2025-06-21, 12:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Är du tappad? Synd. Jag talade om vaginal våldtäkt, då anal våldtäkt kan innefatta fysisk smärta i högre grad. Vaginan är gjord för att få penis i sig. Men det känner du säkert till?

Oj vilken överraskning, en man som inte har en aning om kvinnlig anatomi och som talar om för kvinnor att det inte gör ont att bli våldtagen eller att de kan bli rejält skadade i underlivet av våldtäkt.

Citat:
Licens?

Legitimation heter det ditt obildade klappträ. Själv skiljer jag på privatliv och arbete, och sköter mitt värv klanderfritt enligt regler och riktlinjer. Är du en sån där cancel-kulturare som hatar yttrandefrihet? Jag är väldigt förvånad.

Nej det gör du inte. Hela den här personan som du byggt upp på nätet hör till din personlighetsstörning.

Citat:
Åsikten att våldtäkt är överhypad har inget med mitt yrke att göra. Den åsikten fick jag i samband med våldtäktsvågen efter migrankrisen 2015. Unga kvinnor var helt obekymrade och fortsätter att rösta för mer. Så våldtäkter är uppenbarligen ingen big deal. Dessutom kan tilläggas att definitionen av våldtäkt innebär at de flesta "våldtäkter" helt saknar våldsinslag. Många kvinnor fantiserar om våldtäkt och tänder på kriminella också. Så ja, det är som regel värre att få en rejäl smäll på käften.

Det här är så sjukligt att det knappt går att bemöta.

Kvinnor som fantiserar om våldtäkt, vill de bli våldtagna i verkliga livet av random män?

Kvinnor och män som röstar vänster, vill de bli våldtagna?

Kvinnor som skriver till tex Breivik, vill de bli våldtagna?

Med tanke på att du lider av narcissistisk personlighetsstörning och att senare forskning visat att kluster b typer oftast slutar utvecklas emotionellt i 8 års åldern så är jag egentligen inte förvånad över ditt sätt att tänka och förmåga att dra slutsatser.
Citera
2025-06-21, 12:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Är du tappad? Synd. Jag talade om vaginal våldtäkt, då anal våldtäkt kan innefatta fysisk smärta i högre grad. Vaginan är gjord för att få penis i sig. Men det känner du säkert till?

Jag försökte komma på ett exempel som gick att applicera på dig som manligt våldtäktsoffer och se om du verkligen väljer det före en smäll på käften.

Jag tycker du totalt missar hela kränkningsdimensionen i en våldtäkt när du påstår att en smäll på käften skulle vara värre. Jag testar ett nytt exempel:

Jag har förstått att du är en äldre herre och därför helt säkert inte lika stark och kapabel som du kanske en gång var.

Låt oss säga att en 25årig stor och stark bög övermannade dig, drog ner byxorna på dig och tog tag i och började smeka din kuk samtidigt som han satt grensle över dig och runkade, för att sedan spruta över din hjälplösa lilla gubbkropp. Väljer du det scenariot över en smäll på käften?
Citera
2025-06-21, 12:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
JO! det finns....vilket alltså div. forskare är överens om.
så kan du vänligen sluta hävda något som du inte har en susning kring?
alternativt...sända över en forskningsstudie som bevisar att just arten människa är i avsaknad av denna överlevnadsinstinkt som är så pass vanligt hos övriga däggdjur, som människan typ delar över 90% av sitt genom med.....

Och vem har pratat något om hagamannens offer?

Vidare, vem har sagt något att enkom upplevelsen av dödshot, faktiskt eller inte, skulle rendera frysningsreaktion?
och vem kan avgöra hur ett offer upplever sin situation just där och då?
Ska du verkligen sitta och berätta för en nyss våldtagen människa att hen inte hade något rätt att känna sig, sitt liv, sin integritet etc etc hotad till grunden?

Faktan är att du har studier som visar på att en stor del av våldtäktoffer har upplevt frysreaktion.
Det bör man självklart ta fasta på och sluta att tala om för dessa människor att de ljuger.

