2025-06-20, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Nej

I testet du hänvisar till svänger de i 424 knop och dyker i +500 knop.
Flight 77 svängde i 300 knop, inledde dykningen i 310 knop och uppnådde 460 knop ögonblicket innan kollision.
850 km/h eller 920 km/h tror jag inte spelar så jättestor roll i detta fallet, den avrundningen är nog inte så jätteviktig.
Killen försöker ju flera gånger, i lite olika hastigheter, men klarar det inte.
Citera
2025-06-20, 11:19
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Dom säger i dokumentären att dom trodde det var ett militärplan.
Det de gick ut med i media var att det var ett passagerarflygplan av modellen Boeing 757.
Jag såg allt i direktsändning på amerikanska kanaler så jag vet det.

Om det inte gick att göra den manövern med den modellen vet alla hundratusentals piloter och experter det.

Varför larmade de inte om det?
Citera
2025-06-20, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det de gick ut med i media var att det var ett passagerarflygplan av modellen Boeing 757.
Jag såg allt i direktsändning på amerikanska kanaler så jag vet det.

Om det inte gick att göra den manövern med den modellen vet alla hundratusentals piloter och experter det.

Varför larmade de inte om det?
Dom fick nog inte veta rutten direkt.
Citera
2025-06-20, 11:26
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Dom fick nog inte veta rutten direkt.
Varför gick de inte ut i media när de fick veta rutten?
Citera
2025-06-20, 11:34
Bannlyst
Citat:
Varför gick de inte ut i media när de fick veta rutten?
Eftersom händelseförloppet redan var bestämt då.

Men några tusen har väl ändå gjort det?
Citera
2025-06-20, 11:38
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Eftersom händelseförloppet redan var bestämt då.

Men några tusen har väl ändå gjort det?
Det är omöjligt att förstå vad du menar. Du har nog trasslat in dig helt och hållet i dina lögner och fantasier.
Citera
2025-06-20, 11:42
Bannlyst
Citat:
Det är omöjligt att förstå vad du menar. Du har nog trasslat in dig helt och hållet i dina lögner och fantasier.
Narrativet var bestämt. Är det svårt att förstå?

Ändå verkar ju flera tusen piloter och ingenjörer gått ut i media och motsatt sig narrativet.
Citera
2025-06-20, 12:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ändå verkar ju flera tusen piloter och ingenjörer gått ut i media och motsatt sig narrativet.

Några tusen arkitekter och ingenjörer (och annat blandat folk) har skrivit på att de vill se en ny utredning av WTC-attackerna - det har inte med Pentagon att göra. Det är inte heller detsamma som att motsätta sig det officiella narrativet, de skriver endast under på att de hyser tillräckliga tvivel för att önska en ny utredning. Och var i hela friden hittar du de där tusentals piloterna du antyder skulle ifrågasatt flygningen??
Citera
2025-06-20, 12:01
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Fast narrativet bygger på att det är en Boeing 757 som ligger i rasmassorna, men om det är omöjligt för Boeing 757 att göra den manövern så stämmer inte narrativet.
Därför håller inte din teori.
Citera
2025-06-20, 12:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dom säger i dokumentären att dom trodde det var ett militärplan.

Ja transpondern var ju avstängd som redan har förklarats för dig, så flygledningen misstänkte att det eventuellt kunde handla om ett militärplan som var uppe pga attackerna mot WTC.
Citera
2025-06-20, 12:13
Bannlyst
Citat:
Fast narrativet bygger på att det är en Boeing 757 som ligger i rasmassorna, men om det är omöjligt för Boeing 757 att göra den manövern så stämmer inte narrativet.
Därför håller inte din teori.
Narrativet stämmer inte enligt mig, det har du helt rätt i.
Citera
2025-06-20, 12:54
Medlem
Citat:
850 km/h eller 920 km/h tror jag inte spelar så jättestor roll i detta fallet, den avrundningen är nog inte så jätteviktig.
Killen försöker ju flera gånger, i lite olika hastigheter, men klarar det inte.
Enda de visar av dykning är i 500knop, men okej argumentet "för hög hastighet" under sista sekunderna är av mindre betydelse, det kan jag hålla med om.
(I vilket fall fulklippte du citatet om 500 knop, vilket återigen visar hur falsk din argumentationsnivå är)

Då återstår rundsvängen och dippen.

Sjunkande 330° sväng från 8000 fot till 2000 fot på 3 minuter i 300 knop är inte exeptionellt extremt.

Dippa nosen nedåt vid planflykt i 310 knop på 2000 fots höjd och samtidigt sätta full gas är vansinnigt dumt, men inte på något vis omöjligt.

Vi har sett video där en 757 flyger i max tillåten hastighet, Vmo, dvs 350 knop på endast 100 fots höjd.
Stora trafikflygplan är designade för dykhastighet i storleksordningen 420 knop, dvs även vid Vmo ska planet klara att av dyka i nödfall och därmed överskrida Vmo utan att tappa kontrollen.

Så vad i manövern menar du är omöjlig och varför?
Senast redigerad av Prudent 2025-06-20 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in