2025-06-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Var inte chrippa en dålig pappa?
Är han en bra pappa nu enligt er?
Han har många brister, men han är varken världens sämsta eller bästa pappa. Menar du att det bara finns bra eller dåliga pappor – inget däremellan?
Citera
2025-06-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Nej han förlorade den inte han gav den till Julia det är en jäkligt stor skillnad på det.

Vill du märka ord så visst.

Han tvingades ge Julia enskild vårdnad annars hade risken varit väldigt stor att de blivit fråntagna vårdnaden i en dom.
Citera
2025-06-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Du får säga vad du vill privat i ditt hem så det sjuka är att någon spelade in och gav det till någon och inte vad hon sagt.

Nej det sjuka är hur hon uttrycker sej. Moraliskt förkastligt i minsta grad.

Varför drog du ens upp Linneas sjuka fantasier med kniv?
Citera
2025-06-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Men då hade han väl inte ens skrivit över vårdnaden till Julia?
Men man vill väl för tusan gå på en förhandling när det gäller ens egna barn som kan bli omhändertagen.

Världens bästa pappa skriver över enskild vårdnad på mamma och träffar ungen 2 av 14 dagar för det är kul nog...

Jag känner många väldigt bra pappor. Att Christopher tittulerar sej som världens bästa pappa är ett stort hån emot alla dessa.

Christopher är nog inte världens sämsta. Men han är utan tvekan 10 % av de sämsta. Han älskar sitt barn. Men han är helt oförmögen att se hennes behov och bästa. Hon är som ett gosedjur för honom. Han tror det handlar om vad han känner, inte vad han gör.
Citera
2025-06-23, 17:46
Medlem
Satine-Salas avatar
Citat:
Och trots ensam vårdnad så träffar fortfarande chrippa dottern, så hur gjorde ensam vårdnad egentligen för skillnad förutom att komma undan LVU?

Jag tycker inte Julia har varit en bättre mamma än chrippa.
Julia kan dock välja att skaffa jobb, stabilt boende och ta tag i sitt liv för sin dotter. Jag hoppas hon gör det, men senaste årets val ifrån henne har gjort mig tveksam på det.

Bara för att man förlorar vårdnaden så betyder det inte att man förlorar umgängesrätten. Normalt brukar det vara varannan vecka. Det ligger högre ansvar på den som har vårdnaden att inte skicka barnet till en person som tex är påverkad eller andra saker som gör det olämpligt att ha barn.

Julia har gjort många förändringar sedan LVU förhandlingarna, hon har en fast bostad. Barnet går i förskolan och hon själv är sjukskriven för närvarande. Förhoppningsvis så blir Julia bättre i sitt mående så hon kan börja jobba och visa sitt barn hur ännu mer stabil tillvaro ser ut.

Är Julia felfri, knappast men hon verkar ha försökt och försöker ordna en tillvaro för sig och sin dotter. F.ö är ingen felfri.

Chrippa är knappt lämplig att ta hand om sig själv, än mindre ett barn i längre stunder. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Jag hoppas innerligt att den mannen hittar tillbaka till någon typ av "normalt liv". Vad tusan var det för fel att bara ha ett vanligt kneg och sticka till gymmet efter det och en semester på sommaren?..
Citera
2025-06-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Medan temu sekten går igen baronens och anjos gamla videor och kallar det i högsta grad relevant medan i Kräftans fall så är det gammal skåpmat och skall icke diskuteras mer för är preskriberat 🤣🤣🤣🤣. Försök förklara bort detta

Goldentie tar upp saker Jocke 2012 men Christopher 2024 så gråter man 😆😆😆
Citera
2025-06-23, 17:53
Medlem
Citat:
Nu hittar du på.
Jag ifrågasätter 400Bens källa, som enligt användaren själv är "mitt bevis är att det skrev i en flashbacktråd"
Jag har aldrig ifrågasatt det som står i dokumenten och domen.

Mitt bevis är Banal som länkar dom samtidigt. Jag har ingen anledning misstro den användaren. Speciellt när ingen ifrågasätter det sedan heller.

Ta din medicin varje morgon för allas skull.
Senast redigerad av 400Ben 2025-06-23 kl. 17:59.
Citera
2025-06-23, 18:13
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Han har många brister, men han är varken världens sämsta eller bästa pappa. Menar du att det bara finns bra eller dåliga pappor – inget däremellan?
Citat:
Ursprungligen postat av Satine-Sala
Bara för att man förlorar vårdnaden så betyder det inte att man förlorar umgängesrätten. Normalt brukar det vara varannan vecka. Det ligger högre ansvar på den som har vårdnaden att inte skicka barnet till en person som tex är påverkad eller andra saker som gör det olämpligt att ha barn.

