Citat:
Tack för att du bekräftar att du skrev det du skrev. Det gör saken tydligare – inte svagare.
Men det här är inte en fråga om "missförstånd" eller "affekt".
Du skrev:
"Kan tilläggas att jag inte är något 'judefan'."
Det var inte en formulering om Israels politik. Det var inte ett avståndstagande från Netanyahus regering.
Det var – i kontext – ett generellt, lågintensivt förakt mot judar. Du skrev det samtidigt som du avfärdade
"attacker mot svensk nationalism". Det säger något.
Och nu försöker du skriva om meningen – 14 år senare.
Det är i sig talande.
Ditt "jag har ju debatterat i revisionism-forumet" är heller inte det frikort du verkar tro att det är.
Att slå på förintelseförnekare är ideologiskt riskfritt. Det är trygg mark. Enkla poäng.
Det säger ingenting om hur du ser på judar, på djupet.
Det säger bara att du valt att slåss mot den mest marginella gruppen på forumet.
Slutligen: du säger att du "inte är journalist", men erkänner att du har insyn i mediehusen och arbetat inom branschen.
Samtidigt spelar du nu en central roll i att styra trådens narrativ – utan att någon vet vem du är, vilka kontakter du har eller vad du egentligen vill uppnå.
Detta är inte ett personangrepp.
Det är maktkritik. Och det är relevant.
Vill du ha transparens och saklighet i tråden – då måste det gälla även dig.
Du skrev det. Det står där.
Du får leva med att andra läser det.
Men det här är inte en fråga om "missförstånd" eller "affekt".
Du skrev:
"Kan tilläggas att jag inte är något 'judefan'."
Det var inte en formulering om Israels politik. Det var inte ett avståndstagande från Netanyahus regering.
Det var – i kontext – ett generellt, lågintensivt förakt mot judar. Du skrev det samtidigt som du avfärdade
"attacker mot svensk nationalism". Det säger något.
Och nu försöker du skriva om meningen – 14 år senare.
Det är i sig talande.
Ditt "jag har ju debatterat i revisionism-forumet" är heller inte det frikort du verkar tro att det är.
Att slå på förintelseförnekare är ideologiskt riskfritt. Det är trygg mark. Enkla poäng.
Det säger ingenting om hur du ser på judar, på djupet.
Det säger bara att du valt att slåss mot den mest marginella gruppen på forumet.
Slutligen: du säger att du "inte är journalist", men erkänner att du har insyn i mediehusen och arbetat inom branschen.
Samtidigt spelar du nu en central roll i att styra trådens narrativ – utan att någon vet vem du är, vilka kontakter du har eller vad du egentligen vill uppnå.
Detta är inte ett personangrepp.
Det är maktkritik. Och det är relevant.
Vill du ha transparens och saklighet i tråden – då måste det gälla även dig.
Du skrev det. Det står där.
Du får leva med att andra läser det.
Jag upprepar något jag sa till dig för länge sedan. Har nog aldrig diskuterat med någon som skrivit så mycket men samtidigt så lite!
Du fyller ju bara ut dina inlägg med off topic trams! Eftersom du verkar besatt av mig sim skribent så fråga rakt ut! Dina förbannade amatörpsykologiska analyser av mig som skribent börjar bli extremt tröttsamt och tillför absolut ingenting, förutom att det göder ditt eget ego.
Ja, du har bra ordförråd men tyvärr har du inte riktigt förmågan att använda den på rätt sätt.
Vill du fortfarande diskutera trådens topic kan du börja med att svara på frågor om just det du kritiserat mig för att inte ta upp.
1 Belägg dina påstående att medarbetaren kan ha hamaskoppling och att hon är starkt engagerad i pro palestinska rörelser.
2 Bevisa ditt påstående att attacken var politisk motiverad.
3 Vilken sanktion har V accepterat? Och vart kan man läsa att dom inte överklagat den påstådda sanktionen?
4 Bevisa ditt påstående att detta var ett välplanerat mediedrev från V.
i verkligheten är sådant förstås inget problem.för människor som Alice eller för den delen Ebba.