Nej, de har inte fått någon frysreaktion och jag har noga förklarat varför. Studien som hänvisas till beskriver ett antal personers upplevelse och jag har inga skäl på att tvivla på dessa. Men de visar inte att de drabbats av någon ofrivillig reaktion som gör att de blir paralyserade och fryser till is.

Ja, människan delar biologiska reaktioner med övriga djur och dessa instinkter innebär att de vid hot flyr eller kämpar emot, de fryser inte direkt till is så att de blir lättare att jaga för tigern. Detta är vad övriga vetenskapliga studier som hänvisats till i tråden säger, vilket du verkar ha svårt att ta åt dig.
Citera
2025-06-21, 13:15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok, så du menar att vissa våldtäktsoffer som reagerar med passivitet och "frysning" iallafall initialt, låter sig våldtas?

Du och jag har ju ingen som helst aning om varför olika människor reagerar som de gör. Sen det här med att du hela tiden sitter och säger att du inte är ute efter att tala om för människor hur de borde reagera i en hotfull situation - det är ju just det du gör, om och om igen.

Har du pratat med människor utsatta för sexuellt våld eller jobbat med människor utsatta för sexuellt våld någon gång?

Men då får vi ta detta en gång till. Det är inte jag som påstår att våldtagna beter sig på ett visst sätt. Det är de som påstår att de drabbats av en biologisk instinktiv reaktion de inte kan göra något åt som påstår något generellt och något de inte har belägg för. Jag påstår inte att jag vet om alla psykologiska faktorer och individuella skillnader på reaktioner. Det är de bakom teorin som påstår detta. Jag säger bara att det inte finns belägg för teorin och att den är så långsökt stt inget talar för att den stämmer, därför att den inte stämmer överens med vad vi vet om frustrationen hos djur, med främsta exemplet pungråttan.

Citat:
Ja ok, du tror helt enkelt inte på män och kvinnor som säger att de "frös" vid sexuellt våld.

Jag läste faktiskt på lite häromdagen om detta (på engelskspråkiga sidor) och många forskare verkar överens om att "frysreaktionen" existerar vid sexuellt våld. Speciellt om offret varit utsatt för sexuellt våld tidigare.

Jag tror absolut på att de säger sig ha blivit passiva och upplevt vanmakt. Men det betyder inte att de drabbats av ”frysreaktionen”. Lika lite som det är vettigt att förutsätta att om vi har ett antal människor som upplever huvudvärk och drar slutsatsen att de då måste drabbats av en hjärntumör.

Vissa forskare har postulerat en sådan teori, ja, men den är spekulativ och saknar belägg.

Det är därmed inte uteslutet att någon som är utsatt för en extrem situation med våldtäkt inblandat skulle kunna drabbas av ett sådant katatoniskt tillstånd som på något sätt är kopplat till tonisk immobilitet och fright-flight response. Ja, tidigare traumatiska upplevelser skulle kunna spela in.

Men det är en annan sak än att det är något slags standardreaktion vid sexuellt våld.
Citera
2025-06-21, 13:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag försökte komma på ett exempel som gick att applicera på dig som manligt våldtäktsoffer och se om du verkligen väljer det före en smäll på käften.

Jag tycker du totalt missar hela kränkningsdimensionen i en våldtäkt när du påstår att en smäll på käften skulle vara värre. Jag testar ett nytt exempel:

Jag har förstått att du är en äldre herre och därför helt säkert inte lika stark och kapabel som du kanske en gång var.

Låt oss säga att en 25årig stor och stark bög övermannade dig, drog ner byxorna på dig och tog tag i och började smeka din kuk samtidigt som han satt grensle över dig och runkade, för att sedan spruta över din hjälplösa lilla gubbkropp. Väljer du det scenariot över en smäll på käften?

Åja, riktigt så gammal och skröplig är jag inte. Det du beskriver är en homosexuell handling, och det är där kränkningen ligger. Skulle det däremot innefatta en kvinnlig brottare exempelvis, så skulle jag inte ha ansett det vara värre än en rejäl smäll på käften. Vad som är kränkande eller inte är ganska subjektivt. Unga kvinnor verkar som sagt inte vara särskilt bekymrade över våldtäkter.
Citera
2025-06-21, 13:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Med tanke på att du lider av narcissistisk personlighetsstörning och att senare forskning visat att kluster b typer oftast slutar utvecklas emotionellt i 8 års åldern så är jag egentligen inte förvånad över ditt sätt att tänka och förmåga att dra slutsatser.

