matkultur och bra kvalitet på varorna.

Blatte är jag visst men varför skulle jag hata Sverige? Hur kan man ens hata ett land? Jag kan ju hata staten, människorna, livet i Sverige och hur tiden spenderas där eller kanske hata allt detta men att hata Sverige? Eller kanske hatar man Sverige om man hatar allt det jag räknade upp?
Citera
2025-06-23, 00:29
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Finns ju invandrare som gillar många av de där sakerna men tillexempel afrikaner kommer aldrig gilla klassiska svenska rätter då de inte har lingon,sill och annat i dom länderna och en afrikan kommer aldrig(nästan aldrig) låtsas att de gillar mat de inte gillar.

Lax smakar äckligt har du rätt i och är dessutom en av världens giftigaste fiskar men det finns ju torsk som blir riktigt god när den är rätt tillagad och fiskad längst uppifrån norge,island.

Tillexempel räkbaguette är ju riktigt gott.
Tyvärr fuskar många cafeer och butiker och slänger i billig maskäten pressad skräpfisk och bara lägger i lite räkor + att räkor idag har massa plastpartiklar som stannar i kroppen.

Kanelbullar som är bakade på äkta smör är ju riktigt gott.

Men du kanske äter fuskkanelbullar som bara hör hemma i soptunnan.
De flesta butiker och cafeer i sverige är snåla och använder det billigaste bakeoff skräpet och/eller bakar med billigt giftmargarin istället för smör.
Då smakar de anus.

Ica maxibagerierna använder skitvetemjöl gjort med gmo bakterier (xylanas) och använder det vidriga finska valiosmöret istället för svenskt smör (de som använder smör).

Att vi har sämre fisk i sverige beror på att både invandrarna och svenskarna som äger alla lunchrestauranger inte har nån stolther i de dom lagar och har blivit snåla och använder billig asiatisk supergiftig pangasius och tilapia fisk odlad i toalettvatten och med antibiotika i alla fiskgrytor och fiskrätter.

Det finns sej fisk och torsk osv men de används sällan numera förutom i finrestauranger.

Långt och bra svar tack men jag orkar inte svara nu då det annars finns risk att jag svarar ett dåligt svar på ett bra svar.
Citera
2025-06-23, 00:30
Medlem
zombie-nations avatar
Har inte träffat många invandrare som gillar svensk mat. Finns vissa undantag, en gillade korv och en annan gillade smörgåstårta. Men av någon helt sjuk anledning gillar alla invandrare havreflarn. Annars äter de väl sin egen matkultur. Sedan kan vi iofs mötas vid kycklingpizzan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in