2025-06-14, 21:26
Medlem
TheSamePersons avatar
Ibland är jag på dåligt humör och då gillar jag inte det när någon cyklar på trottoaren. Men i 99.9999% bryr jag mig inte då det inte stör mig.

Lagstiftningen ska dock inte bry sig om vilket humör jag är på. Eller vilket humör någon annan är på. Jag tänker därför att man inte bör bry sig att folk cyklar på trottoaren då det inte stör i nästan 100% av fallen och det enda fallet det stör är mär man är på dåligt humör. Inte för att det stör i sig alltså.

Däremot känns det lite läskigt att cykla på gatan ibland bland bilar. Vad gäller olyckor då kan det tyvärr hända både om man cyklar på trottoaren eller på vägen så det ska vi inte bry oss om.

Jag vet att det är en djupt filosofisk fråga men vi kan väl hjälpas åt och reda ut det. Mod får flytta till filosofi om hon vill.
Citera
2025-06-14, 21:34
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ibland är jag på dåligt humör och då gillar jag inte det när någon cyklar på trottoaren. Men i 99.9999% bryr jag mig inte då det inte stör mig.

Lagstiftningen ska dock inte bry sig om vilket humör jag är på. Eller vilket humör någon annan är på. Jag tänker därför att man inte bör bry sig att folk cyklar på trottoaren då det inte stör i nästan 100% av fallen och det enda fallet det stör är mär man är på dåligt humör. Inte för att det stör i sig alltså.

Däremot känns det lite läskigt att cykla på gatan ibland bland bilar. Vad gäller olyckor då kan det tyvärr hända både om man cyklar på trottoaren eller på vägen så det ska vi inte bry oss om.

Jag vet att det är en djupt filosofisk fråga men vi kan väl hjälpas åt och reda ut det. Mod får flytta till filosofi om hon vill.

Om personen i fråga cyklar på en trottoar som saknar cykelbana, ja då ska vi störa oss.
Om personen i fråga cyklar på vägen trots att det finns en cykelbana, då ska vi störa oss ännu mer.
Om personen i fråga cyklar på vägen för att det inte finns en cykelbana, men någon snorunge i epa-traktor tutar på en, ja då ska vi störa oss.
Citera
2025-06-14, 21:44
Medlem
Europes avatar
Klart man stör sig på folk som cyklar på trottoaren, varför skulle de utgöra ett undantag?
Citera
2025-06-14, 21:46
Avstängd
Det stör hundar när man är ute och går med dom. Skrämmer djur och kan orsaka olyckor.
Citera
2025-06-14, 22:00
Medlem
Livssynslurks avatar
Försöker vara mer förstående, det beror lite på hur gatan ser ut.
Är det så att vältrafikerad väg störs mer? Då bör trottoar inte klankas ner på.
Citera
2025-06-14, 22:03
Medlem
Bilderberg78s avatar
Cyklister är ett folk för sig om de inte har bilkörkort förstås.
Trafikregler för bilister är att vid en olycka så är det alltid bilisternas fel. Man måste lära sig att de inte följer några regler eller beter sig förutsägbart.

Istället för att störa sig så ska man undvika dem så gott det går.
För de försvinner aldrig. Bättre att acceptera att de gör som de gör och att störa sig på dem är endast bortkastad energi utan nytta. Man blir bara den där sura gamla gubben/kärringen med värk i kroppen och kan inte vara glad utan bara arg på allt som stör som inte går att göra något åt heller.

Med dagens unga så riskerar man istället att bli mördad om man säger till om obetydliga saker som detta. Om man då inte bryr sig om saker vilka man ändå inte kan göra något åt, så lever man längre.

Att skriva en tråd om det kanske inte är det sämsta om ni lyssnar på det svar jag ger er här.
Citera
2025-06-14, 22:14
Medlem
Jag stör mig cyklister som cyklar på gång-/cykelbana. Cyklar de på vägen så störs jag även där.
Cyklar jag, så störs jag av bilister, gångtrafikanter och hundägare.
Det är mänskligt att bli störd av andra. Jag försöker dock hela tiden förbättra mig.
Citera
2025-06-14, 22:29
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har frågat folk som cyklar på trottoaren när det finns en utmärkt cykelväg parallelt med bilvägen.
De är otrygga där, bilarna kan köra på dom.
Vad jag tycker var inte viktigt...
Citera
2025-06-14, 22:38
Medlem
Majsmannen2s avatar
Om cyklister visar prov på en ömsesidig respekt så kan dom få cykla vart dom vill.

Men ibland känns det som att cyklister är härskare över jorden och deras framfart är det ända som betyder något.
Citera
2025-06-14, 22:39
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
Det stör hundar när man är ute och går med dom. Skrämmer djur och kan orsaka olyckor.

Ok det här med hundar kan vi diskutera men kan vi först komma överens om att om folk ej har hund så ska de inte störa sig?
Citera
2025-06-14, 22:48
Medlem
exoticspices avatar
Så länge cyklisterna inte kommer cyklande bakifrån och tränges sig förbi, stör det mig inte.

Varje gång cyklister kommer cyklande rakt mot mig och räknar md att jag ska flytta på mig istället för de kliver av cykeln och leder den förbi mig, stör mig något helt otroligt.
Citera
2025-06-14, 22:52
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har frågat folk som cyklar på trottoaren när det finns en utmärkt cykelväg parallelt med bilvägen.
De är otrygga där, bilarna kan köra på dom.
Vad jag tycker var inte viktigt...
Ja men precis, vi ska liksom acceptera det svaret som det är helt självklart att vi ska ha cyklister cyklande omkring oss för att de är rädda för bilarna.

Varför cyklar det folket överhuvudtaget då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in