Att du som totalt obildad tror du kan ställa diagnoser på distans på Flashback Forum, säger en hel del om dig. Håll dig till ämnet och lägg ner ad hominem och halmdockor.
Citera
2025-06-21, 13:43
Medlem
Citat:
Oj vilken överraskning, en man som inte har en aning om kvinnlig anatomi och som talar om för kvinnor att det inte gör ont att bli våldtagen eller att de kan bli rejält skadade i underlivet av våldtäkt.

Du talar ständigt om för män hur det är att vara män så du ska bara hålla käften.

Citat:
Nej det gör du inte. Hela den här personan som du byggt upp på nätet hör till din personlighetsstörning.

Det här är så sjukligt att det knappt går att bemöta.

Kvinnor som fantiserar om våldtäkt, vill de bli våldtagna i verkliga livet av random män?

Och vem i helvete är du att ställa diagnoser över nätet? Det är otroligt pinsamt hur du håller på.
Citera
2025-06-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
(.........)
Men en ”frysreaktion” som innebär att du utan egen vilja låter bli att både fly, sätta dig till motvärn eller ens protestera och säga ifrån, på vilket sätt skulle det vara något som minskar risken för att råka ut för våld?

Jag tror att hjärnan hos män och kvinnor som får frysreaktioner inför att vara utsatta för våldtäkt har kalkylerat fram att det säkraste är att vara så passiv som möjligt eftersom en våldtäkt kan vara scenariet innan mordet.

För att behöva fly, sätta sig i motvärn, eller säga ifrån en inledd våldtäkt så har ju redan våldtäkten inletts, annars hade det inte funnits behov av att fly, sätta sig i motvärn eller säga ifrån.

Offer i en inledd våldtäkt som inte säger något alls eller inte ens visar något alls på kroppsspråket låter märkligt, men om det hänt kan det väl innebära att den vet att den inte kommer undan fysiskt om den säger något och att det är bättre att spela som att det vore vanligt sex, för annars är det ju en verbalt bekräftad våldtäkt mellan dom båda och det gör nog händelsen värre för offret.

Kanske kalkylerar den som har frysreaktion att gärningspersonen kommer använda mer våld ju mer avvisad den blivit av offret, gärningspersonen duger inte åt offret och känner sig kränkt.

Citat:
För det första ökar den risken att du blir utsatt för ett oönskat övergrepp betydligt, men den hindrar ju också individen att ta till de verksamma instinktiva reaktionerna att fly och slåss som är högst nyttiga och ett verksamt skydd mot våld. Vi står då med en reaktion som påstås baseras på att individen skall öka sina chanser att överleva som istället minskar dem.

Människor speglar ju varann och om offret redan kalkylerat att den inte kan fly, så vill den ju skapa en så lugn, passiv gärningsperson som möjligt som inte känner ilska mot den och då är det rimligt att offret själv är så lugn som möjligt eftersom en våldtäkt kan eskalera till mord och bara ett ord eller en blick kan reta upp gärningspersonen och det går från våldtäkt till mera våld och eventuellt mord.
Senast redigerad av StartGenealogy 2025-06-21 kl. 14:56.
Citera
2025-06-21, 14:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Men då får vi ta detta en gång till. Det är inte jag som påstår att våldtagna beter sig på ett visst sätt. Det är de som påstår att de drabbats av en biologisk instinktiv reaktion de inte kan göra något åt som påstår något generellt och något de inte har belägg för. Jag påstår inte att jag vet om alla psykologiska faktorer och individuella skillnader på reaktioner. Det är de bakom teorin som påstår detta. Jag säger bara att det inte finns belägg för teorin och att den är så långsökt stt inget talar för att den stämmer, därför att den inte stämmer överens med vad vi vet om frustrationen hos djur, med främsta exemplet pungråttan.

