Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Jag tycker synd om invandrare som fortfarande måste låtsas saker. Det finns inte värre än att låtsas att en viss mat är god när man tycker att den inte är det. Nu gäller detta i princip all mat som inte kommer från mitt land men i.o.m vi befinner oss på en svensk sajt så får vi gnälla på svensk mat istället. Det är inte ens säkert hur "svensk" maten jag pratar om här är men hursomhelst:
Lax: smakar skit
Räkor: räkor som man kan köpa i Sverige är för det mesta skit förutom i extrema undantagsfall
Kanelbullar: skit smakar nog lite bättre
Fisk: varför finns inte fisk i Sverige förresten? Eller kallar ni det som finns på riktigt för "fisk"?
Ja, listan kan göras lång ändå finner många invandrare sig själva tvungna till och ljuga och påstå "nej men jag älskar lax".
Frågeställning: rubrik.
Finns ju invandrare som gillar många av de där sakerna men tillexempel afrikaner kommer aldrig gilla klassiska svenska rätter då de inte har lingon,sill och annat i dom länderna och en afrikan kommer aldrig(nästan aldrig) låtsas att de gillar mat de inte gillar.
Lax smakar äckligt har du rätt i och är dessutom en av världens giftigaste fiskar men det finns ju torsk som blir riktigt god när den är rätt tillagad och fiskad längst uppifrån norge,island.
Tillexempel räkbaguette är ju riktigt gott.
Tyvärr fuskar de flesta cafeer och butiker och bensinmackar och slänger i billig parasitmask pressad surimi skräpfisk och bara lägger i lite räkor i röran+ att räkor idag har massa plastpartiklar som stannar i kroppen.
Kanelbullar som är bakade på äkta smör är ju riktigt gott.
Men du kanske äter fuskkanelbullar som bara hör hemma i soptunnan.
De flesta butiker och cafeer i sverige är snåla och använder det billigaste bakeoff skräpet och/eller bakar med billigt giftmargarin istället för smör.
Då smakar de anus.
Ica maxibagerierna använder skitvetemjöl gjort med gmo bakterier (xylanas) och använder det vidriga finska valiosmöret istället för svenskt smör (de som använder smör).
Att vi har sämre fisk i sverige beror på att både invandrarna och svenskarna som äger alla lunchrestauranger inte har nån stolther i de dom lagar och har blivit snåla och använder billig asiatisk supergiftig pangasius och tilapia fisk odlad i toalettvatten och med antibiotika i alla fiskgrytor och fiskrätter.
Det finns sej fisk och torsk osv men de används sällan numera förutom i finrestauranger.