2025-06-23, 13:43
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
400ben har ju också läst förvaltningsrättens dom det vet jag.
Jag tror på honom dels för att han har lagt upp saker i tråden som stämmer, vissa saker visas privat som inte behövs läggas i tråden.
Man har ingen skyldighet att visa eller berätta varifrån infon kommer.
400Ben har själv sagt att han inte läst domar och privata papper som folk begärt ut.
Citera
2025-06-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Om han inte hade vårdnaden så hade han inget på förhandlingen att göra, han är då en utomstående och inte part.

Men då hade han väl inte ens skrivit över vårdnaden till Julia?
Men man vill väl för tusan gå på en förhandling när det gäller ens egna barn som kan bli omhändertagen.
Citera
2025-06-23, 14:02
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Men du är ju rätt selektiv beroende av vilken användare det gäller.
Påstår "fel" användare något ska det bevisas.
När "rätt" användare ifrågasätts av "fel" användare ska "fel" användare bevisa hur "rätt" användare kan ifrågasättas.
Kommer "extremt rätt" användare med uppenbara påhitt är det sanning och ska icke ifrågasättas.

Fel=kritiserar Chrippa handlingar.
Rätt=håller på Chrippa.
Nu överdriver du.

Anledning att jag ifrågasätter 400Ben är för att användaren påstår att h*n vet vad som står i dokumentet h*n aldrig läst.

Skillnaden är snarare att vad du kallar "rätt" användare sällan kommer med sjuka och grova anklagelser, så som endel "fel" användare gör.
"Rätt" användare är också bättre på att uttrycka att det användaren skriver är användarens åsikt, medans "fel" användare skriver som om det vore en sanning, och därför kan man be "fel" användare bevisa sin sanning.

"Rätt" användare - kolla vad kul chrippa har med sin dotter. Kolla vad mysigt de hade på midsommar. Jag tycker chrippa är en bra pappa. Jag tror han kommer frias i domstol. = Användarens åsikt, man kan ha en annan åsikt, men blir konstigt att be någon bevisa sin åsikt
"Fel" användare - Chrippa missbrukar idag, det är sant. Någon i Chrippas familj är en pedofil, det är sant. Linnea är med i en sekt, det är sant. = Påstår saker som sanning och borde då även bevisa sina påståenden

Sedan att "rätt" användare ifrågasätter "fel" användare som sprider saker utan fakta eller bevis har jag inte problem med.
Om "rätt" användare säger att tex ekobrottet är nedlagt och han är fri kommer jag be "rätt" användare bevisa det också.
Eftersom jag, till skillnad från er, inte tar det folk säger som sanning baserat på vem informationen kom ifrån.
Citera
2025-06-23, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Du får säga vad du vill privat i ditt hem så det sjuka är att någon spelade in och gav det till någon och inte vad hon sagt.

Ja det får man men på så sätt förstår man hur illa dom vill andra människor.
Citera
2025-06-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
400Ben har själv sagt att han inte läst domar och privata papper som folk begärt ut.

Ja men detta är jag ganska säker på att han har läst av olika anledningar.
Citera
2025-06-23, 14:06
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Demios ifrågasätter frågan om droger vi förklarar vad som har sagts och vad man kommit fram till.
Vilka rättsaker ska avslutas?
Har vi inte rätt att diskutera vad vi vill?
Detta är ett forum som man får skriva i när man vill du har inte med den saken att göra när folk skriver.
Vart ser du att jag ifrågasätter drogerna?
Till skillnad från andra användare har jag läst domen, sett det positiva testresultat och läst det gällande LVU.
Så min källa är äkta, om man inte tror polisen och socialen ljuger.
Citera
2025-06-23, 14:15
Medlem
Citat:
Vart ser du att jag ifrågasätter drogerna?
Till skillnad från andra användare har jag läst domen, sett det positiva testresultat och läst det gällande LVU.
Så min källa är äkta, om man inte tror polisen och socialen ljuger.

Du skriver ju att du ifrågasätter vår fakta nu fick du fakta från flera håll.
Det är många som läst domen.
Jag tror absolut inte soc eller polisen ljuger.
Citera
2025-06-23, 14:21
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Hur man nu kan välja bort sitt barn?
Och sen att inte ens dyka upp på en förhandling utan dra iväg istället det säger ganska mycket.
Väldigt bra att Julia fick ensam vårdnad.
Tycker du verkligen det?
Julia och Chrippa bråkade framför dottern när de var tillsammans.
Barnet fick bevittna våld när Julia var tillsammans med sitt ex (han som åkte i fängelse för misshandel)
Enligt Julia ska dottern ha sagt att Linnea slår henne, Julia gjorde ingen polisanmälan, och Julia fortsatte skicka dottern till chrippa
Julia lätt även spela in ett fejkat förhör hemma där dottern pratar om våldet och skicka till Anjo, fortfarande ingen polisanmälan (Jocke gjorde tillslut en polisanmälan)
Julias senaste ex i Motala har också en våldsam historia
Soc säger att både chrippa och Julia har samarbetssvårigheter som påverkar dottern negativt
Julia flyttar runt och bor hemma hos olika människor, tycker du det är ett stabilt liv för ett barn att bo på olika människors sofforna stup i kvarten?