Julia har gjort många förändringar sedan LVU förhandlingarna, hon har en fast bostad. Barnet går i förskolan och hon själv är sjukskriven för närvarande. Förhoppningsvis så blir Julia bättre i sitt mående så hon kan börja jobba och visa sitt barn hur ännu mer stabil tillvaro ser ut.

Är Julia felfri, knappast men hon verkar ha försökt och försöker ordna en tillvaro för sig och sin dotter. F.ö är ingen felfri.

Chrippa är knappt lämplig att ta hand om sig själv, än mindre ett barn i längre stunder. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Jag hoppas innerligt att den mannen hittar tillbaka till någon typ av "normalt liv". Vad tusan var det för fel att bara ha ett vanligt kneg och sticka till gymmet efter det och en semester på sommaren?..
Det ni verkar ha missat är att många användare i denna tråd har skrikit att barnet måste räddas, hon måste tas ifrån chrippa, dem jublade över ett LVU som skulle ta barnet ifrån chrippa.
När Chrippa skrev över vårdnaden till Julia, så vart allt plötsligt bra, då är Chrippa och Linnea inte längre någon fara för barnet, då behöver barnet plötsligt inte länge skyddas ifrån chrippa.
T.o.m Jocke var ju ut på instagram och skrek hur barnet måste räddas ifrån chrippa.
Det skapade en # tagg i syfte att rädda barnet.
Och nu verkar alla dessa människor tysta och nöjda efter att chrippa skrev över vårdnaden.

Det gör ju att man kraftigt ifrågasätter den oro dem gapade om tidigare.
Att hur dem skrek att barnet måste räddas till varje pris bara var en lögn. Eftersom nu måste inte barnet räddas längre, även fast allt är precis som tidigare.

Jag är positiv till att barnet får ha en relation med båda föräldrarna, och jag hoppas soc har koll så det är en säker och bra miljö för barnet.
Citera
2025-06-23, 18:22
Medlem
Citat:
Det ni verkar ha missat är att många användare i denna tråd har skrikit att barnet måste räddas, hon måste tas ifrån chrippa, dem jublade över ett LVU som skulle ta barnet ifrån chrippa.
När Chrippa skrev över vårdnaden till Julia, så vart allt plötsligt bra, då är Chrippa och Linnea inte längre någon fara för barnet, då behöver barnet plötsligt inte länge skyddas ifrån chrippa.
T.o.m Jocke var ju ut på instagram och skrek hur barnet måste räddas ifrån chrippa.
Det skapade en # tagg i syfte att rädda barnet.
Och nu verkar alla dessa människor tysta och nöjda efter att chrippa skrev över vårdnaden.

Att hur dem skrek att barnet måste räddas till varje pris bara var en lögn. Eftersom nu måste inte barnet räddas längre, även fast allt är precis som tidigare.

Jag är positiv till att barnet får ha en relation med båda föräldrarna, och jag hoppas soc har koll så det är en säker och bra miljö för barnet.

Vad menar du med att "allt är precis som tidigare"?

Du får det att låta som en sanning. Så upp med bevis!
Citera
2025-06-23, 18:22
Medlem
Satine-Salas avatar
Citat:

Att barnet inte hade det bra tidigare är det nog ingen som ifrågasätter. Jag tänker att folk är tysta för att det verkar som barnet har det bättre idag och har numera förskola osv. Det finns fler personer som ser in i barnets liv och därmed kan "larma" ifall barnet verkar fara illa eller må dåligt. Kanske finns även soc kvar på ett hörn och ger föräldrautbildning som en förstärkning i föräldrarollen.

Soc kan ha koll på en del, tex be umgängsförälder lämna tester inför ett umgänge. Är det idiotsäkert, nej men det är åtminstone en liten kontroll.
Citera
2025-06-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satine-Sala
Att barnet inte hade det bra tidigare är det nog ingen som ifrågasätter. Jag tänker att folk är tysta för att det verkar som barnet har det bättre idag och har numera förskola osv. Det finns fler personer som ser in i barnets liv och därmed kan "larma" ifall barnet verkar fara illa eller må dåligt. Kanske finns även soc kvar på ett hörn och ger föräldrautbildning som en förstärkning i föräldrarollen.

Soc kan ha koll på en del, tex be umgängsförälder lämna tester inför ett umgänge. Är det idiotsäkert, nej men det är åtminstone en liten kontroll.

Barnet har det mycket bättre idag sedan Julia gick enskild vårdnad ja.
Citera
2025-06-23, 18:25
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vad menar du med att "allt är precis som tidigare"?

Du får det att låta som en sanning. Så upp med bevis!
Bevis. Chrippas egna instagram.

Vad såg du i höstas som gjorde att du ansåg att barnet behövde räddas, som du inte ser nu?

Du verkar ju tro att chrippa fortfarande håller på med droger, chrippa är fortfarande misstänkt för brott och riskerar fängelse.
Så ja, vad har enligt dig förändrats som gjorde chrippa farlig för barnet då, men ofarlig för barnet nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in