2025-06-23, 09:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
USA tar hem personal från MÖ och Trump har (som Israel tidigare) börjat prata om "regime change".
Har Trump sagt att USA kommer fortsätta använda militära medel tills dess att dom har en ny regim, eller vad menar du med detta?

Jag tolkar snarare "Mission accomplished" och Trumps avoga inställning till att bedriva krig som att dom försöker att inte blanda sig i detta något mer.
Citera
2025-06-23, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Har Trump sagt att USA kommer fortsätta använda militära medel tills dess att dom har en ny regim, eller vad menar du med detta?

Jag tolkar snarare "Mission accomplished" och Trumps avoga inställning till att bedriva krig som att dom försöker att inte blanda sig i detta något mer.

Jag tänker som jag skrev, ytterligare diskussion om detta riskerar at dra tråden OT så jag bryter där.

Förtydligande: Jag tänker alltså att priset kommer att dippa av anledning som jag redogjort för.
Citera
2025-06-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
USD har dock brakat, men i slowmotion. Om man mäter i guld har USD förlorat ungefär 99 procent av sitt värde sedan 1971.

Ja precis, men det gäller väl även SEK (samt typ alla andra fiatvalutor) trots att Sverige inte har en astronomisk statsskuld?
Citera
2025-06-23, 12:30
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bda7
Ja precis, men det gäller väl även SEK (samt typ alla andra fiatvalutor) trots att Sverige inte har en astronomisk statsskuld?
Fram tills 90-talskrisen devalverade riksbanken SEK jävligt ofta. Man printade helt enkelt en jävla massa pengar och sa att nu får du 10 kronor istället för 9 för en dollar.

Det är väl det alla räknar med kommer att hända med dollarn nu.
Citera
2025-06-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bda7

Ja, det gäller alla fiatvalutor i olika hög grad. Centralbankerna ser till att växelkursen mellan fiatvalutorna håller sig inom vissa ramar.

Därav bl.a. att jag utgår från att t.ex. SEK kommer att fortsätta falla parallellt med dollarn.

Det speciella med en så stor statsskuld, som jag förstår det, är att det inte längre finns någon väg ut förutom att centralbanken skapar ännu mer pengar genom att köpa den egna statens obligationer. Att t.ex. höja räntan dramatiskt som man gjorde på 1980-talet är inte en framkomlig väg när statens räntekostnader redan är så höga. Att göra en hederlig konkurs är knappast ett alternativ heller men skulle nog få liknande konsekvenser för dollarn om det skedde.

Min bedömning är att den nedåtgående spiralen kommer att accelerera i en sådan här situation och att bitcoinpriset kommer att gynnas av detta, åtminstone det nominella dito.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-06-23 kl. 13:33.
Citera
2025-06-23, 13:52
Medlem
hazenectars avatar
Vad tror vi om US open?
Citera
2025-06-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Vad tror vi om US open?

+ / - nån procent kanske? Inget dramatiskt..
Citera
2025-06-23, 16:06
Medlem
Jävla tjat och spekulation om framtiden för fiat i en trading-tråd för BTC.
Citera
2025-06-23, 16:39
Avslutad
Green minerals norge skapar bitcoin plan

https://newsweb.oslobors.no/message/649806

Om jag förstår det rätt avsätter de 1,2 miljarder USD till bitcoin
Citera
2025-06-23, 18:45
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Green minerals norge skapar bitcoin plan

https://newsweb.oslobors.no/message/649806

Om jag förstår det rätt avsätter de 1,2 miljarder USD till bitcoin
De annonserade detta i morse och sedan dess har aktien stigit 270 %. Snacka om att lyckas skapa hype. 🙂
Citera
2025-06-23, 19:21
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Redan 98. Kanske 92 imorgon. Msn skulle ha sålt
Support på 98 youknow
Citera
2025-06-23, 19:38
Medlem
Leastons avatar
Attacken av Iran på amerikanska baser nyss i Qatar anses vara av digniteten "de-escalatory". Det var en koordinerad attack tillsammans med Qatar och USA sägs ha varit varnade, så dom kunnat tömma siten.

Om detta stämmer, så kan vi ha sett toppen på denna konflikt och marknaderna kan således slappna av.
Senast redigerad av Leaston 2025-06-23 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in