Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Ibland är jag på dåligt humör och då gillar jag inte det när någon cyklar på trottoaren. Men i 99.9999% bryr jag mig inte då det inte stör mig.
Lagstiftningen ska dock inte bry sig om vilket humör jag är på. Eller vilket humör någon annan är på. Jag tänker därför att man inte bör bry sig att folk cyklar på trottoaren då det inte stör i nästan 100% av fallen och det enda fallet det stör är mär man är på dåligt humör. Inte för att det stör i sig alltså.
Däremot känns det lite läskigt att cykla på gatan ibland bland bilar. Vad gäller olyckor då kan det tyvärr hända både om man cyklar på trottoaren eller på vägen så det ska vi inte bry oss om.
Jag vet att det är en djupt filosofisk fråga men vi kan väl hjälpas åt och reda ut det. Mod får flytta till filosofi om hon vill.
Om personen i fråga cyklar på en trottoar som saknar cykelbana, ja då ska vi störa oss.
Om personen i fråga cyklar på vägen trots att det finns en cykelbana, då ska vi störa oss ännu mer.
Om personen i fråga cyklar på vägen för att det inte finns en cykelbana, men någon snorunge i epa-traktor tutar på en, ja då ska vi störa oss.