Citat:
Ursprungligen postat av
Karlhakansson
Han har många brister, men han är varken världens sämsta eller bästa pappa. Menar du att det bara finns bra eller dåliga pappor – inget däremellan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Satine-Sala
Bara för att man förlorar vårdnaden så betyder det inte att man förlorar umgängesrätten. Normalt brukar det vara varannan vecka. Det ligger högre ansvar på den som har vårdnaden att inte skicka barnet till en person som tex är påverkad eller andra saker som gör det olämpligt att ha barn.
Julia har gjort många förändringar sedan LVU förhandlingarna, hon har en fast bostad. Barnet går i förskolan och hon själv är sjukskriven för närvarande. Förhoppningsvis så blir Julia bättre i sitt mående så hon kan börja jobba och visa sitt barn hur ännu mer stabil tillvaro ser ut.
Är Julia felfri, knappast men hon verkar ha försökt och försöker ordna en tillvaro för sig och sin dotter. F.ö är ingen felfri.
Chrippa är knappt lämplig att ta hand om sig själv, än mindre ett barn i längre stunder. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Jag hoppas innerligt att den mannen hittar tillbaka till någon typ av "normalt liv". Vad tusan var det för fel att bara ha ett vanligt kneg och sticka till gymmet efter det och en semester på sommaren?..
Det ni verkar ha missat är att många användare i denna tråd har skrikit att barnet måste räddas, hon måste tas ifrån chrippa, dem jublade över ett LVU som skulle ta barnet ifrån chrippa.
När Chrippa skrev över vårdnaden till Julia, så vart allt plötsligt bra, då är Chrippa och Linnea inte längre någon fara för barnet, då behöver barnet plötsligt inte länge skyddas ifrån chrippa.
T.o.m Jocke var ju ut på instagram och skrek hur barnet måste räddas ifrån chrippa.
Det skapade en # tagg i syfte att rädda barnet.
Och nu verkar alla dessa människor tysta och nöjda efter att chrippa skrev över vårdnaden.
Det gör ju att man kraftigt ifrågasätter den oro dem gapade om tidigare.
Att hur dem skrek att barnet måste räddas till varje pris bara var en lögn. Eftersom nu måste inte barnet räddas längre, även fast allt är precis som tidigare.
Jag är positiv till att barnet får ha en relation med båda föräldrarna, och jag hoppas soc har koll så det är en säker och bra miljö för barnet.