Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Om någon politiker idag skulle ställa sig upp med en EN-fråge problematik och i lokalvalet skulle gå ut med att han/hon skulle stoppa all cykeltrafik innanför tullarna i Stockholm - är jag rätt övertygad om att vederbörande skulle få VÄLDIGT många röster.
Det gäller troligen för andra storstäder också.
"Cyklist-hatet" bland yrkesförare av bussar och taxibilar liksom för varutransporter och blåsljustrafiken är JÄTTESTORT i storstäderna.
Jag tror vederbörande skulle idiotförklaras, liksom de som röstade för denne.
För att återgå till trådstartaren.
Nej, vi behöver inte störa oss. Rent generellt är det onödigt att lägga energi på saker som vi inte alltid kan förstå eller påverka; till exempel andra människors perspektiv och prioriteringar. Människor gör fel ofta.
Man kan fundera lite kring varför och använda det för att lära sig om sig själv på vägen.
Är det en akut fara eller ett hänsynslöst beteende får man ibland nöja sig med att störa sig, agerar man finns risken att bli utsatt för våld.
En del skriver ett argt inlägg här.
Jag föreslår någon slags stoisk eller zen approach.
Visst är det olagligt men mycket i vårt samhälle, och speciellt i trafiken, funkar just pga att folk bryter mot lagar - hela tiden.
Att vara cyklist i en storstad och med 100% autism försöka följa trafikreglerna är bara att glömma. Bilister generellt har minimal acceptans för cykling på vägbanan.