Och trots ensam vårdnad så träffar fortfarande chrippa dottern, så hur gjorde ensam vårdnad egentligen för skillnad förutom att komma undan LVU?

Jag tycker inte Julia har varit en bättre mamma än chrippa.
Julia kan dock välja att skaffa jobb, stabilt boende och ta tag i sitt liv för sin dotter. Jag hoppas hon gör det, men senaste årets val ifrån henne har gjort mig tveksam på det.
Citera
2025-06-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nyhetsvärde i Chrippa har falnat för länge sedan, men för att hålla tråden vid liv så skrollar man tillbaka till olika delar av 2024, 2023 och längre bak. Är inte det patetiskt?
Chrippa och Linnea har det bra, flickan har det bra, bara Sekten och Jockes krigare på flashback mår dåligt. Det måste finnas något mer intressant att diskutera
Och Ja, ändå skriver jag här. Varför gör jag det? För att knallhattarna inte bara diskuterar gamla händelser utan kryddar dom med lögner, och skapar trådsanningar. Det liknar väldigt mycket det Anjo och Rask gör på Youtube och Jockes storys på IG, upprepningar på upprepningar på upprepningar, som får deras följare, som inte har förmågan att tänka själv, att slutligen tro på det.
Vad skall ni göra när rättsakerna är avslutade? Har ni något liv att återgå till?
Jag har semester, drar till Norge idag för några dagar i stugan, men blir inte förvånad om en "speciell grupp" användare kastar sig över detta under dagen
Medan temu sekten går igen baronens och anjos gamla videor och kallar det i högsta grad relevant medan i Kräftans fall så är det gammal skåpmat och skall icke diskuteras mer för är preskriberat 🤣🤣🤣🤣. Försök förklara bort detta
Citera
2025-06-23, 14:24
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Du skriver ju att du ifrågasätter vår fakta nu fick du fakta från flera håll.
Det är många som läst domen.
Jag tror absolut inte soc eller polisen ljuger.
Nu hittar du på.
Jag ifrågasätter 400Bens källa, som enligt användaren själv är "mitt bevis är att det skrev i en flashbacktråd"
Jag har aldrig ifrågasatt det som står i dokumenten och domen.
Citera
2025-06-23, 14:25
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Medan temu sekten går igen baronens och anjos gamla videor och kallar det i högsta grad relevant medan i Kräftans fall så är det gammal skåpmat och skall icke diskuteras mer för är preskriberat 🤣🤣🤣🤣. Försök förklara bort detta
Kan inte olika människor har olika åsikter?
Eller måste goldentie och skilleras tycks likadant?
Citera
2025-06-23, 14:39
Medlem
Citat:
Tycker du verkligen det?
Julia och Chrippa bråkade framför dottern när de var tillsammans.
Barnet fick bevittna våld när Julia var tillsammans med sitt ex (han som åkte i fängelse för misshandel)
Enligt Julia ska dottern ha sagt att Linnea slår henne, Julia gjorde ingen polisanmälan, och Julia fortsatte skicka dottern till chrippa
Julia lätt även spela in ett fejkat förhör hemma där dottern pratar om våldet och skicka till Anjo, fortfarande ingen polisanmälan (Jocke gjorde tillslut en polisanmälan)
Julias senaste ex i Motala har också en våldsam historia
Soc säger att både chrippa och Julia har samarbetssvårigheter som påverkar dottern negativt
Julia flyttar runt och bor hemma hos olika människor, tycker du det är ett stabilt liv för ett barn att bo på olika människors sofforna stup i kvarten?

Och trots ensam vårdnad så träffar fortfarande chrippa dottern, så hur gjorde ensam vårdnad egentligen för skillnad förutom att komma undan LVU?

Jag tycker inte Julia har varit en bättre mamma än chrippa.
Julia kan dock välja att skaffa jobb, stabilt boende och ta tag i sitt liv för sin dotter. Jag hoppas hon gör det, men senaste årets val ifrån henne har gjort mig tveksam på det.

Bra mycket bättre än kräftan.
Dessutom har Julia ordnat upp en hel del, nu har hon egen bostad där hon bor med flickan, hon exponerar inte dottern på sociala medier kan komma upp någon bild ibland men väldigt sällan.
Jag tror att detta med LVU fick henne att steppa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in