Troligen är det manliga och kvinnliga våldtäktsoffer som själva berättat hur de reagerat på den starka stressen och hotet som en våldtäkt innebär. Sen om det är en biologisk eller psykisk reaktion eller båda har ingen större betydelse.

Människor är inte jämförbara med pungråttor.

Citat:
Jag tror absolut på att de säger sig ha blivit passiva och upplevt vanmakt. Men det betyder inte att de drabbats av ”frysreaktionen”. Lika lite som det är vettigt att förutsätta att om vi har ett antal människor som upplever huvudvärk och drar slutsatsen att de då måste drabbats av en hjärntumör.

Nä men likväl "frös" de.

Citat:
Vissa forskare har postulerat en sådan teori, ja, men den är spekulativ och saknar belägg.

Liksom forskningen är spekulativ som överför reaktioner från pungråttor direkt till människor.

Citat:
Det är därmed inte uteslutet att någon som är utsatt för en extrem situation med våldtäkt inblandat skulle kunna drabbas av ett sådant katatoniskt tillstånd som på något sätt är kopplat till tonisk immobilitet och fright-flight response. Ja, tidigare traumatiska upplevelser skulle kunna spela in.

Ja forskningen verkar peka åt det hållet ja. Och det behöver inte vara en extremt våldsam våldtäkt för att de ska reagera med total immobilitet.

Citat:
Men det är en annan sak än att det är något slags standardreaktion vid sexuellt våld.

Ingen någonsin har påstått att det skulle vara en slags standardreaktion vid sexuellt våld. Till och med vissa av Hagamannens offer försökte slå sig fria, osv.
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-21 kl. 14:58.
Citera
2025-06-21, 14:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Att du som totalt obildad tror du kan ställa diagnoser på distans på Flashback Forum, säger en hel del om dig. Håll dig till ämnet och lägg ner ad hominem och halmdockor.

Oj vilken överraskning, en narcissist som inte kan stå för ordsalladen han nyss kräkte ur sig och som inte svarar på en enda fråga:

Citera
2025-06-21, 15:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Oj vilken överraskning, en narcissist som inte kan stå för ordsalladen han nyss kräkte ur sig och som inte svarar på en enda fråga:

Klart som fan att jag står för vad jag skrev.

Citat:

Varför skulle de annars fantisera om det?

Citat:

Kvinnor som röstar vänster är fullt medvetna om att det innebär stora risker för dem själva och deras döttrar att bli våldtagna. Ändå röstar de precis just så. Hur ska det tolkas menar du?

Citat:

Är man så pass sjuk att man tänder man på massmördare, så kan det absolut förväntas.

Återgå till ämnet!
Citera
2025-06-21, 15:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Klart som fan att jag står för vad jag skrev.

Skrämmande, men inte förvånande.

Citat:
Varför skulle de annars fantisera om det?

Menar du allvar?

Citat:
Kvinnor som röstar vänster är fullt medvetna om att det innebär stora risker för dem själva och deras döttrar att bli våldtagna. Ändå röstar de precis just så. Hur ska det tolkas menar du?

För det första är det inte många som röstar på Vänsterpartiet och Miljöpartiet. Och de få som röstar på Vänsterpartiet och Miljöpartiet kan jag slå vad om har helt andra ideologiska övertygelser gällande arbetsmarknaden, invandringen, ekonomin, osv än att alla invandrarmän är våldtäktsmän.

Citat:
Är man så pass sjuk att man tänder man på massmördare, så kan det absolut förväntas.

Ja dessa kvinnor är sjuka ja och har därför inget med majoriteten av kvinnor att göra. Majoriteten av kvinnor vill inte bli våldtagna och är inte skapta för att bli våldtagna.

Såååtillvida att de inte leker våldtäktslekar med sin/en betrodd partner och har stoppord och hela köret. Meeen då är det inte våldtäkt. Men jag förväntar mig inte att en korkad idiot som du förstår sånt här.

Citat:
Återgå till ämnet!

Återgå själv till ämnet istället för att skita ner hela jävla tråden med din sjukliga hatpropaganda.
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-21 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in