2025-06-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Medan temu sekten går igen baronens och anjos gamla videor och kallar det i högsta grad relevant medan i Kräftans fall så är det gammal skåpmat och skall icke diskuteras mer för är preskriberat 🤣🤣🤣🤣. Försök förklara bort detta

Det är faktiskt ganska komiskt att personen sitter och hejar på temu sekten som drar upp en massa gammalt men det är andra regler när det gäller C & L.

Vad tror vi om fredag? kommer det begäras mer tid eller är det dags att väcka åtal?
Jag tror att det kommer skjutas upp 1 månad till sen är det nog dags.
Citera
2025-06-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Källa på det tack!

Läs domen i FR.
Citera
2025-06-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Läs domen i FR.
Det står ingenting i domen om att han skulle förlora vårdnaden annars vilket du påstod.

Du verkar vara väldigt snabb med att skapa sanningar som inte finns.

I mitt tycke en aning obegåvat.

Tur att man inte är en soctant nära dig.
Citera
2025-06-23, 15:31
Medlem
Såg en Tiktoklive med henne för ett par veckor sedan...såg inte ut att ha steppat upp.Ny kille,ny separation mm och allt skall tas på TT 😱
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Bra mycket bättre än kräftan.
Dessutom har Julia ordnat upp en hel del, nu har hon egen bostad där hon bor med flickan, hon exponerar inte dottern på sociala medier kan komma upp någon bild ibland men väldigt sällan.
Jag tror att detta med LVU fick henne att steppa upp.
Citera
2025-06-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Såg en Tiktoklive med henne för ett par veckor sedan...såg inte ut att ha steppat upp.Ny kille,ny separation mm och allt skall tas på TT 😱

Jag vet hon blev kär det var inte som hon tänkt sig men det betyder inte att hon är en dålig mamma, hon förtjänar en kille som inte gör henne illa.
Men hon har ju inte flickan med sig under live längre och lägger sällan upp bilder på henne.
Citera
2025-06-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Tycker du verkligen det?
Julia och Chrippa bråkade framför dottern när de var tillsammans.
Barnet fick bevittna våld när Julia var tillsammans med sitt ex (han som åkte i fängelse för misshandel)
Enligt Julia ska dottern ha sagt att Linnea slår henne, Julia gjorde ingen polisanmälan, och Julia fortsatte skicka dottern till chrippa
Julia lätt även spela in ett fejkat förhör hemma där dottern pratar om våldet och skicka till Anjo, fortfarande ingen polisanmälan (Jocke gjorde tillslut en polisanmälan)
Julias senaste ex i Motala har också en våldsam historia
Soc säger att både chrippa och Julia har samarbetssvårigheter som påverkar dottern negativt
Julia flyttar runt och bor hemma hos olika människor, tycker du det är ett stabilt liv för ett barn att bo på olika människors sofforna stup i kvarten?

Och trots ensam vårdnad så träffar fortfarande chrippa dottern, så hur gjorde ensam vårdnad egentligen för skillnad förutom att komma undan LVU?

Jag tycker inte Julia har varit en bättre mamma än chrippa.
Julia kan dock välja att skaffa jobb, stabilt boende och ta tag i sitt liv för sin dotter. Jag hoppas hon gör det, men senaste årets val ifrån henne har gjort mig tveksam på det.
Ska han inte träffa dottern för han inte har vårdnaden?
Citera
2025-06-23, 16:06
Medlem
Citat:
Men då hade han väl inte ens skrivit över vårdnaden till Julia?
Men man vill väl för tusan gå på en förhandling när det gäller ens egna barn som kan bli omhändertagen.
Nej varför då. Om du gör bedömningen att det är bättre för den andra att du inte är där så går du inte dit. LVU handlade om samarbetssvårigheter han skrev över vårdnaden och då fanns inte det kvar.
Citera
2025-06-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ja det får man men på så sätt förstår man hur illa dom vill andra människor.
Nej inte andra bara dom om gjort dom illa.
Citera
2025-06-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Nej inte andra bara dom om gjort dom illa.

På vilket sätt har skuldrådgivaren gjort Linnea illa?
Så du tycker att det är rimligt att man vill brytar armar & ben på en människa så dom nästan dör samt sätta en pistol i någons mun?
Citera
2025-06-23, 16:13
Medlem
Citat:
Nej varför då. Om du gör bedömningen att det är bättre för den andra att du inte är där så går du inte dit. LVU handlade om samarbetssvårigheter han skrev över vårdnaden och då fanns inte det kvar.

Wow jag skulle aldrig tänka så om det gällde mitt barn, men jag skulle heller inte fly från landet och lämna mitt barn.
Citera
2025-06-23, 17:04
Medlem
Citat:

Hahah. Sjukaste.
Farsan avsäger sig vårdnaden av sitt barn. För annars så skulle hon bli LvU.
Förstår du hur sjukt det är ? Förstår du hur dålig man är som farsa då ?
Avsäger såg vårdnad av sitt egna barn. Då har man tappat det som farsa.
Då kan du skryta med dina lyxiga hotell, hyrda boende osv.
Men med dom pengarna. Har han inte lyckas skaffa sig ett stabilt boende.
En stabil vardag för sin dotter.
Pinsamt att du försvarar det.

Undra varför Nea inte är med barn ännu. Är det för hon i smyg tar saker som motverkar detta ?
Citera
2025-06-23, 17:05
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Ska han inte träffa dottern för han inte har vårdnaden?
Var inte chrippa en dålig pappa?
Är han en bra pappa nu enligt er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in