Citat:
Ursprungligen postat av
Jasonlives2
Hoppas uppladdningen funkar. Här är domen från Förvaltningsrätten gällande Linn. När man överklagar ett beslut från Transportstyrelsen så prövas det sedan i förvaltningsrätten:
https://gofile.io/d/e0N6rV
Tack! Då är det klarlagt att Linn hade förhöjda PEth-värden vid 5 av 10 (inte 20) provtagningar. Det är anmärkningsvärt att CDT är lågt och dessutom sjunkande, vilket talar emot att hon skulle ha alkoholproblem. Även GT är lågt.
Sedan blir det surrealistiskt.
Kammarrätten i Jönköping har konstaterat att PEth inte kan ersätta markörerna
CDT och GT.
Kammarrätten i Stockholm har bedömt att PEth inte har mindre betydelse som alkoholmarkör än
CTD.
Av ovanstående motstridiga utfall bedömer förvaltningsrätten att rättsläget är sådant att förhöjda PEth-värden ensamma kan läggas till grund för en missbruksdiagnos. Detta utan att med ett ord motivera
varför Förvaltningsrätten i Karlstad bedömer att Kammarrätten i Stockholm har rätt och Kammarrätten i Jönköping har fel! Det svenska systemet med lekmän som nämndemän i domstolar måste upphöra. Jag känner personligen några nämndemän, och jag kan lova att alla är inte kompetenta. Eller ens normalbegåvade.
CDT/CTD: Inte min felskrivning. Saxat rakt ur domen.