2025-06-20, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag har gjort såna där manövrar och flugit in i byggnader hundratals gånger med alla möjliga flygplan.
Jag förstår ärligt talat inte vad som skulle vara problemet.

Jag gissar att du tror att det inte går för du har inte orkat ladda ner en simulator och provat själv.
Som sagt, debunka dokumentären.
Själv har jag ingen aning om ifall alla dessa piloter och flygtekniker har rätt när dom tvivlar på att det ens GÅR att flyga så.

Men det borde vara lätt att hitta många Boeing-piloter som säger att det är enkelt att göra det (om du har rätt).

Så länka några sådana så kanske jag börjar överväga att du kanske har rätt.
Citera
2025-06-20, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det gjorde Prudent åt dig senast igår kväll - i ett inlägg du inte ens haft heder att kommentera:
Så då väntar jag på en video när någon gör om rutten i rätt hastighet.
Citera
2025-06-20, 10:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Så då väntar jag på en video när någon gör om rutten i rätt hastighet.

One of the techniques conspiracy theorists use is “JAQing off.” Just Asking Questions. And then one provides an answer to them. And then they promptly ignore the answer and keep asking the same question over and over and over again. Because they’re not actually seeking information or an answer to their question. They’re seeing validation for their crackpot theory. It’s an emotional urge that they’re claiming is an intellectual, knowledge-seeking urge to give them a sense of legitimacy, to imitate actual scientific inquiry without being scientific inquiry. That is why you have heard this question asked a lot and not heard the answer. Because you’re not listening to people asking it in good faith.
Citera
2025-06-20, 10:24
Bannlyst
Citat:
One of the techniques conspiracy theorists use is “JAQing off.” Just Asking Questions. And then one provides an answer to them. And then they promptly ignore the answer and keep asking the same question over and over and over again. Because they’re not actually seeking information or an answer to their question. They’re seeing validation for their crackpot theory. It’s an emotional urge that they’re claiming is an intellectual, knowledge-seeking urge to give them a sense of legitimacy, to imitate actual scientific inquiry without being scientific inquiry. That is why you have heard this question asked a lot and not heard the answer. Because you’re not listening to people asking it in good faith.
Var är länken till när någon gör om rutten i en liknande simulator?
Citera
2025-06-20, 10:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var är länken till när någon gör om rutten i en liknande simulator?
Var är länken till när någon pilot som försökt upprepa manövern säger att det inte går?

Du har fått länkar till det du bett om - att du då följer det exakta mönstret för JAQ-fjantande är inte oväntat - du lägger till krav och specifikationer för hur DU vill bli motbevisad tills du anser att du får ”rätt” och dina teorier på nåt sätt kan konfirmeras.

Jag vet inte om det finns någon som utfört manövern i exakt samma typ av simulator som du nu önskar - det enda jag vet är att om du får en sådan länk så kommer du ställa upp ännu fler fåniga krav enligt JAQ’andet du följer.

Ha nu en fin midsommar och låt inte konspirationsteorier fördunkla sinnet på dig för åtminstone en dag som omväxling! Skål!
Citera
2025-06-20, 10:39
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Som sagt, debunka dokumentären.
Själv har jag ingen aning om ifall alla dessa piloter och flygtekniker har rätt när dom tvivlar på att det ens GÅR att flyga så.

Men det borde vara lätt att hitta många Boeing-piloter som säger att det är enkelt att göra det (om du har rätt).

Så länka några sådana så kanske jag börjar överväga att du kanske har rätt.
Ok, men det är aldrig nån som träder fram med information om allt ser ut att stämma.

Som jag skrev tidigare så är det så att det finns mycket människor i USA som är insatta i hur flygplan fungerar.
Piloter, ingenjörer, tillverkare osv. Men det var ingen som hörde av sig till nyhetsbolagen och sa att det inte är möjligt för ett sånt flygplan att göra den manövern.

Det måste ha varit tusentals piloter på den specifika modellen som följde rapporteringen på tv.
Hade de sett att det inte stämde hade de ringt in till sin loka tv eller radiostation eller myndigheter på direkten.

Och Boeing. Hade det inte varit möjligt att flyga en sån rutt hade de slagit larm med en en gång för ingen tillverkare vill förknippas med såna händelser.

Sen är det så att just när det där hände så fanns det ingen anledning för alla dessa piloter och andra experter som följde händelseförloppet att tro att det var en false flag och att de skulle bli dödade om de gick ut med informationen att det inte kunde vara en Boeing 757.
Citera
2025-06-20, 10:49
Bannlyst
Citat:
Var är länken till när någon pilot som försökt upprepa manövern säger att det inte går?
https://m.youtube.com/watch?v=iuyemPUXSz0&t=6819s&pp=2AGjNZACAdIHCQn8AKO 1ajebQw%3D%3D

1:04:30 och ca 5 min framåt

"I couldn't do it. You couldn't do it. Not at that speed."
Senast redigerad av adaptern 2025-06-20 kl. 10:53.
Citera
2025-06-20, 11:07
Medlem
Citat:
https://m.youtube.com/watch?v=iuyemPUXSz0&t=6819s&pp=2AGjNZACAdIHCQn8AKO 1ajebQw%3D%3D

Fick du slut bokstäver eller är du så falsk att du fulklipper?
Citatet lyder:
I couldn't do it. You couldn't do it. Not at that speed, not at 500 knots.

Flight77 flög aldrig i närheten av 500 knop så testet du hänvisar till saknar relevans.
Citera
2025-06-20, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Fick du slut bokstäver eller är du så falsk att du fulklipper?
Citatet lyder:
I couldn't do it. You couldn't do it. Not at that speed, not at 500 knots.

Flight77 flög aldrig i närheten av 500 knop så testet du hänvisar till saknar relevans.
Jo det gjorde det väl?
Och om det inte gjorde det, länka till någon video där dom fixar det i rätt fart.
Citera
2025-06-20, 11:08
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Och ändå var det ingen av alla hundratusentals experter i USA som larmade om att det inte var en Boeing 757 som träffade Pentagon?
Citera
2025-06-20, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Och ändå var det ingen av alla hundratusentals experter i USA som larmade om att det inte var en Boeing 757 som träffade Pentagon?
Dom säger i dokumentären att dom trodde det var ett militärplan.
Citera
2025-06-20, 11:12
Medlem
Citat:
Jo det gjorde det väl?
Nej

I testet du hänvisar till svänger de i 424 knop och dyker i +500 knop.
Flight 77 svängde i 300 knop, inledde dykningen i 310 knop och uppnådde 460 knop ögonblicket innan kollision.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in