2025-06-20, 13:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
[...] det är inte heller en slump att dessa med högt blodtryck är den grupp som blir utsatta av pethtester.
[...]
Nej, givetvis inte eftersom problem med högt blodtryck kan bero på supande. Finns det ingen gräns för din dumhet?
2025-06-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, givetvis inte eftersom problem med högt blodtryck kan bero på supande. Finns det ingen gräns för din dumhet?
Äntligen kunde man nå dig via juridik.

Nu är du själv inne på vården, det handlar alltså inte om enbart trafiken som TS står för.
2025-06-20, 13:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Nu är du själv inne på vården, det handlar alltså inte om enbart trafiken som TS står för.
Du är helt utanför diskussionen eftersom allting givetvis handlar om juridik och vård. Du bara babblar utan koppling till vare sig pågående diskussion eller trådens ämne.

Saken gäller att Transportstyrelsen drar in körkort på grunder som saknar vetenskaplig evidens. Det bryter mot flera olika lagar och andra regler.
2025-06-20, 13:57
Medlem
Brain Damages avatar
Jag har själv fått reda på att mitt blodtryck ligger i den högre skalan och borde söka för det. Min mor som inte dricker mycket öht har haft högt blodtryck i säkert 30 år om hon inte medicinerar. Men jag avstår för närvarande på grund av detta med rapportering till TS. Jag är inte nykterist men dricker inte heller ens i närheten av vad TS påstår man måste göra för att få 0,3. Men givet allt som redovisats om PEth och dess individuella variationer inser jag att jag absolut kan ligga i närheten av det. Alltså avstår jag att söka vård nu.
Citat:

Citat:

2025-06-20, 14:04
Medlem
Citat:
Du är helt utanför diskussionen eftersom allting givetvis handlar om juridik och vård. Du bara babblar utan koppling till vare sig pågående diskussion eller trådens ämne.

Saken gäller att Transportstyrelsen drar in körkort på grunder som saknar vetenskaplig evidens. Det bryter mot flera olika lagar och andra regler.
Enligt dig bryter man, men inte enligt landets domare och domstolar.

För att förstå varför måste man även förstå vem som lagt ut dessa riktlinjer som domare o domstolar hänför till. o det kommer inte enbart från en myndighet. eller du tror en myndighet kan agera som en egen liten diktatur? Det är just därför man har en elefant kyrkogård, man skickar in en person som ska genomföra en förändring, personen genomför, sedan kan regeringen byta ut o ta in en annan, placera nuvarande i regeringskansliet, många som dig tror det är enbart denna elefant som genomfört ändringen på eget bevåg.
2025-06-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Jag har själv fått reda på att mitt blodtryck ligger i den högre skalan och borde söka för det. Min mor som inte dricker mycket öht har haft högt blodtryck i säkert 30 år om hon inte medicinerar. Men jag avstår för närvarande på grund av detta med rapportering till TS. Jag är inte nykterist men dricker inte heller ens i närheten av vad TS påstår man måste göra för att få 0,3. Men givet allt som redovisats om PEth och dess individuella variationer inser jag att jag absolut kan ligga i närheten av det. Alltså avstår jag att söka vård nu.

Jag tar själv en tablett för trycket, det får alla i min släkt göra med stigande ålder. Sedan är jag en tjockis också, det borde jag ta tag i men min vilja är för svag 😀

Du behöver inte vara orolig, testa en tablett och gå sedan på en uppföljning. Med rätt medicin kommer trycket vara lägre och ditt liv bättre. PEth prov är ganska dyra, du kommer inte att bli föremål för PEth vid ditt första besök.
2025-06-20, 14:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja, förtroendet för vården försämras ytterligare på grund av detta. (Jag har som närstående upplevt de mest groteska problem inom vården i över tolv år. Och nu blir det ännu värre på grund av detta.) Sverige är sedan länge ett mycket sjukt land.

Det intressanta i den här tråden är att se hur vissa användare försvarar mekanismerna i den sjuka samhällsutvecklingen som pågått under flera decennier. Kanske kan PEth-skandalen bli en väckarklocka som leder till att den typ av människor som förstör samhället avslöjas och ställs till svars. Vi får se hur det hela utvecklas.
2025-06-20, 14:14
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Men passa dig jävligt noga för den dag jag bestämmer. Då åker sådana som du ut på kyrkbacken på skampålar.

Jag har lika stor möjlighet att påverka som du, en röst varje gång det är val. Och jag kommer att gå att rösta varje gång för att minska risken att idioterna får makt, sådana som hotar personer man inte känner med skampåle på kyrkbacken.
2025-06-20, 14:15
Medlem
Brain Damages avatar
Jo, det är just orolig jag är. Därför att TS och sådana som fakbab agerar som dom gör. Jag väntar ut debatten och hoppas på en förändring i det agerandet innan jag söker vård.
Citat:
Ursprungligen postat av Hadegott
Jag tar själv en tablett för trycket, det får alla i min släkt göra med stigande ålder. Sedan är jag en tjockis också, det borde jag ta tag i men min vilja är för svag 😀

Du behöver inte vara orolig, testa en tablett och gå sedan på en uppföljning. Med rätt medicin kommer trycket vara lägre och ditt liv bättre. PEth prov är ganska dyra, du kommer inte att bli föremål för PEth vid ditt första besök.
2025-06-20, 14:16
Medlem
Brain Damages avatar
Fast nu var det ju du som ville köra över folkviljan, inte jag. Jag bara beskrev vad som händer med dig om jag får göra som du vill göra.
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Jag har lika stor möjlighet att påverka som du, en röst varje gång det är val. Och jag kommer att gå att rösta varje gång för att minska risken att idioterna får makt, sådana som hotar personer man inte känner med skampåle på kyrkbacken.
2025-06-20, 14:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Tycker det låter som ren jävla karma. Som rökare kan körkortet ryka och mycket mer bara för att man rökte en joint för en vecka sedan. Bara att bita i det sura jävla äpplet. Välkommen till klubben era jävla alkoholister

Ha ha, är inte ett dugg orolig för egen del men på ett principiellt plan tycker jag det är helt fel.
2025-06-20, 14:51
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Tycker det låter som ren jävla karma. Som rökare kan körkortet ryka och mycket mer bara för att man rökte en joint för en vecka sedan. Bara att bita i det sura jävla äpplet. Välkommen till klubben era jävla alkoholister
Det du skriver borde bli en egen tråd. Trenden nu är att folk med spårämnen från CBD på senaste tiden väckt en fråga om avsked/uppsägning på personliga skäl. Nyligen avgjordes det i AD till arbetsgivarens fördel. AD menade, i princip, att man inte står till arbetsgivarens förfogande om det går att testa fram spårämnen av en holk för 1 vecka sedan.

Saken är väldigt likt PEth. Att jag rökte på i fredags eller tog en blecka påverkar varken arbetsförmåga eller trafiksäkerhet på måndag. Men dit har vi kommit, på grund av tanokratin, kärringväldet i Sverige. Landet som leds av Prusiluskor. Fy fan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in